Skip to main content

Hallo, 

Ben sinds kort kpn kijker. 

Als ik een programma/ film terug kijk of naar begin ga dan gebeurt het regelmatig dat op een gegeven moment de film weer naar het begin terug gaat.

Ook wel eens meegemaakt dat het te kijken programma bij het kijken hapert, stilstaat en weer verder gaat. 

Stroom eraf gehad, risetten al gedaan. 

Is de tv ontvanger bekabeld op de Experiabox of KPN Box aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk? Geen kastjes of iets dergelijks er tussen?


Bekabeld, box 12. Er zit wel een wifi versterker, kpn, tussen. Deze is door een kpn monteur ertussen gezet.


Hoi @ivo60spits . Is die wifi versterker op zijn beurt wel weer bekabeld aangesloten?

 


Hallo Erwin ,

Vanuit box 12 (meterkast) gaat er een kabel naar de woonkamer/ wandcontactdoos. Hierin zit een kabel die naar de wifi versterker gaat en wifi versterker is weer verbonden met de tv box.

Dit is allemaal aangesloten door een monteur van de kpn.


Nick83,

Je hebt me 4 dagen geleden een vraag gesteld, deze heb ik beantwoord, ook 4 dagen geleden, maar daarna geen reactie van jou hierop mogen ontvangen??


Hallo Erwin ,

Vanuit box 12 (meterkast) gaat er een kabel naar de woonkamer/ wandcontactdoos. Hierin zit een kabel die naar de wifi versterker gaat en wifi versterker is weer verbonden met de tv box.

Dit is allemaal aangesloten door een monteur van de kpn.

Dat van die wandcontactdoos moet ik even wat meer van weten.  Is jouw woning voorzien van weggewerkte ethernet aansluitingen? Begrijp ik dat zo goed? 


Wandcontactdoos is een RJ 45 waar een internet kabel op aangesloten is die dan naar de box 12 gaat die bij de meterkast (glasvezel) hangt.


Soms zijn die niet op de juiste manier intern bedraad.  Of dat jouw issue veroorzaakt heb ik mijn twijfels over maar om het uit te sluiten kun je misschien tijdelijk met een lange, losse kabel proberen? 


Of dat zo is weet ik ook niet. Wel dat op beide uiteinden van de kabel nieuwe stekkertjes zijn geplaatst door de monteur, dit omdat bij installatie bleek dat 2 interne draadjes niet aangesloten waren.

Heb nog even een ander vraagje, misschien kan jij die beantwoorden, waarom zitten er soms films bij die, als ze al tijdje bezig zijn niet vanaf het begin kan laten beginnen?

 


Heb nog even een ander vraagje, misschien kan jij die beantwoorden, waarom zitten er soms films bij die, als ze al tijdje bezig zijn niet vanaf het begin kan laten beginnen?

Dat kan te maken hebben met de zender en de film zelf. Soms hebben we daar niet de rechten voor.

Heb je een voorbeeld van een film waarbij dit gebeurt? (Graag zender, datum, tijdstip en welke film het betreft)


Weet ik zo niet meer.

Dank voor je antwoorden.