Skip to main content

Goedemorgen beste KPN medewerkers.

Ik ga even een lang verhaal schrijven in de hoop dat u de tijd wilt nemen dit te lezen.

Ik ben in het verleden lang en zéér tevreden klant geweest bij KPN.
Letterlijk NOOIT heb ik klachten of problemen ondervonden.
Ik ben vorig jaar uitsluitend overgestapt naar Ziggo omdat ze een mooi aanbod hadden. (8 maanden voor de helft van de prijs). In deze tijden is alles duur zat en ik ga tegenwoordig dus ook shoppen m.b.t. mijn provider. Eenmaal bij Ziggo merkte ik dat zij minstens zo goed waren als KPN. Zélfs met een aantal pluspuntjes.

Nu ben ik sinds gisteren weer klant bij KPN geworden en loop in de eerste 2 dagen al tegen van alles en nog wat aan. Ik zal proberen op te noemen wat dat zoal is.

✅ Beeldverhouding is niet juist te krijgen. (klacht)
Met de vorige TV-box die ik van jullie had, had ik nergens problemen mee. Alles deed wat het moest doen en ondervond geen problemen. Het viel mij echter op dat als ik naar de gids ging, dat dan iedere 7e zender niet in beeld kwam. (RTL 7 stond niet in beeld) Ook niet als ik naar beneden scrolde, want dan stond er direct Net 5 in beeld. Nu heb ik inderdaad een wat oudere TV. Ik heb een ‘Toshiba LCD Colour tv 42XV556D’ en die zou jullie beeldverhoudingen aan moeten kunnen volgens de specs. (Zie afbeelding)
Desalniettemin heb ik nooit eerder problemen ondervonden met resolutie en dergelijke. Nu heb ik samen met een medewerker van KPN ruim 3 kwartier lopen klooien om dat beeld goed te krijgen, maar het is uiteindelijk niet gelukt. Ik heb nu maar genoegen genomen met de ‘best mogelijke beeldinstelling’. Ik heb nu echter nog wel steeds een zwarte balk van 2 cm aan de rechterkant van mijn scherm.
 



✅ Zien waar je bent tijdens het door- of terugspoelen. (suggestie)
Zowel mijn ervaring met Ziggo als met KPN in het verleden was dat ik tijdens het vooruit- of terugspoelen, kon zien waar ik was. Dus of ik moest stoppen met spoelen tot bijvoorbeeld de reclame voorbij was. Dat is nu ineens niet meer aan de orde. Ik krijg gewoon een stilstaand beeld te zien van het moment dat ik begin met spoelen en moet dan maar hopen dat ik niet veel te lang doorspoel en al weer ergens midden in mijn programma zit. Dat is zwaar irritant want dan moet je steeds weer terug spoelen en dan loop ik tegen hetzelfde probleem aan, want dan zit ik weer midden in de reclame die ik zo wanhopig probeer te vermijden. Is het technisch voor elkaar te boksen om dat te fixen?

✅ Meer info in tv-gids. (suggestie)
Ik ben nogal een film liefhebber en bij Ziggo kon ik in de gids zien wat voor categorie film het was, uit welk jaartal en welke acteurs er in acteerden. Dat is bij jullie niet het geval en dat vind ik jammer. Zou dit misschien een mooie aanvulling kunnen zijn op de tv-gids in de toekomst?

✅ Helpdesk is slecht te verstaan. (klacht & suggestie)
Ik heb nu in 2 dagen tijd al 4 keer met de helpdesk van de KPN aan de telefoon gehangen en letterlijk iedere keer haperde het bij mij binnenkomende geluid. De helpdeskmedewerker was met vlagen gewoon echt niet te verstaan. En nee, het ligt niet aan mijn verbinding, want ik heb nergens anders last van een haperend inkomend geluid. Is dat misschien iets om naar te kijken?

