Skip to main content

Hoi,

 

hoe plan ik een opname in voor een tijdseenheid op een zender X van uu:mm tot uu:mm bij Telfort was dit altijd mogelijk bij KPN kon ik dit nergens tegen.

 

Robert

Werkt hetzelfde.

Via epg/gids een programma selecteren. Op de rec-toets drukken. Evt. volgt er nog de vraag of je alleen dit programma wilt of de hele serie ervan.


Dat werkt niet op tijd. Dan kan ik niet instellen dat ik van 10 uur tot 11 op wil nemen. Ik hoef het uur er voor en 4 uur er na niet te hebben.


Wat wil je dan opnemen?

Het zijn de gidstijden met 5 minuten ervoor en tot 20 minuten erna.


Sport die op een bepaalde tijd is maar in een dag programmering zit


Je kan alleen epg blokken opnemen.

Dan spoel je de opname toch even door naar het moment dat je hebben wilt.
Of als je bv 1 0 0 0  0 intypt (je krijgt dan in de infoblak 1:00:00 te zien) en op de vooruitspoelknop drukt springt ie meteen een uur vooruit v.a. het punt waar je in de opname zit.


Ach niet echt handig. Bij Telfort kon ik een tijdsblok programmeren.

Erg jammer dat deze functionaliteit na de overname is komen te vervallen.


Bij Telfort kon ik een tijdsblok programmeren.

Waarschijnlijk was dat het Lijbrandt platform (alleen via deel glasvezel). Via het kpn-platform (het grootste deel van Telfort via koper en deels glasvezel) kon dat al nooit.

Al ruim vóór de omzetting naar KPN (als klant) was het Lijbrandt platform buiten gebruik. Al zeker een jaar!


We zitten pas   sinds deze week op glas..

 


Ik kan me niet voorstellen dat je voordien zelf je opnametijden kon invoeren bij Telfort. Die hadden op KOPER altijd al het KPN systeem. Daar is sinds 20 oktober 2014 (!) eigen tijden invoeren al niet meer mogelijk. Tot die tijd was het alleen mogelijk met de hele oude Motorola vip1963.

Je vergist je écht!

Verder kunnen we hier wel over discussiëren, maar het eigen tijden invoeren kan gewoon niet, dus of het hele programma opnemen of niets.


Beste PeterG,

Dan heb waarschijnlijk altijd iets fout gedaan want ik heb dit jaren zo gedaan.

Ik prefereer nl de Duitse commentatoren boven de Eurosport commentatoren tijdens de wintersporten.


Ik prefereer nl de Duitse commentatoren boven de Eurosport commentatoren tijdens de wintersporten.

En ook die hebben we al nooit op de Eurosport zenders. KPN (en dus ook Telfort) geeft alleen het Nederlandse geluidsspoor mee.

Via de kabel (Ziggo, Delta) is ook het Engelse geluidsspoor aanwezig. Het Duitse niet.

Dus hoe je dán keek…. Schotel?

Als ik bij mijn moeder logeer had ik via de ether (dvb-t toen nog) Eurosport met Duits commentaar via een zendmast in Duitsland. Tegenwoordig zitten ze in het gecodeerde aanbod wat in Nederland, met de NL ontvangers, niet te krijgen is.


Ik prefereer nl de Duitse commentatoren boven de Eurosport commentatoren tijdens de wintersporten.

En ook die hebben we al nooit op de Eurosport zenders. KPN (en dus ook Telfort) geeft alleen het Nederlandse geluidsspoor mee.

Via de kabel (Ziggo, Delta) is ook het Engelse geluidsspoor aanwezig. Het Duitse niet.

Dus hoe je dán keek…. Schotel?

Als ik bij mijn moeder logeer had ik via de ether (dvb-t toen nog) Eurosport met Duits commentaar via een zendmast in Duitsland. Tegenwoordig zitten ze in het gecodeerde aanbod wat in Nederland, met de NL ontvangers, niet te krijgen is.

Ik kijk gewoon de Duitse zenders en die zenen een gehele dag sport uit. Jij maakt er van dat ik een duits spoor wil luisteren. Ik wil gewoon bv
ZDF van 11 uur tot 12:30 opnemen. Dit kon bij Telfort wel gewoon.

 


Jij maakt er van dat ik een duits spoor wil luisteren.

JIJ noemt Duits én Eurosport in een adem (zin). :kissing_smiling_eyes:

van 11 uur tot 12:30 opnemen. Dit kon bij Telfort wel gewoon.

NEE!

Maar goed, wat jij wilt kan niet en gaat nooit meer kunnen. Dus “resistance is futile” (The Borg, Star Trek)

Zelfs bij Ziggo kan het tegenwoordig niet meer. Mediabox XL en Next hebben nu hetzelfde principe als bij KPN: In the cloud volgens de epg.


Jij maakt er van dat ik een duits spoor wil luisteren.

JIJ noemt Duits én Eurosport in een adem (zin). :kissing_smiling_eyes:

van 11 uur tot 12:30 opnemen. Dit kon bij Telfort wel gewoon.

NEE!

Maar goed, wat jij wilt kan niet en gaat nooit meer kunnen. Dus “resistance is futile” (The Borg, Star Trek)

Zelfs bij Ziggo kan het tegenwoordig niet meer. Mediabox XL en Next hebben nu hetzelfde principe als bij KPN: In the cloud volgens de epg.

Vooruitgang is heel vaak geen verbetering.
Helaas met handen gebonden.

(eigen interpretatie)


Ik haal een stukje tekst van mezelf aan : 

NB, dit is een vd redenen waarom ik zelf geen itv gebruik en ik zie het itv (van kpn) als een eenvoudig zoals het is systeem (as-is) voor de “gewone” gebruiker (wat de definitie daar van dan ook is). Ik ondersteun diverse gebruikers van itv in mijn omgeving, zonder uitzondering ouderen en/of “niet technisch aangelegd” en die zijn er zeer tevreden mee, dus dat laat ik mooi zo :-)

uit dit onderwerp :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/favorieten-instellen-zelfs-na-11-jaar-nog-te-moeilijk-voor-kpn-524359?postid=1188936#post1188936


Lekker generaliserend:

zonder uitzondering ouderen en/of “niet technisch aangelegd