Skip to main content

Dag allemaal,

excuses als de vraag al eens is behandeld, dit kon ik niet goed achterhalen.

Recent heb ik de TV+box mogen ontvangen en heb ik deze zonder problemen geïnstalleerd. Radio luisteren zonder de televisie aan gaat, via de optische route, helemaal prima.En met televisie aan, ook prima.So far, so good.

Voordat ik de TV+ box had, kreeg ik het signaal, als ik me goed herinner, via een Arris kastje. En de televisie (Philips Ambilight, Modelnummer 37PFL8605H/12), smart gemaakt met een Chromecast HD met Google TV (met afstandsbediening).

Via deze Chromecast had ik de Kunstgalerij screensaver als optie. Op momenten dat ik de televisie aan had en radio beluisterde kon ik genieten van de mooie portretten op het scherm.

Nu heb ik ervaren met de TV+ box dat als de screensaver (zelfde Kunstgalerij als via de eerdere Chromecast HD) wordt geactiveerd, de radio uit gaat. Jammer. 

Graag zou ik net als bij de Chromecast HD willen genieten van én screensaver én radio tegelijk. Is dit mogelijk en hoe realiseer ik dit?

Inmiddels veel nagekeken op het forum en op internet, helaas kan ik de oplossing niet vinden, vandaar mijn vraag hier.

 

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

 

Met hartelijke groet!

 

 

Zover ik weet is dat met de Sagemcom DIW7022 niet mogelijk.

Volgens mij was dat met de Arris VIP 2952 en ik denk met de Arris VIP 5202 ook niet mogelijk.


Dag Joop,

 

dank je wel voor je inhoudelijke reactie. Helaas, jammer dat het niet mogelijk is.

En voorheen ging dat via de Chrome HD Google TV,  niet zozeer het kastje van KPN. Had dat kastje even vermeld voor de volledigheid. Excuses als het onduidelijk is geschreven.

 


Via deze Chromecast had ik de Kunstgalerij screensaver als optie. Op momenten dat ik de televisie aan had en radio beluisterde kon ik genieten van de mooie portretten op het scherm.

Dat deed je doordat je 2 onafhankelijke routes gebruikte.

Radio vanaf de kpn ontvanger direct op de versterker en

TV op de hdmi ingang met de losse chromecast.

En dat kan natuurlijk nog steeds als die losse chromecast ook aan je tv zit. Maar ja. Al die stroom om dat scherm aan te hebben, ca. 120 watt, is natuurlijk wel zonde. Met de huidige energieprijzen.


@PeterG ja, da's waar en is ook zo. Dank je wel voor je verhelderend inzicht. 

 

Vwb de tijd die ik het in de beschreven setting dan had staan en het navenante stroomverbruik viel het wel mee. Het stond in ieder geval niet de hele dag of hele dagen in die setting te draaien. Het zal slechts een paar uur zijn geweest, vaak in een weekend. Relaxtijd zogezegd.


We nemen deze zeker mee richting de ontwikkelaars @Pepe50. Klinkt als een mooie toevoeging. 


Goedemorgen @Jeroen_dB , 

Prachtig! Hopelijk vinden zij een oplossing. Ben erg benieuwd, wil je ons op de hoogte houden? Dank je wel.👍🏾

 


We hebben dit aan het tv team voorgelegd, en zij geven aan dat er op het moment geen verder plannen zijn voor aanpassing of uitbreiding van de huidige screensaver opties. 


Hoi, @Pepe50 .

Je idee is inmiddels geïmplementeerd! Maar wel met de KPN Screensaver met afbeeldingen uit het Rijksmuseum.

Tijdens radio via de voortgangsbalk. Bij het ‘maantje’ kun je instellen dat die screensaver gebruikt wordt.