Skip to main content

goede middag ik ben k.p.n klant 

 

ik vorige week een quantis qe 317 digitale dvb-c radiotuner gekocht. maar ik krijg geen signaal ik heb Allens geprobeerd maar werk nog niet wat ik zou graag willen .

dus bel ik k.p.n  die zegt wij doen geen randwerk of zoiets kan het zijn wat niet van k.p.n is dat ze jou niet helpen 

en wat wat moet ik nu doen wie zou mijn kunnen helpen 

met vriendelijk groet fred  

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Waar heeft u dat ding gekocht? Heeft u daar al om support gevraagd?

Ik snap niet waarom u KPN gebeld heeft, want dit heeft niets met KPN te maken.


bij kijkshop .nl  en Nick nee ik heb niet support gevraagd dat wil ik wel maandag doen .dit wat ik nu is voor mijn de eerste keer dat ik hier op deze site zit .  


KPN heeft geen dvb-c signaal. En het zit ook niet in de ether. Dat is DAB+. Je hebt dus niets aan dat apparaat tenzij je lid van Ziggo bent.


Peter G dankje voor je reactie dan weet ik nu genoeg


Ik had ook een kastje van ziggo. Nu wil van kpn kastje op ( oudere versterker ) aansluiten. Die heeft nog tulp aansluiting. Kan dat? Met welke kabel?

 


Hoi, @ABIYOYO 

Je hebt een oudere versterker. Mag ik daaruit afleiden dat deze nog geen optische audio ingang heeft?

Alle ontvangers van kpn hebben een audio uitgang voor naar een versterker. De Arris 2952 en Arcadyan 2260 hebben zowel analoog audio uit als optisch uit. Voor naar een oudere versterker, met tulp (RCA) ingangen rood/wit, is dat dus een kabeltje met enerzijds een 3,5 mm jackplugje en aan de andere kant de bekende tulpjes. Als het goed is geleverd bij de ontvanger (5202 uitgezonderd) maar ook te koop in de kpn webshop (elders vind ik ze niet goedkoper).

Heb je de Arris 5202 dan heb je nog een optische kabel én een optisch naar (!) analoog converter nodig. Hier nog een converter in de kpn webshop. Deze combineer je dan weer met een heel standaard tulp - tulp kabeltje.


Hallo Peter.

Dank voor je snelle antwoord. Doe je dit hobby? Als dat zo is, ben ik heel blij met jou.

Ik ben in deze wereld niet thuis en ga dadelijk weer naar de KPN winkel.

Daar ben ik gisteren ook geweest en advies was mijn nieuwe optische kastje om te ruilen voor een ouder kastje die een tulp ingang heeft. Dan zou ik met ( welke kabel?), het op de versterker aansluiten , de radio geluid over de grote boxen kunnen horen.

Het geluid van de t.v daar ook op kan horen, klopt dit allemaal?


Doe je dit hobby?

Ja, helpen op het forum is een hobby. (niet alleen van mij; er zijn er meerdere 😀)

mijn nieuwe optische kastje om te ruilen voor een ouder kastje die een tulp ingang heeft. Dan zou ik met ( welke kabel?), het op de versterker aansluiten , de radio geluid over de grote boxen kunnen horen.

Alle gegevens heb ik je gegeven. Inclusief foto's / bestelmogelijkheid via de links. Ook welke kabels nodig zijn. De digitaal ➡️ analoog converter heeft de kpn winkel waarschijnlijk niet liggen, maar wel via de kpn webshop te krijgen.

Als de ontvanger (Arris 5202) dan direct verbonden is met je versterker kun je de tv uitzetten met radio geluid inderdaad. De 5202 hoeft niet omgeruild, daarvoor heeft kpn juist de digitaal-analoog converter in het aanbod.

En, dan heb je ook inderdaad het tv geluid. Dus bij muziekprogramma's kun je dan '’lekker'’ via de boxen luisteren met tv kijken.

Als je naar een winkel gaat met je smartphone heb je dit artikel bij je. En kun je via de links ook de foto's laten zien! 😉

Toi toi toi