Skip to main content

Ik kan de datum niet veranderen

 

?


Beste @Niek C,

Wat bedoel je precies met programma terugkijken, datum veranderen? Als je een programma terugkijkt, dan kun je geen datum veranderen. 🤔


Het scherm om terug te kijken vraagt om een datum (links boven). Die staat standaard op de huidige datum. Maar ik kan die niet veranderen, ik kom niet op dat veld. En soms wordt gevraagd om de toetsen <| of |> te gebruiken. Die zitten niet op de afstandsbediening.


@Niek C zou je eens een screenshot (foto) hier willen plaatsen wat jij ziet? 🤔


 


Ok. Hij staat nu op maandag 9 dec, en je wilt een dag terug, naar gisteren. Dat doe je met de terugspoel knop. Bovenaan op de afstandsbediening, net onder de knop om de tv uit te zetten, links naast de zilverkleurige ronde play knop. En daar kun je 7 x op drukken, dan ben je 5 dagen terug :blush:


Beste @Niek C 

ik zie op de foto ook een hele oude afstandsbediening, dat is de eerste exemplaar toen KPN met interactieve TV begon! 😉 Je kunt eventueel een andere aanvragen, want die zien er ook anders uit. 


Volgens mij zit de terugspoelknop links in het midden op het donkere deel van de AB. Als die niet werkt, dan zit er niets anders op dan een nieuwe AB aan te vragen. Als je je profiel invult, dan kan een mod hiervoor zorgen.


Op de afstandsbediening zitten groene knoppen voor het opnemen. Die werken niet bij een Motorola 1903.  Daar zitten wel knoppen bij met 《《 en 》》. Die had ik al geprobeerd, zonder succes. Maar nu, na lang proberen, heb ik ze wel aan de gang. Zij het niet vlekkeloos. Nu kom ik inderdaad op de datum uit. Misschien een slecht contact.

Het werkt nu dus.

Iedereen bedankt voor de moeite en groeten, Niek

 


@Niek C

Vervang die vreeeselijk oude en verouderde trage Motorola 1903 voor een nieuwe snelle ontvanger Arris of Arcadyan. En je zult ook wat dat betreft verbetering ervaren. De Motorola’s zijn niet geheel meer ondersteund en zullen met afzienbare tijd ook geen updates meer krijgen. Heb je een Full HD tv dan zal het beeld (1080i) ook veel beter zijn.
Tool Motorola ontvanger omruilen. (als je Experiabox ook ouder is dan een v8 zal de tool dit ook aangeven)

Het verbaast me dat er nog steeds héél oude 19 nul drie ontvangers in gebruik zijn. Je verwacht nog wel de ietsie jongere 1963 en 1853, maar 1903….

Een KPN moderator zal je met alle liefde ook een moderne afst.bed. toesturen. Die lijkt mij ook prettiger. Daarvoor is het handig even je gegevens in te vullen in je forumprofiel. Dat is alleen te zien door jouzelf en moderators.


Ha @Niek C Mooi om te zien dat je hier al goed op weg bent geholpen en dat alles min of meer werkt. Ik sluit me bij de conclusie aan dat het verstandig is om tv-ontvanger om te wisselen en om je afstandsbediening te vervangen voor een moderner exemplaar. Dat eerste kun je zelf doen en als je je gegevens in je KPN Forum profiel zet krijg je van mij een nieuwe afstandsbediening. 


** verwijderd **


Ha @Niek C Er komt een nieuwe afstandsbediening naar je toe. 


Het lijkt wel Sinterklaas! Én een nieuwe ontvanger én een nieuwe afstandbediening!

Bedankt 


Reageer