Skip to main content
Beantwoord

Programmalijst (gids) is anders op de nieuwe ontvangers

• June 21, 2025
  • 11 reacties
  • 150 keer bekeken

Sinds deze week hebben we nieuwe kleine kastjes. Wij nemen altijd veel op en dan ging ik naar een zender en dan drukte ik nog een keer op de gids en dan kreeg ik een lijst met programma's van die zender. Dat was namelijk erg makkelijk scrollen en opnemen. Kan dat niet meer?

Beste antwoord door Erik van KPN

Hey ​@Tess1892, welkom hier :) 

Lijstweergave van de tv gids hebben we inderdaad niet op de nieuwe TV+ Boxen. Het is wel een wens die bekend is bij het tv team. Dus wellicht dat het in de toekomst nog wel gaat komen. Als dat zo is, dan laten we dat weten in een Product Update.

11 reacties

• June 21, 2025

Nee, dat kan niet meer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2025

Dat is wel een enorme achteruitgang!! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 22, 2025

Hey ​@Tess1892, welkom hier :) 

Lijstweergave van de tv gids hebben we inderdaad niet op de nieuwe TV+ Boxen. Het is wel een wens die bekend is bij het tv team. Dus wellicht dat het in de toekomst nog wel gaat komen. Als dat zo is, dan laten we dat weten in een Product Update.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 22, 2025

Welke KPN tv ontvanger heb je nu?

Er zijn 2 kleine KPN tv ontvangers:

1. Arris VIP 5202
  2. Sagemcom DIW7022 (KPN tv+)

Bij die 2de is het inderdaad volledig anders, maar dat is even wennen. 

Zie hier voor alle informatie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 23, 2025

Beste Joop, de tweede heb ik. Het is nogal anders. Maar vooral die opnamelijst is een gemis. Op de telefoon lukt het heleaas ook al niet. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

Beste Joop, de tweede heb ik. Het is nogal anders. Maar vooral die opnamelijst is een gemis. Op de telefoon lukt het heleaas ook al niet. 

Als je op een tv zender staat, ga naar boven en ga naar opgeslagen.

Bedoel je die?

Zie eventueel ook hier.

Telefoon:

Zie onder: Opgeslagen

Daar staan de opnames op de telefoon.

P.S.

Wat betreft gids op de DIW7022

Klik op gids om erin te gaan, klik wederom op gids om terug te keren naar de zender waar je na keek. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Hoi, ja die knop snap ik.

In het oude systeem kon je alle programma’s van bv npo2 onder elkaar zetten. Dan kon je met de zenderknop per pagina, waarop ongeveer 10 zenders zichtbaar waren scrollen. Dat lijkt niet meer te kunnen, ook niet in de app, daar kon dat vroeger ook. 

gr

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 27, 2025

Joop, Tess bedoelt hier de verticale weergave van de tv gids, zoals op de oude ontvangers kan:

Om zo op die manier makkelijk opnames te kunnen plannen. En dat is inderdaad niet iets dat kan op de TV+ Box. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

DAnk Erik, dat bedoelde ik en het is zoveel makkelijker om opnames in te plannen of om te zien wat er op tv is. 

Met vriendelijke groet,

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

DAnk Erik, dat bedoelde ik en het is zoveel makkelijker om opnames in te plannen of om te zien wat er op tv is. 

Met vriendelijke groet,

Dat laatste snap ik niet.

Want je kan in de DIW7022 kiezen voor minigids.

Ga naar beneden en kies minigids.

Wat betreft opnames, dat is wennen.

Dat werkt met pictogrammen van het programma.

Mijn “oude” HD recorder van Panasonic had dat al in 2009. Wij vonden dat toen al handig.

Het is even wennen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Beste Joop, dat kan handig zijn. Maar dat is niet wat ik bedoelde. Zie hierboven de afbeelding van Erik. Ik gebruikte die functie veel om te kijken wat ik wil opnemen.