✅ Modem verplicht uitschakelen tijdens gebruik. (klacht & vraag)
Ik heb een paar weken terug bij een vriendin van mij het ‘doe-het-zelf-installatie-pakket’ geïnstalleerd. 2 dagen later kreeg ik van haar de opmerking dat ze baalde dat ze was overgestapt naar KPN omdat ze tijdens het tv kijken, regelmatig de melding kreeg dat ze geen internetverbinding had en dat ze de stekker van het modem er uit moest halen en weer opnieuw moest opstarten. Nu is het geval, dat ik dat in 2 dagen tijd ook al 2 keer heb meegemaakt en dat is alles behalve prettig, om maar niet ‘zwaar irritant’ te zeggen. Kan dit gefixt worden met een update of zo?

✅ Modem niet up-to-date. (klacht & suggestie)
Met mijn nieuwe abonnement bij KPN, kreeg ik dus ook een nieuw type router. De ‘KPN Box 12b’ om precies te zijn. Om dat ik nogal wat wifi apparaten en camera's in huis heb, waarvan er een aantal uitsluitend functioneren op 2.4 GHz, wilde ik inloggen op mijn router om dat in te stellen. Ik ga keurig naar de inlogpagina en de eerste keer zou ik in moeten kunnen loggen zonder wachtwoord. Dát bleek om te beginnen al niet het geval. Ik dacht; “Laat ik dan het ‘Admin password’ maar gebruiken dat achter op het modem staat”, maar die bleek niet te werken. Ik opgebeld naar de helpdesk, waar ik wederom een haperende medewerker aan de telefoon kreeg en hij wist me te vertellen dat dit een bekend probleem was en dat er aan gewerkt wordt. Nu vind ik het fantastisch dat het bij jullie bekend is en dat er aan gewerkt wordt, maar nu zit ik dus met een aantal zaken in huis die niet kunnen functioneren omdat ik niets aan kan passen in mijn modem. O.a. verlichting in bepaalde ruimtes werkt nu niet. Nu heb ik te horen gekregen dat er in de nacht van a.s. woensdag op donderdag een update zal worden doorgevoerd, maar feit is wel dat ik nu tijdelijk een shitload aan verlichting moet gaan vervangen, puur en alleen omdat jullie je apparatuur niet op orde hebben. Kost weer extra geld en daar ben ik niet blij mee. Is het niet een idee om eerst de hele zooi op orde te brengen, alvorens apparatuur aan te bieden aan klanten? Deze situatie doet me namelijk erg denken aan het ‘tijdperk’ dat UPC voor het eerst op de markt kwam met haar diensten.

Tot zover mijn verhaal. Hopelijk kunnen jullie er wat mee.
Hartelijk dank voor jullie tijd en aandacht.

Vriendelijke groeten en een fijne dag.
Pascal Visser


 

Hi @Pascal Visser en welkom op het forum (en welkom terug bij KPN)! 

Goed dat je je verhaal hier doet. Feedback is altijd welkom! 😄 Ik ga de punten één voor één bij langs:

✅ Beeldverhouding is niet juist te krijgen. (klacht)

Heb je de TV+ Box of een andere TV-ontvanger? Je vindt het type op de sticker aan de onderkant van de ontvanger, welk type heb jij? Voor de handigheid kun je hier ook de ontvangers en typenummers vinden. 
 

✅ Zien waar je bent tijdens het door- of terugspoelen. (suggestie)

Het beeld beweegt niet vloeiend mee, maar je zou wel steeds een soort ‘screenshot’ of stilstaand beeld moeten zien van waar je op dat moment in de uitzending bent. Als dit bij jou helemaal niet gebeurt, zou je de ontvanger dan eens willen herstarten door hem twee minuten van de stroom af te halen en daarna weer aan te sluiten? Ben benieuwd of het dan wel goed gaat.
 

✅ Meer info in tv-gids. (suggestie)

Die suggestie zet ik door! In de tussentijd een tip: er zijn een aantal film apps beschikbaar waar je bij kunt houden welke films/series je hebt gezien. In die apps staat dan vaak ook uitgebreide informatie over de film of serie die je kijkt. Niet hetzelfde als dat het op de tv-ontvanger beschikbaar is, maar wel makkelijker dan Google er elke keer bij pakken. Plus het is ook leuk om te zien wat je dit jaar allemaal al gekeken hebt bijvoorbeeld. 🙂
 

✅ Helpdesk is slecht te verstaan. (klacht & suggestie)

Hmmm, die ben ik nog niet eerder tegengekomen. Wat gek dat het gesprek steeds met flarden wegvalt. 😕 Toevallig heb ik gisteren zelf nog gebeld omdat mijn verbinding wegviel en ik kon mijn collega goed verstaan. Ik neem voor nu dus aan dat dit om wat voor reden dan ook net verkeerd is gegaan bij jou. Wellicht een collega die thuiswerkte met een niet al te beste verbinding op dat moment. Mocht het toch vaker gebeuren, laat je het dan weten? 
 

