Skip to main content

Ik had 4 dagen lang alle stekkers van tv, wifi en tv ontvanger uit het stopcontact gehaald ivm klussen in huis.

Ik neem normaal veel programma's op dus er stonden er nog geprogrammeerd. Maar logisch, dacht ik, kon ik die dagen niets opnemen.

 

En wat blijkt? De programma's zijn opgenomen! (.....) HOE KAN DAT??? 

Dat werkt in de claund.van kpn 😀👍


Alles gebeurt online. Op de ontvangers zelf gebeurt niets en word niets opgeslagen.


Beste @Jkoning,

Jouw opnames worden bewaard in de Cloud (server) bij KPN, dus als jouw tv ontvanger bijvoorbeeld defect is en je hebt een andere nodig dan zie je de opnames weer op de nieuwe tv ontvanger terug. Verder kun je de opnames zien op ITV online (website) en op de app van ITV online. En heb je thuis een 2e ontvanger dan zie je je opnames daar ook op staan. Dus niks wordt bewaard op de tv ontvangers. 😉👍🏼


Dus dan kan ik mijn tv en ontvanger ook helemaal uitzetten. Ik snapte al niet dat men zei 'haal je stekkers eruit om energie te sparen'. Ik dacht dan kan ik niets opnemen.

Maar dat kan dus wel!?


Ja. Alleen als je tv wilt kijken en je steekt de stekkers weer in het stopcontact, dan ben je een paar minuten verder voordat je beeld hebt.


Daan gaat hij als opnieuw installeren als je hem van stroom af haalt 🙂


Beste @Jkoning,

Er zit ook een energiespaarstand op de tv ontvangers: 

Oftewel “Deepsleep” Dan hoef je hem net helemaal uit te schakelen, dan doet hij dit vanzelf. 😉


Bedankt!!!