Skip to main content

Ik heb de afgelopen 4 dagen dat elke ochtend/middag als ik mijn TV aanzet, ik het volgende beeld krijg: 

Als ik de TV meteen weer uit en meteen weer aan zet is alles weer normaal. Kan iemand mij vertellen waarom dit steeds gebeurt?

 

 

Hallo @SigridB Dat ziet er behoorlijk psychedelisch uit, inderdaad. Zaak is even om te bepalen of het uit de tv zelf komt, of dat het met je ontvanger te maken heeft, denk ik. Kun je daar iets over zeggen? Als je onze ontvanger uit laat en de tv inschakelt, treedt het probleem dan ook op? 


Hallo @SigridB Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Ik ga er graag vanuit dat je probleem is verholpen, maar als ik nog iets voor je kan doen dan lees ik het graag. 


Hallo @Bart_ 

Kun je mij vertellen wat de oplossing is/was, bij mij het zelfde beeld sinds ik een nieuwe itv box heb,

o.a. 4K aanvulling en een 2 jaar jonge samsung 4K tv.

Thx voor je replay groetjes Huib


Hi Huib,

 

Het probleem is bij mij helaas er ook nog steeds. Vergeten dat ik dit bericht had! Ik heb een nieuwe TV gehad van Samsung maar dat heeft niet geholpen. Probleem ligt dus helaas echt bij KPN. 
 

Lees graag mee naar een oplossing !


@SigridB ik hou je op de e hoogte.


Hoi. Voor beiden.

:small_blue_diamond: Welke ontvanger heb je?

:small_blue_diamond: Is het een 5202 zet de HDMI uitput dan eens op 1080p50. Wat is dan het resultaat bij inschakelen.

:small_blue_diamond: Is de HDMI kabel een oude? (bv steeds de eerste gebruikt bij vervangen ontvanger)


Dag @Huibson en @SigridB Dank voor jullie meldingen. Peter stelt een paar hele goede vragen. Kunnen jullie daar beiden antwoord op geven? Het zit 'm dus puur in de ontvanger? Als je alleen de tv gebruikt heb je het niet? 


Hi @Bart_  en @PeterG ,

 

Ik heb inderdaad een 5202 ontvanger maar ik weet niet hoe ik daarop de HDMI output moet veranderen. Kabel is nieuw, ontvanger overigens ook (half jaar). Ik denk niet dat het alleen aan de ontvanger ligt want ik heb het ook wel eens gehad als ik alleen de TV gebruikte. Zodra ik de TV uitzet en weer aan (ontvanger blijft dan aan) is het ook meteen opgelost. Maar mijn TV is dus vervangen en dat heeft niks opgelost.


Menu → Instellingen → Beeldscherm → Beeldschermresolutie.

Zeker als je geen 4k pakket hebt is het sowieso handiger dat op 1080p50 te zetten. Dan heb je op de HD zenders een ietsje beter beeld.

Aangezien er (hier) maar 2 meldingen van dit beeld zijn is het een uitzonderlijke situatie en dus ook lastig/niet te reproduceren (op de ITV afdeling) en dan ook vrijwel geen oplossing voor te geven.

Ik neem aan dat de hdmi i.i.g. direct van de ontvanger naar de TV gaat.

Bij een Samsung de ontvanger het best op HDMI 2 insteken! (dat werd tenminste bij mijn Samsung, nog geen jaar oud, geadviseerd).


Hallo @PeterG ik heb het even nagekeken, en ik heb4x de 5202 ontvangers en daarnaast 3 wat oudere tv's zonder 4K en alleen de Samsung van 2 jaar oud met 4k waar het probleem zich op voordoet. En alle tv's hebben verse hdmi kabels. 

Ik zal hem morgen even op hdmi 2 zetten. 

Thx voor de feedback 


Goedendag,

 

Ik zie dat dit een oud topic is maar er geen verdere oplossing is gekomen. Wellicht dat er een oplossing voor was en iemand deze wilt delen. Ik heb precies hetzelfde. Kpn op hdmi2 en regelmatig hetzelfde beeld. Als je even naar een andere hdmi gaat bv hdmi3 is het beeld gelijk goed en als je weer terig gaat naar hdmi2 beeld ook goed en blijvend goed. Ben benieuwd of er tips zijn en of meerdere mensen het hebben of opgelost hebben met bepaalde instellingen.

 

Mijn dank hiervoor.

 

Groetjes Berry


Hoi Berry, ik denk dat je hier het beste even een nieuw topic voor aan kunt maken, je kunt uiteraard even een link bijvoegen naar dit topic.


hallo ook ik heb het zelfde probleem

KPN heeft al een nieuw kasje gestuurd enige tijd ging het goed nu weer storing

valt me wel op de ook de anderen ook een Samsung tv hebben

 

 


Hallo Guleij,

 

In het bovenstaande antwoord staat dat je het kastje bij beeldscherm instellingen op 1080p50 moet zetten. Dat heeft bij mij ook geholpen. Heb er geen last meer van gehad moet ik zeggen. Misschien heb je er wat aan. En op hdmi 2 inpluggen.

 

Groetjes Berry


Hallo Berry

kasje ingesteld op 1080 probleem is nu verholpen 

Bedank


Hallo Guleij,

Graag gedaan. Bij mij hielp het ook. Samsung 4k tv. Steeds raar beeld .

 

Groet Berry