Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem al een aantal maanden. Maar kan geen oplossing online vinden. Graag hulp.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hoi @IreneE, door de vakantieperiode is het druk, waardoor we niet eerder bij je topic zijn aangekomen. Ik lees dat het geluid van Netflix niet altijd goed werkt en dat je daar al een paar maand mee bezig bent. Ik heb een aantal vragen voor je:

  • Hoe gebruik je Netflix: via je (smart)tv, via je tv-ontvanger of op een andere manier?
  • Kan je preciezer beschrijven wat er gebeurt met het geluid?
  • Is dat bij specifieke films of series, of gebeurt het altijd?
  • Hoe ben je met internet verbonden: via een internetkabel of via wifi?
  • En hoe gaat het als je andere apps gebruikt, ervaar je dan ook problemen of werken die goed? Denk aan bijvoorbeeld YouTube.

 

Alle details zijn welkom. Hoe meer informatie je deelt, des te gemakkelijker het voor mij én andere behulpzame bezoekers wordt om je te helpen naar de oplossing.


Dag,

ik gebruik Netflix via de kpn ontvanger, maar ook als ik de app benader via de televisie is het probleem hetzelfde. Ik heb al het mogelijke gereset, ge-update in de hoop dat het iets zou oplossen. De tv ontvanger is met een kabel verbonden aan de router.

netflix is de enige app die niet goed werkt en het betreft alle series en films: zodra ik dat wat aan staat pauzeer, een nieuwe aflevering start (automatisch doorgaat naar de volgende aflevering), maar soms ook zomaar ineens tijdens een film begint het te kraken, hoge geluiden en is er niets meer van te verstaan. Wat dan werkt is dat ik middels ‘sources’ van de tv switch van uitgang (bv pc of HDMI 2) en dan weer terug switch naar de juiste ingang. Dan doet t weer gewoon. Het lijkt erop dat er qua geluid overgesprongen wordt van dolby iets naar iets anders. Geen verstand van verder. Dit topic is een aantal jaar geleden ook geweest zag ik. Met exact dezelfde klachten. 


@IreneE Opvallend dat Netflix via de tv-ontvanger én de Netflix app op je tv precies hetzelfde doen. Dat betekent dat 't niet in de tv-ontvanger zit. Het klinkt meer als een algemeen Netflix probleem. Ik heb wel eens gehoord dat het met geluidsinstellingen te maken kan hebben, maar daar weet ik het fijne niet van. Je kunt eens contact opnemen met Netflix. Mogelijk hebben zij een hapklare oplossing hiervoor.

Ik ben ook benieuwd naar hoe Netflix het doet als je het test vanaf een ander apparaat, zoals een mobiele telefoon bijvoorbeeld? 


@IreneE Opvallend dat Netflix via de tv-ontvanger én de Netflix app op je tv precies hetzelfde doen. Dat betekent dat 't niet in de tv-ontvanger zit. Het klinkt meer als een algemeen Netflix probleem. Ik heb wel eens gehoord dat het met geluidsinstellingen te maken kan hebben, maar daar weet ik het fijne niet van. Je kunt eens contact opnemen met Netflix. Mogelijk hebben zij een hapklare oplossing hiervoor.

Ik ben ook benieuwd naar hoe Netflix het doet als je het test vanaf een ander apparaat, zoals een mobiele telefoon bijvoorbeeld? 

Ik heb precies hetzelfde probleem en kan via mijn ipad en tv probleemloos kijken.

Het probleem is dus nog steeds actief.

Is er inmiddels al een idee waar dit probleem vandaan komt?

 


Ja, bij mij wel. Het geluid springt iedere keer over naar 5:1 dolby. En dat gaat niet goed. Het moet dan teruggezet worden naar original en dan is het weer goed. Maar gebeurt nog steeds irritant vaak. Maar ik kan het nu in ieder geval redelijk vlot verhelpen.