Skip to main content

Programma's terugkijken via tv.kpn.com werkt voor de zoveelste keer niet. Gaat dit ooit nog gefixt worden of moet ik blijven kijken via het Ziggo account van een vriend van me?

 

Zo ja dan zou ik graag een deel van mijn abonnemensgeld terug ontvangen.

Hallo @Jwjwjw, goed dat je een berichtje stuurt. Ik heb het even gecontroleerd, maar er is geen algehele storing met het terugkijken van programma's via Online iTV. Welke browser gebruik je? En wil je eens kijken of het helpt om de cookies en geschiedenis te verwijderen?


Hi,

het werkt in geen enkele browser. Dit ligt niet aan mijn kant, het wordt veroorzaakt door jullie brakke website. Is het een mogelijkheid dat jullie een professional inhuren om de site na te kijken?


Vreemd! Bij mij werkt het prima.


Vreemd! Bij mij werkt het prima.


Bij mij over het algemeen ook. Maar er zijn specifieke programma’s die gewoon weigeren te starten. Het lijkt ook redelijk willekeurig, een programma dat op dag 1 niet werkt, werkt op dag 2 bv wel.


Vreemd zeg! Zou je eens bij kunnen houden wanneer je het probleem ervaart, bij welke programma's en op welke zenders? Hopelijk kunnen we dan een patroon ontdekken.


Opnieuw lukt het niet om een programma terug te kijken via de website. Gaatverbooit nog eens een programmeur van de KPN naar die brakke ITV site kijken, of hebben jullie de hoop opgegeven? Heb me er Al bij neergelegd dat ik gewoon alles via de Ziggo site moet terugkijken, omdat blijkbaar niemand bij de KPN ditbgefizt krijgt. Treurig.

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Ik ervaar zelf nog steeds geen problemen, @Jwjwjw. Ik heb je in februari het volgende gevraagd:

Zou je eens bij kunnen houden wanneer je het probleem ervaart, bij welke programma's en op welke zenders? Hopelijk kunnen we dan een patroon ontdekken.

Had je hier nog naar gekeken? En ben je wel verbonden met jouw eigen wifi netwerk? Of maak je gebruik van een VPN?

@Jeroen-bart Engelen Heb jij misschien nog ideeën wat hier de oorzaak van kan zijn?


Hoi @Jwjwjw en @Denise_ 

Terugkijken is afhankelijk van een aantal dingen. Als eerste kan kun je momenteel niet een programma terug kijken tot 15 minuten nadat dit programma is afgelopen. Dit heeft te maken met een beperking in de apparatuur die wordt gebruikt om de programma’s automatisch op te nemen als ze worden uitgezonden. Er wordt aan gewerkt om deze beperking op te lossen. Ik heb geen idee hoe ver ze daar mee zijn, dat ligt in een andere team dan waar ik in zit.

Verder moet de leverancier van het video signaal aangeven of een programma terug gekeken mag worden. Dit heeft te maken met content-rechten. Deze informatie komt bij ons binnen via een derde partij, die deze informatie bulk aanlevert voor al onze zenders, en deze informatie wordt verwerkt tot o.a. de programma gids (dit is de EPG data). Nu kan het zeker gebeuren dat het “recht op terugkijken” niet goed staat in deze data. Dit kunnen wij corrigeren, maar ik moet bekennen dat ik niet weet of je, na deze correctie, dan alsnog het programma kan terug kijken. Ik zou denken van wel, maar houd even slag om de arm.

En als laatste kan er iets mis zijn met je eigen account.

Als je andere items wel kan terugkijken (dan is je account in orde) en je probeert terug te kijken later dan 15 minuten nadat het programma is afgelopen, dan zal het waarschijnlijk de EPG data zijn. En dan moeten we het programma en de datum/tijd en zender weten zodat we dit kunnen corrigeren.

Moderators kunnen dit dan doorgeven aan het Klant & Content cluster binnen iTV.


@Jeroen-bart Engelen Ontzettend bedankt voor deze uitgebreide reactie! Ik wist niet dat terugkijken pas 15 minuten na afloop van het programma kon. Dit is zeker handig om te weten.

Als je andere items wel kan terugkijken (dan is je account in orde) en je probeert terug te kijken later dan 15 minuten nadat het programma is afgelopen, dan zal het waarschijnlijk de EPG data zijn. En dan moeten we het programma en de datum/tijd en zender weten zodat we dit kunnen corrigeren.

@Jwjwjw Als alles verder klopt en het toch niet goed gaat met het terugkijken van programma's, dan ontvang ik graag meer informatie om dit door te kunnen zetten. We ontvangen dan graag:

  • om welk programma het gaat
  • op welke zender je dit programma kijkt
  • wanneer (datum en tijd) je dit programma wilde terugkijken