Skip to main content

Goedemiddag kpn,

 

Ook wij ervaren dat het programma stopt terwijl we nog aan het kijken zijn. Is op meerdere zenders.  Bloed irritant.

 

Dave

Admin: Afgesplitst van oud topic, eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @djgrazy . Welkom op het forum.

Dat is best irritant. Je zit dus iets terug te kijken en dan stopt het? Kun je het daarna wel afkijken?

Heb je al eens geprobeerd om je tuner te resetten? 

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


Goeden avond, 

dit probleem doet zich ook bij ons voor.

Wij hebben dit met het terug kijken van opgenomen programma’s. Tijdens het terug kijken stopt meerdere malen de film of programma wat opgenomen is. Door op de afstandsbediening op stop te drukken , gaat de TV ontvanger terug naar het opname menu en kunnen we de opname opnieuw starten en verder gaan met kijken. Soms moeten we de ontvanger uit schakelen/spanningsloos maken om na de opstart weer te kunnen kijken. Ik heb hierover contact gehad met de KPN en de lijst met eventuele oplossingen doorlopen, waarna we een nieuwe TV ontvanger hebben gekregen van KPN. Echter….het probleem herhaalt zich. 

Gaarne een oplossing.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet.

Knolsta.

 


Hoi @Knolsta . Als die nieuwe tuner niet geholpen heeft, moeten we het ergens anders zoeken. Hoe is jouw tuner aangesloten? Rechtstreeks vanaf de experiabox? Of gebruik je switches/versterkers of draadloze verbindingssets?


Hallo Erwin, 

Bedankt voor je reactie.

De tuner zit rechtstreeks aan de Experia box aangesloten.

Wij kwamen er in het begin al achter dat de tuner via de switch niet werkt :-)

Bij gewoon, live tv, kijken is er ook niets aan de hand en het heeft eigenlijk ook altijd goed gewerkt.


Volgens mijn gegevens heb je twee ontvangers. Die andere is van een ander merk. Gebeurt het daar ook mee? Is het trouwens iets dat bij iedere opname gebeurd?  Is er een patroon te ontdekken? Opnames van bepaalde programma's of zenders?


Hoi Erwin,

Wij hebben de tv ontvanger uitgewisseld met de andere ontvanger. Het probleem deed zich toen ook voor.

Deze tv ontvanger staat normaal in de slaapkamer en wordt zelden gebruikt.

Toen ik deze aansloot in de woonkamer heeft deze eerst allerlei updates binnengehaald (heeft een tijdje stroomloos gestaan), maar zoals gezegd, ook nu het zelfde probleem.


Leuk je even gesproken te hebben, @Knolsta .  We hebben voorlopig een terugbelafspraak staan voor woensdag (10:00).

Zou je voor die tijd nog willen proberen om je glasvezelkastje 30 seconden spanningsloos te maken? Hele kleine kans dat het jouw probleem oplost. Zo ja, lees ik dat graag en anders spreken we elkaar op woensdag. 


Hoi Erwin, ik heb vanavond de stekers van het glasvezel kastje en van het modem er uit getrokken en er uiteraard na een minuutje weer in gestoken. En we hebben de hele avond probleemloos kunnen terugkijken :relaxed: .

We gaan er morgenavond weer een terugkijkavond van maken en dan laat ik je het resultaat ook weten.

Met vriendelijke groet.


Ik denk dat we het probleem boven water hebben. Ook vandaag probleemloos terug kunnen kijken.

We weten nu alleen niet of het aan het glasvezelkastje heeft gelegen of aan het modem.

Mocht het toch weer een keer fout gaan, kunnen we altijd nog een nieuwe belafspraak maken.

Bedankt en met vriendelijke groet,

Knolsta

 

 


Ik zie net je berichtje.  Dat klinkt goed.  Als het onverhoopt toch terugkomt, dan lees ik het hier wel. :-)