Skip to main content
Beantwoord

Radio hapert op meerdere zenders, zowel beneden als boven

• July 9, 2025
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Sinds enkele weken hapert het radio geluid op meerdere zenders. Dit zowel benden als boven. Alles aangesloten met utp en hdmi 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Hans TV. Dat is niet fijn radio luisteren als het telkens zo hapert. Daar moet iets aan gedaan worden. 

Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Je geeft aan dat ze beide met een UTP-kabel zijn aangesloten. Dat is rechtstreeks op het modem of gaat de kabel eerst nog naar een draadloze verbindingsset, switch of Wifi versterker? Als er helemaal niets tussen zit, dan wil ik aanraden om eens de Experia Box een reset te geven. 

Heb je ook last van haperingen als je programma's terugkijkt of opnames afspeelt bijvoorbeeld? En bij live tv kijken? Kun je ook eens de radiozenders boven kanaal 900 testen. Gebeurt het daar ook op? 

Ik ben benieuwd naar je bevindingen en antwoorden. Laat het maar weten. 

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 13, 2025

Hoi ​@Hans TV. Dat is niet fijn radio luisteren als het telkens zo hapert. Daar moet iets aan gedaan worden. 

Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Je geeft aan dat ze beide met een UTP-kabel zijn aangesloten. Dat is rechtstreeks op het modem of gaat de kabel eerst nog naar een draadloze verbindingsset, switch of Wifi versterker? Als er helemaal niets tussen zit, dan wil ik aanraden om eens de Experia Box een reset te geven. 

Heb je ook last van haperingen als je programma's terugkijkt of opnames afspeelt bijvoorbeeld? En bij live tv kijken? Kun je ook eens de radiozenders boven kanaal 900 testen. Gebeurt het daar ook op? 

Ik ben benieuwd naar je bevindingen en antwoorden. Laat het maar weten. 

• Auteur
  • Topper
  • July 13, 2025

Hallo Arjan

Een aantal weken terug hebben we reeds alles via KPN gereset en dat heeft een paar weken geholpen.

De UTP is doorslust via kpn wifiversterker rechtstreeks op de experiabox.

De laatste tijd hapert de radio op meerdere zenders. Heb dit ook boven uitgeprobeerd (deze gaat rechtstreek met kabel op de experia). Heb ook de twee kastjes van de week uitgewisseld zonder resultaat.

Gisteren een opgenomen film gekeken., toen we de reclame doorspoelden starte tijdens het spoelen de kan kast opnieuw op. Ook hebben we de laatste tijd geregeld, dat het lijkt of het tv beeld het niet bij kon houden er was een draaiende cirkel in beeld.

Ik zal het bijhouden en als nodig nogmaals alles resetten. Maar het lijkt ontstaan sinds het laatste KPN bericht dat er werkzaamheden waren.

gr. Hans

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Als het een paar weken helpt, dan is het toch weer raadzaam om te resetten. In ieder geval de Experia Box en haal van te voren ook het glasvezelkastje eens 2 minuten van de stroom. En als je er echt klaar mee bent, dan kun je het beste een terugbelafspraak maken zodat je telefonische ondersteuning krijgt. Dan kunnen mijn collega's met je kijken hoe dit opgelost kan worden. 

Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

overal de stekker uit getrokken en een paar minuten gewacht.

Kijken of het helpt.

Meld me als het niet goed is.