Skip to main content

Hallo allen,

Wij kijken tv via de nieuwe DIW7022. We hebben hier de nodige problemen mee. Ondertussen net een nieuwe gekregen in de hoop dat de problemen opgelost zijn/minder worden. Een van de problemen die er sowieso nog in zit is denk ik geen bug, meer een ontwerpfout, makkelijk reproduceerbaar en daarmee hopelijk makkelijk te verhelpen.

Wanneer je een programma terug kijkt en dit is afgelopen en je blijft kijken naar het volgende programma, dan loop je op een gegeven moment tegen het einde van de tijdbalk aan. Dan stopt het afspelen.

Dus stel je hebt een programma van 45 min en gaat terug kijk, dan krijg je tijdbalk van 60 min. Dan stopt het afspelen bij 60 min, beeld en geluid stil zonder enige melding.

Je kan dan via de gids het 2e programma opzoeken en opnieuw gaan kijken. Mocht het een commerciele zender zijn, dan kan je dus niet doorspoelen naar het punt waar je gebleven was en kan je opnieuw beginnen. (Of de tv gewoon uitzetten en wat anders gaan doen. 😁)

Mijn voorstel is of het op een of andere manier door te laten lopen. Of wanneer je wanneer je via de gids het 2e programma terug gaat kijken, dat er gekeken wordt waar je gebleven was. Of dat de tijdbalk maar, zeg 2 min doorloopt na het eindigen vannhet programma. Maar kan mij voorstellen dat de extra tijd te maken heeft met uiloop van (live) programma’s of dat de gids niet altijd synchroon loopt met de daadwerkelijke uitzending. Maar daar hebben de ontwikkelaars vast een mooie oplossing voor. 😁

Succes!

Groeten,

Robert

Dit heeft wel heel gewoon gewerkt. Bij ziggo gaat het met een “hik” gepaard en hier ging het heel smooth over in het volgende programma, dat viel mij echt op. Op een of andere manier is het eruit ‘ge update’ waarom dit nu weer is?


@R_o_b_e_r_t Welkom op het forum. 

Het klopt wat @ronvmeijer het heeft gewoon gewerkt en zou op dit moment ook gewoon moeten werken. 

Met de software update van ongeveer 2 weken geleden zou het probleem weer opgelost moeten zijn. 

Heb je een mogelijkheid je TV+ ontvanger te resetten, zodat deze nieuwe software ophaalt? 

En kun je laten weten of je het probleem daarna nog hebt? 


Robert, ik heb de nieuwste software geïnstalleerd. Ik wil gerust een reset doen, maar niet als ik alles kwijt ben daarna. Ik heb diverse apps die erop draaien met elk hun eigen inlog en passwords. Dat allemaal opnieuw in gaan voeren maakt mij niet vrolijk. 


Hoi @Rutger_ ,

Op het moment dat ik het bericht schreef, had ik die dag een nieuwe tv-ontvanger ontvangen en geïnstalleerd. Bij het installeren is er meteen een firmware update gedaan en toch deed het specifieke probleem zich daarna nog voor.

 

Maaaaar, daarna lijkt het niet meer gebeurd te zijn. Dus lijkt het nu toch opgelost. Er spelen nog wel andere problemen. Zodra ik daar genoeg info over verzameld heb, zal ik daar ook een of meerdere post aan wagen.

 

Bedankt voor jullie tijd en een fijne avond!

 

Groeten,
Robert