Skip to main content

Opnemen van tv programma's lukte niet meer. Toen heb ik de nieuwe experia box 10 en ontvanger 2260 geinstalleerd en nog kan ik niets opnemen. Wat is hier aan de hand?

Heb je Alles in 1 Instap? 

Of Hussel met maar 1 ontvanger?

Of het huidige abonnement met maar 1 ontvanger DIW7022?

Dan is opnemen niet inbegrepen. 


Opnemen is inbegrepen in mijn abonnement, dit doen we al jaren.

Vanaf deze week lukt dit niet meer. 

Ik had toevallig bericht gekregen van de KPN dat ik mijn experiabox en tv ontvanger moest vervangen. Dit heb ik dus gedaan en nu blijkt dat ik nog steeds niet kan opnemen en afspelen. Het afspelen van eerder opgenomen programma's gaat wel, alleen van nieuw opgenomen programma's gaat niet. 


Oh. Ben je onlangs gewisseld naar het nieuwe abonnement met sinds kort de TV+ DIW7022 ontvanger?

En had je nog programma's ingepland (series!) op de oude ontvanger  op de HDGLAS kanalen 661 tot en met 670?

Die zijn niet afspeelbaar op de nieuwe ontvanger want dat is een ander platform. 

Annuleer die oude serie opnames. Dat kan via 'geplande' afleveringen: serie opname annuleren. 

En dan via de gids van de nieuwe box gewoon via 1 - 10 dus opnieuw inplannen. Daarna kan je de nieuwe opnames vanaf dat moment ook weer afspelen. 


Nee, ik ben niet gewisseld van abonnement. Nog steeds alles in een met als extra het onnemen in het pakket. Mijn ontvanger is nu: HMB2260. Gisteren een niet ingeplande aflevering opgenomen en die was ook niet afspeelbaar; slecht geluid, beeld regelmatig stil, vreselijk. Ik ben er nog steeds niet uit.


en die was ook niet afspeelbaar; slecht geluid, beeld regelmatig stil, vreselijk. Ik ben er nog steeds niet uit.

Hij speelt dus wel maar heel slecht.

Okee. Wat apart. Waarom is de ontvanger gewisseld? Ook die opnamen?

Zou je willen doorgeven welke zenders, welke programma's?

Kun je de opnamen wel online bekijken? app in smart-tv, tablet, telefoon. Website op laptop http://tv.kpn.com ?

(uitgezonderd o.a. opnamen van Duitse, Vlaamse en BBC First en MTV Live. Die werken online niet.)


We hebben de ontvanger gewisseld omdat onze vorige ontvanger een oud type was. Overigens vertoonde de oude ontvanger de laatste week hetzelfde probleem. Ik hoopte met het installeren van het nieuwe modem en nieuwe ontvanger dat het probleem opgelost zou zijn. Het probleem is bij alle zenders.

Op de labtop kunnen we wel opnames bekijken, opnemen en afspelen. Via de ontvanger niet dus. 


Er zit niks tussen de signaal (utp) 'route’ van het modem (experiabox) naar de tv ontvanger?

Als bijvoorbeeld een switch? Of een stopcontact verbindingsset?

Heb je trouwens je gegevens al ingevuld in je forum profiel voor de moderators? Dan kunnen ze er gelijk induiken zodra ze aan je case toekomen (wachtrij ca. 3 x 24 uur).

https://forum.kpn.com/settings/profile

 


Nee, er zit niks tussen.

Bedankt voor de tip, ik heb de gegevens geupdate. 

Ik hoop op een snel antwoord, want niks kunnen opnemen is in de vakantie waardeloos.


Ik hoop op een snel antwoord, want niks kunnen opnemen is in de vakantie waardeloos.

Heb opnemen lukt wel. Het kijken daarvan niet. En alleen via de decoder niet. Gelukkig zijn er bij kpn de laatste paar jaar ook andere mogelijkheden. Ik heb nog meegemaakt dan het alleen via de decoder kon en online en apps er nog niet waren.

Je topic is nog geen 24 uur in de wachtrij momenteel: 20 uur. De wachtrij is zo'n 72 uur ( 3 x 24 ).

Er is een kleinere bezetting in verband met vakantie.

Een beller is momenteel wat sneller. Morgen weer mogelijk vanaf 08:00 uur.

Zou je trouwens nog dit willen proberen puur om ook te testen.

Zet de beeldinstelling eens op SD. Dan ben ik benieuwd of de opnames wel werken. Want dat zijn ‘andere’ dan de HD versie.


Ook als ik de beeldinstelling op SD zet werken opnames niet.


Merkwaardig. Al eens een Frisse start gedaan?

Of je wacht op een moderator of morgen toch belt zul je zelf moeten besluiten.


Ik heb een frisse start gemaakt, ook dit helpt niet. Zou ook vreemd zijn omdat ik zowel het modem als de tv ontvanger nieuw heb en geinstalleerd heb.


Sluit het best hier even aan @Thijsthee . Allemaal meldingen uit dezelfde regio.

 


Hoi @Thijsthee, speelt het nog steeds? Er was nog een klant die aangaf dit probleem te hebben. Echter sinds de laatste update is dat opgelost. Die moet vandaag binnen zijn, anders kan je nog een reset doen, dan heb je hem sowieso. Is het dan opgelost? 


Hoi Bart, na een reset lijkt het weer te werken. We wachten nog even af, maar het lijkt erop dat we geholpen zijn.


Kijkt, dat klinkt goed. Hou het even in de gaten. Verandert het weer, dan hoor ik het graag.Â