✅ Modem verplicht uitschakelen tijdens gebruik. (klacht & vraag)

Als jullie deze melding krijgen dan betekent het dat de internetverbinding is weggevallen. Of tussen het modem en de ontvanger, of tussen het modem en ons netwerk (dan ligt wifi en bekabeld internet er ook uit). Mocht het dat laatste zijn, neem dan contact met ons op via 0800-0402 en spreek in dat je een storing hebt. Dat is de snelste weg en dan kan mijn collega de verbinding doormeten en vervolgstappen uitzetten mocht dit nodig zijn. Mocht het alleen tussen het modem en de ontvanger gebeuren, doorloop dan de stappen op onze problemen bij iTV pagina. 
 

✅ Modem niet up-to-date. (klacht & suggestie)

Als je een 2,4 Ghz verbinding nodig hebt voor je smart home apparatuur dan kun je het beste een Extra Wifi netwerk instellen. Die kun je op 2,4 Ghz zetten en dan zou het goed moeten gaan. Zou niet best zijn als je zoveel lampen moet vervangen. Wat het inloggen betreft, wil je daarvoor de stappen op inloggen op de webinterface van de Box 12 doorlopen? Met name de tips uit het oranje blokje. Dan zou het moeten lukken, hopelijk bij jou ook! 


  • @Sanne_M 

    Dankjewel voor je reactie.

    Ik heb het kastje ‘Sagemcom DIW7022’. Toen ik een jaar eerder klant was, had ik een van de bovenste twee die te zien is op de pagina die jij opgaf. Toen had ik nergens last van.

    Ik krijg geen screenshots tussendoor. Bij uitzondering eentje, maar niet meer. Ook niet na herstarten van mijn box en nadat de stroom er af is geweest.

    Ik snap dat er voldoende filmapps zijn die mij info over films kunnen geven, maar als ik tv kijk, dan wil ik niet ook nog eens apart mijn telefoon voor handen hoeven hebben om te weten wat er op tv komt. Daar heb je doorgaans een tv-gids voor lijkt mij zo.

    Over dat verplicht uitschakelen tussendoor. Dat is op zo'n moment geen blijvend probleem. Het is een kwestie van de stroom er 10 seconden af en weer aanzetten. Ik kan dan wel de helpdesk gaan bellen, maar het probleem doet zich dan niet meer voor. Wat het gewoon irritant maakt, is dat je tussendoor zomaar ineens geen verbinding meer hebt. Dat zou niet moeten gebeuren. 

    Zoals ik al schreef, wilde ik dus die wifi instellen, maar kan ik dus niet inloggen tot donderdag. Dit ligt aan een bepaald type modem dat jullie leveren en daar wordt dus een update voor doorgevoerd.

    Ik postte hier dan ook niet om een oplossing te krijgen/vinden voor mijn klachten. Die had ik namelijk al doorgenomen met de helpdesk. Ik postte hier, op aanraden van de helpdesk zelf, zodat jullie op de hoogte zijn van wat er verbeterd kan worden en eventueel toegevoegd.

     

Zie hier voor updates voor de DIW7022

Deze week komt er weer een update.

KPN heeft toegezegd minimaal om de 2 weken een update voor de DIW7022 uit te brengen. 

 

Zie hier een lijst waar KPN mee bezig is voor de DIW7022

 

Sorry, ik heb niet jouw gehele artikel gelezen.

Te lang 😉😊


Prima! Wat ik door kon zetten heb ik doorgezet als feedback/signaal. 🙂 Houd verder inderdaad de linkjes van Joop in de gaten en maak in de toekomst gerust weer een topic aan als je iets wilt melden of ergens hulp bij nodig hebt.