Skip to main content

Ik heb heb een tv, sounbar en de arris 2952 V2.

Werkt allemaal perfect. Maar…….. ik werk met de Harmony Elite ab en met een druk op de knop gaat de arris , de tv en de soundbar aan.  E.e.a gekoppeld aan google home zodat ik met het commando tv aan alles aanzet.

Dit wil ik nu ook met de radio maar zonder dat de tv dan aangaat. Dus wat ik wil is wanneer ik de routine : radio aan maak de arris aangaat en de sony soundbar.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik me afvraag of zowel de optische als de hdmi aansluiting beiden (tegelijkertijd) het signaal doorgeven wat er op de arris binnenkomt.

 

groet 

 

John Wouterse

Hoi @John Wouterse en welkom hier op ons forum :)
Om heel eerlijk te zijn heb ik 0 ervaring met de Harmony Elite afstandsbediening dus ik durf niet te zeggen of dit mogelijk is. Je luistert tv via de tv ontvanger? Als dat het geval is, ben ik bang dat het noodzakelijk is om de tv in te schakelen om radio te kunnen luisteren.

Misschien dat @PeterG nog goede ideeën heeft? Hij is erg handig met dit soort zaken en heeft regelmatig goede oplossingen voor dit soort problemen!


Tja, radio is ook diezelfde Arris. 

Zelf heb ik al 15 tot 20 jaar de Philips Pronto tsu2000. (SBC RU940/00)

Daar moet je “Macro's” aanmaken voor dit soort combinatie instellingen.

Ik neem aan dat het op Harmony net zo werkt.

Dus ik zou zeggen, maak een extra Macro aan waarbij alleen de soundbar en de Arris aangezet worden. Is het geluid wel direct van de Arris naar de soundbar????

….. en dan moet de Arris nog wel op een radiokanaal, hè….


Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog een tijdje zitten vogelen en de kabels eens wat anders aangesloten. Nu heb ik in de Harmony 2 routines : 1 TV  en 2 Radio

1  Tv waarbij   Tv aan - Arris aan - soundbar aan

               Van de arris met hdmi kabel naar de tv en met een hdmi kabel van de tv (hdmi Arc) naar de

               soundbar hdmi(out)

Dit werkt !

 

2  Radio  waarbij -- Arris aan - soundbar aan.

      Hierbij optische kabel van arris naar soundbar.

Ook dit werkt !

 


Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog een tijdje zitten vogelen en de kabels eens wat anders aangesloten. Nu heb ik in de Harmony 2 routines : 1 TV  en 2 Radio

1  Tv waarbij   Tv aan - Arris aan - soundbar aan

               Van de arris met hdmi kabel naar de tv en met een hdmi kabel van de tv (hdmi Arc) naar de

               soundbar hdmi(out)

Dit werkt !

 

2  Radio  waarbij -- Arris aan - soundbar aan.

      Hierbij optische kabel van arris naar soundbar.

Ook dit werkt !

 

Top om te lezen @John Wouterse en ook bedankt voor het hier delen van jouw oplossing :)