Skip to main content

Beste KPN,

Ruim 8 jaar heb ik probleemloos ITV kunnen kijken in de woonkamer en slaapkamer.

Sinds gisteravond lukt de slaapkamer niet meer.

Na contact met klantenservice, vernomen dat het ITV signaal niet meer door een router kan worden doorgeven door een wijziging in de software bij KPN.

De eneĀ oplossing zou zijn een rechtstreekse kabel. Dit kan niet, althans, een losse kabel die van onder de trapkast waar de experiabox staat, met de deur open, door het trapgat, over de overloop vloer, voor de badkamer deur langs, de slaapkamer deur door naar het ITV kastje. Voor nood en test is dit mogelijk maar zeker geen permanente oplossing. We hebben 2 kleine kinderen in huis, dus dat wordt struikelen en/of vallen over de vloer of trap.ā€¦

Oplossing 2 is hetĀ aanschaffen!Ā Van de draadloze kastjes die het ITV signaal via het stroomnet zou kunnen doorgeven.

Ik heb 2 verschillende routers geprobeerd, die werken perfect met computers, er is dus geen kabelbreuk, het kastje boven werkt ook prima rechtstreeks vanuit de experiabox. Uitgaande poorten v.d. Experiabox ook gewisseld, dit heeft ook geen invloed.

Het ITV signaal protocol via routers is dus vanuit KPN ineens veranderd in niet meer doorgeefbaar??

Ik heb alle netwerkkabels van kantoor, slaapkamers kind 1 en kind 2, ouder slaapkamer en warmtepomp allemaal naar de meterkast lopen. Vandaar zorgt een router voor het netwerk die vanuit de experiabox wordt geleverd vanuit de trapkast.

De kabelĀ verlengen rechtstreeks naar de experiabox is dus geen optie, want dan werkt kantoor, slaapkamer 1+2 en de warmtepomp aansturing niet meer.

KPN, kan aub het protocol van doorgeven van het ITV signaal worden hersteld?
OF KPN, zorg voor een kosteloze passende oplossing. Door jullie onaangekondigde protocolwijziging, vind ik het niet netjes dat ik daarvoor na 8 jaar extra apparatuur moet aanschaffen van jullie.

Of heeft u nog andere opties?

Mvg, Daan

Ik heb echt geen idee waar de klantenservice het over heeft. Ik begrijp dat u kabels heeft lopen via een switch naar de ontvangers.Ā  Begrijp ik dat goed?


Ja correct, naar het TV kastje in de slaapkamer althans.Ā 


Wat is het merk en type van die "switch"?

En wat is het merk en type van de "draadloze" verbindingsset?


Wat zou kunnen is dat de switch niet helemaal in orde is. Maar het verhaal over de rechtstreekse kabel is onzin. Ik zou de switch vervangen voor dezeĀ https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2652Ā een kleine investering maar wel de oplossing.


De afgelopen 8 jaar HP 3com switch 5

nu ook getest met een TP Link 450mbs dual -band wireless N gigabit router (TL-WR2543ND)

Beide zelfde resultaat. PC en warmtepomp werkt prima, itv kastje foutcode 143, of heel soms zwaar haperend beeld.

ITV software is geupdate.


De switch moet igmp snooping ondersteunen anders kunnen er problemen ontstaan.Dit is igmp snoopingĀ maar dat is al jaren zo.


En je kunt die TP-Link niet tussen de TV ontvanger en de Experia Box hebben staan.


Dus jullie denken dat

1: de TP Link niet geschikt is voor ITV signaal

2: de HP 3Com switch niet meer goed functioneert na 8 jaar en vervangen dient te worden?


Dus jullie denken dat

1: de TP Link niet geschikt is voor ITV signaal

2: de HP 3Com switch niet meer goed functioneert na 8 jaar en vervangen dient te worden?

Klopt.


Ok, dank voor het meedenken de adviezen. Zal dan voor de aanbevolen switch met IGMP (had ik nog nooit van gehoord) gaan.

Hopelijk lost dit het euvel op.


We horen graag hoe het afloopt.


Zal dan voor de aanbevolen switch met IGMP (had ik nog nooit van gehoord) gaan.

Lees anders het topic "De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping" eens.


Gisteren de Netgear Switch GS105E geĆÆnstalleerd en we kijken weer perfect zonder haperingen televisie boven.

Enorm bedankt voor de tips!Ā 


Heel fijn dat alles helemaal in orde is met de juiste switchĀ :blush:

@wjbĀ en @Joep1965Ā Ā bedankt voor jullie hulp!