Skip to main content
Zijn er meer forummers die hebben opgemerkt dat de programmanamen bij National Geographic incorrect worden weergegeven? Waarschijnlijk zijn de namen van de afleveringen verwisseld met de series waar ze "onder" vallen.



Zo wordt de aflevering van The Incredible Dr. Pol van morgen (20-aug-2019) 19:00 uur weergegeven als Back To The Suture en van Cesar Millan's programma van 18:00 uur op dezelfde dag als Not So Gentle Giant.



Dit is extreem vervelend, want programma's kunnen zo niet worden teruggekeken (foutmelding 404-10143), en ook serieopnames kunnen zo niet worden geïnitieerd.
Ja, dat is best vervelend.



KPN kan daar echter niets aan doen. De inhoud van de Gids wordt aangeleverd door de zenders zelf. Zij hebben er zelf natuurlijk ook belang bij dat de informatie kloppend is.



Je zou een klacht kunnen indienen bij National Geographic zelf.



Klik
De zenders kunnen dan wel de programmainformatie aanleveren, KPN is verantwoordelijk voor de dataconversie en import in de TV-gids database. Als er ergens een puntje, komma, of puntkomma verkeerd staat, komt informatie in een verkeerd databaseveld terecht, en dat is waar het hier op lijkt.
Dank voor het melden @Marcellovic! Ik heb het doorgezet naar de verantwoordelijke partij en laat weten of we dit kunnen herstellen.

@Marcellovic 

 

We zijn een maand verder. Hoe is het nu geregeld met de vermelding van NGC in de TV-Gids? 

Heb je ook nog een klacht ingediend bij NGC zelf? 

 

 


Ik ben gestopt met het melden van problemen; ik voel me net een testengineer. Lang leve Agile/SCRUM/DevOps waarbij (te) slecht geteste producten op de markt komen.

 

Er zitten veel teveel fouten in de TV-gids en ik kan me niet voorstellen dat de aanleverende partijen debet zijn aan al deze fouten; met mijn kennis van databases verwacht ik eerder dat het een conversie- of importprobleem van deze aangeleverde gegevens. Veel dagen gaat het goed, en zitten er op de zenders waar ik op dat moment naar wil kijken geen fouten in. Maar net zoveel dagen zijn vermeldingen foutief, omgedraaid of incompleet.


Reageer