Skip to main content

Hoi,

Sinds kort hetzelfde probleem. Elke 10 min wordt je programma afgebroken en komt de vraag of ik google assistent wil gebruiken.

Het is een super irritante sw bug.

@Kpn  Wanneer wordt deze opgelost?

 

Groet

Rob

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Makkelijkste is om hem gewoon aan te zetten.

 

Wat is de reden dat je hem op uit hebt gezet? 


Hi @Rob549, welkom hier. 

Ik kan hier niet zo snel plaatsen. Zou je deze stappen willen proberen? 

Tandwieltje rechts boven (Instellingen) » Toegankelijkheid » Algemene instellingen » TalkBack » Inschakelen » OK drukken om het uit te zetten.


Hi @Rob549, welkom hier. 

Ik kan hier niet zo snel plaatsen. Zou je deze stappen willen proberen? 

Tandwieltje rechts boven (Instellingen) » Toegankelijkheid » Algemene instellingen » TalkBack » Inschakelen » OK drukken om het uit te zetten.

 

Uit zetten?

Ik lees in andere topics dat juist dat tot veel problemen lijd. 

Ik denk juist dat hij bij @Rob549 uit staat en dat hij / zij hem juist beter aan kan zetten. 


Dat zou kunnen, ik wilde dit toch proberen om het aan te passen. 


Ik probeerde het idd uit te zetten, ik zie er een meerwaarde in. Het heeft ook altijd uitgestaan maar nu is dat ineens een probleem geworden. Ineens kreeg ik een vraag over Google assistent en als als ik hem uitzet blijft de vraag elke 10 minuten terugkomen.

Wel een raar probleem want op dit forum zijn vergelijkbare vragen > 1 jaar oud. Daar wijst kpn naar een thirdparty die dit zou veroorzaken. Je jou denken dat dit ondertussen opgelost zou zijn.

Dus nu staat het maar aan.


Vorige week hadden we hier ook een aantal meldingen van, @Rob549

We hebben dit doorgegeven aan het tv team, en die geven aan dat dit niet iets is dat vanuit ons komt. Wellicht dat er vanuit Google iets veranderd/geüpdatet is. Maar daar hebben we nog geen uitsluitsel over. Vandaar even de controle vraag of dit nu nog steeds voorkomt als je de Assistent weer op ‘uit’ zet..


Hoi Erik,

Gisteravond heb ik het even geprobeerd door Google assistent weer uit te zetten. Na 10 minuten komt het scherm met de vraag of ik google assistent wil gebruiken. Ik heb nog een paar keer nee gezegd maar de vraag blijft terugkomen. Voorlopig staat hij nu maar aan.

Groet

Rob


Dank voor het controleren, @Rob549. Ik geef dit verder door aan het team.


 Update hierover. Het tv team heeft hier een technisch ticket voor geopend voor verder onderzoek. Ze herkennen niet dat er in recente updates iets is gedaan dat dit zou moeten veroorzaken. Maar misschien is er een of andere wisselwerking, eventueel ook vanuit Google. Dus dat wordt onderzocht. Betekent dat, omdat de oorzaak op dit moment nog onbekend is, er ook nog oplossing voorhanden is.

De workaround voor het moment is dan ook om de Google Assistent aan te zetten.

Ik markeer deze reactie even als antwoord zodat de huidige status voor iedereen bovenaan te zien is. Zodra er aanvullende updates zijn komen we het melden.


Reageer