Skip to main content

Vandaag is bekend geworden dat de NPO op 15 december stopt met het themakanaal NPO Nieuws, dat in het ITV-basispakket wordt doorgegeven op tv-kanaal 43. De programma's die nu op dit themakanaal te zien zijn worden vanaf die datum grotendeels doorgegeven op het themakanaal NPO Politiek, dat in het Pluspakket wordt doorgegeven op kanaal 81.

Zou deze wijziging van het NPO-aanbod voor KPN reden kunnen zijn om NPO Politiek voortaan toch op te gaan nemen in het basispakket?

Wellicht dat een moderator dit intern bij KPN aan kan kaarten?

Piet.

Hoi @P.J.M. van der Vooren ,

Als jij een KPN-Husselabonnement hebt voor internet en TV in combinatie met een mobiel abonnement, dan heb je nog voor het einde van het jaar het pluspakket gratis. En dan maakt het verder niet uit. 


@Noordzee Dat is bekend.

Het gaat natuurlijk niet alleen om mij, maar het is wel van belang voor de ITV-abonnees die alleen een abonnement op het basispakket hebben. Die zijn straks een interessante zender kwijt als de programma's van NPO Nieuws worden overgeheveld naar NPO Politiek.

Vandaar mijn voorstel om deze laatste zender voortaan op te nemen in het basispakket.

Piet.


Hey @P.J.M. van der Vooren. Scherp! Ik kom hier z.s.m. op terug. We maken een topic met een overzichtje van de wijzigingen die hiermee zijn gemoeid. Ik zal je hier een heads up geven zodra het live staat. Tot die tijd moet ik nog even beroep doen op je geduld. Dank!


Inmiddels heeft de NPO bekend gemaakt dat NPO 1 Extra per 15 december naar kanaalnummer 81 gaat, NPO 2 Extra naar kanaal 82, en NPO Politiek en Nieuws (het nieuwe gecombineerde kanaal van NPO Politiek en NPO Nieuws) naar kanaalnummer 83.

Nu dus nog even afwachten of NPO Politiek en Nieuws bij KPN in het basis- of het Pluspakket komt.

Piet.


Zou mooi zijn als NPO1 Extra met deze wijziging in zendervolgorde ook in HD doorgegeven gaat worden. Nogal vreemd dat alleen NPO2 Extra in HD is. Liefst NPO Politiek en Nieuws ook in HD!


Hi! Eigenlijk is vrijwel alles wel zo goed als duidelijk, maar hier is ‘ie. Spoiler alert: basispakket. :)

De vraag over HD heb ik gesteld en kom ik nog op terug.


Ook hiervoor dank, @Paul_.

Piet.