Skip to main content

Ik heb sinds kort alles in 1 van KPN. Kan via de ontvanger dus ook 'radio luisteren".

Mijn radio-tuner kan ik nu niet meer gebruiken aangezien er geen kabelverbinding is.

Hoe kan ik mijn radio-cd speler alsnog gebruiken, is dit aan te sluiten op de ontvanger en zo ja, hoe doe ik dat?
 

Groetjes,  Hans Heijmans 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Bv. door de audioaansluiting van de iTV-ontvanger via de bij de ontvanger meegeleverd audiokabel aan te sluiten op de AUX-ingang van de radio/cd-speler. Als die laatste over een optische (vaak TOSLink genoemde) ingang beschikt heeft dat de voorkeur maar de optische kabel daarvoor moet je dan zelf kopen. 


Dankjewel Henk


Hi Hans, welkom op het forum. 

Is het gelukt met het advies van Henk? 


Hans, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

 


Ik heb een optische kabel gekocht, en daarmee is het prima gelukt.


Fijn om te horen! 


Ik heb een optische kabel gekocht, en daarmee is het prima gelukt.

Inderdaad fijn om te lezen, met dank aan Henk. :) 


Kun u mij wat duidelijker uitleggen. Ik heb een Samsung soundbar met optische aansluiting.  Waar moet ik die op aansluiten om weer gebruik te kunnen maken van de radio.  Ben sinds een jaar over naar kpn maar mis de radio wel. 


De soundbar moet je optisch aansluiten op de optische (TOSLink) uitgang van de KPN iTV-ontvanger; daarmee kun je radio luisteren zonder de tv aan te zetten.

Voor de beste geluidservaring van tv-programma's sluit je de iTV-ontvanger via HDMI aan op de tv en vervolgens de HDMI-ARC uitgang van de tv op de HDMI-ARC ingang van de soundbar. Bij mij (maar ik heb LG) schakelt e.e.a. automatisch over naar "ARC” als ik tv kijk en "Optical” als ik alleen radio luister. Zorg ervoor dat je in de ontvanger de geluidsinstellingen ook dienovereenkomstig (HDMI v.s. Optisch) goed instelt (b.v. Dolby aanzetten, zeker voor HDMI, als je soundbar dat ondersteunt; voor optisch is dat wellicht minder noodzakelijk want ik weet niet of er al veel radiozenders zijn die Dolby worden doorgegeven).


Bedankt voor het antwoord.  Ik heb er weinig verstand van. Ik heb de optical van de soundbar nu aangesloten op de optical van de kpn decoder. Hoe kan ik dan bv bnr radio ontvangen.  Ik had in de oude situatie de antenne van de soundbar op de ziggo aansluiting.


Kanaal 815, zie ook het zenderoverzicht (radiozenders 8eraan).