Skip to main content

Zojuist stond ik op het punt om een programma op National Geographic Channel terug te kijken waarna ik een foutmelding in beeld kreeg. Daarna nog een keer hetzelfde gedaan met hetzelfde resultaat. Toen ben ik vervolgens ook op andere zenders aan het proberen geweest, maar echter ook steeds met de foutmeldingen.

De foutcodes die ik te zien kreeg zijn 3005 en 3010.

Nou heb ik wel recent een nieuwe tv-ontvanger in huis (zie dit topic) maar het lijkt mij sterk dat dat de oorzaak is.

Ach, waarom vermeld bij dit soort topics toch nóóit iémand welk programma op welk tijdstip op welke datum. Zo kunnen we nooit wat checken en dan krijg je antwoorden met een flinke slag i.d. lucht. Dat ga ik dus niet doen.

Maar er zal mogelijk wat mis zijn gegaan bij het opnemen ervan voor KPN als andere programma’s / opnamen wel lukken om te kijken. Dat is alles wat ik er zo van kan zeggen….


Het gaat om het terug kijken via de elektronische gids, dus geen zelf opgenomen programma's.

Om een paar voorbeelden te geven:

Air Crash Investigation

02:50 - 03:40 zo 22-03

National Geographis Channel

foutcode:

"Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname.

(3010)

 

De Grote Tuinverbouwing

09:35-11:00 zo 22-03

SBS6

foutcode:

Er is een fout ontstaan. Probeer opnieuw.

(3005)

En na opnieuw proberen:

Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname.

(3010)

 

Extinct Or Alive

13:30-14:20 za 21-03

Discovery Channel

foutcode:

Er is een fout ontstaan. Probeer het opnieuw.

(3005)

En na opnieuw proberen:

Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname.

(3010)

 

En zo kan ik eigenlijk alles opnoemen wat ik maar aan kan klikken om terug te kijken.

 

 


Je hebt wel veel. Het lukt dus eigenlijk met geen enkel programma welke zender je ook kiest?

Doe eens een herstart van de ontvanger (30 sec. uitzetten met de schakelaar op de achterkant). Het is toch niet nog een Motorola?

Er zijn toch een paar programma’s in je keuzes die me op dit moment niet fijn kijken lijkt. Zeker Aircrash en Extinct or Alive trekt me momenteel niet.


Ik heb inmiddels de tv ontvanger opnieuw opgestart en het probleem is nu inderdaad opgelost.

Er zijn toch een paar programma’s in je keuzes die me op dit moment niet fijn kijken lijkt. Zeker Aircrash en Extict or Alive trekt me momenteel niet.

Aircrash kijk ik regelmatig. Hierbij vind ik het vooral knap dat de oorzaak van een crash opgespoord kan worden zodat het vliegen daarna veiliger word. De overige programma's waren willekeurig gekozen om te testen, maar het kwam er op neer dat het probleem bij elk programma terug kwam.

Aangezien deze tv ontvanger net nieuw is leek het mij sterk dat deze al opnieuw opgestart moest worden. Hopelijk hoef ik dat niet elke week te doen.


Ja, ben ook “fan” van aircrash. Maar nu even niet. Ook in de maanden na MH17 even niet gekeken.

Fijn dat terugkijken weer werkt. Ik moet mijn Arris 3 à 4 keer per jaar even helemaal uitzetten. Herstart noemen we dat. (ik meldde abusievelijk reset)


Ik had zelf het idee dat het een maatregel was om overbelasting op het netwerk te voorkomen (net zoals Netflix nu tijdelijk alles op sd kwaliteit heeft gezet), vandaar dat ik de herstart nog niet had uitgeprobeerd en hier eerst ging informeren.


Ik had zelf het idee dat het een maatregel was om overbelasting op het netwerk te voorkomen

Ja, had gekund. Maar dan was het wel uitgebreid gecommuniceerd.

o.a. via mijn eigen site breedbeeldweetjes, via het forum en via de mail.


Reageer