Skip to main content

Mijn zoon stapt binnen enkele weken over naar KPN Internet + TV en wil dan naast TV kijken ook naar de beschikbare KPN Radio zenders luisteren.

Voor het TV kijken gebruikt hij een recent bestelde Samsung Smart TV.

Voor de verbetering van het geluid van zowel het TV- als Radio geluid wil hij een AV-versterker (absoluut geen Soundbar) bestellen en heeft hij mij gevraagd om dit voor hem te willen verzorgen.

Ik gebruik zelf een KPN Internet + TV abonnement i.c.m. een BlueSound Stereo versterker en beluister Raio dmv TuneIn vanuit de Bluesound, dat is dus een ander wijze van gebruik dus daarvandaan de onderstaande vraag.

Het aansluiten van de KPN TV box is volgens de KPN handleiding duidelijk, alleen voeg ik dan nog een Toslink kabel tussen de optische (SPDIF) aansluitingen van de KPN TV Box en de nog te bestellen AV-versterker toe.

TV kijken lijkt mij dan via de KPN afstandsbediening vrij makkelijk te bedienen maar hoe gaat het dan met het beluisteren van de KPN Radio zenders als de TV is uitgeschakeld?

Mijn logica zegt dan dat ik dan alleen de AAN-knop van de KPN afstandsbeding én de Radio knop moet indrukken en daarna op de afstandsbediening de betreffende optische ingang moet kiezen.

Omdat de TV dan uitstaat moet ik één van de favoriete nummers van de Radio kanalen uit het hoofd of van papier kiezen en dan zou het moeten werken, correct of zie ik iets over het hoofd?

De voorlopige keuze voor een AV-versterker is gevallen op een Marantz NR1510. Waarschijnlijk zou een Stereo versterker ook goed voldoen maar dan denk ik dat de bediening minder gemakkelijk is.

Waarom weer een topic gestart met een gelijksoortige vraag @srna513006 ?

Dit is verwarrend, je wordt er niet sneller mee geholpen en is tegen de forumregels.

Zie mijn eerdere reactie in je originele topic.

 

 


Ik begrijp de verwarring niet…

Mijn eerste topic ging over de vraag of de door KPN geadviseerde aansluitingen nog steeds van toepassing zijn omdat die van een wat oudere TV box waren en of ik het goed had begrepen voor wat de aansluitingen betreft.

Die vraag is inderdaad prima beantwoord.

Mijn tweede topic gaat over de vraag hoe de bediening via die afstandsbediening(en) gaat om naar de KPN Radio kanalen te luistern zonder dat de TV moet aan staan en dit is naar mijn mening toch duidelijk een andere vraag.

Is het vreemd dat iemand van bijna 80 jaar e.e.a. niet meer zo makkelijk alles begrijpt en misschien een naar uw mening dubbele vraag stelt?

Overigens lijkt het mij dat een dergelijke 'vermaning' door een moderator moet worden afgegeven maar misschien heb ik het mis.

 


Hallo @srna513006 excuses, ik heb alleen de 1e paar alinea's van je 2e topic gelezen en kwam bij mij meteen gelijk over als eenzelfde vraag, forum leden mogen elkaar aanspreken op dingen die niet goed dreigen te gaan binnen een forum, een vorm van sociale controle zeg maar. Als er echt wat mis dreigt te gaan treedt het moderatieteam corrigerend op,

Maar om op je vraag terug te komen.

Ik luister ook altijd naar de radio buiten de tv om.

In de regel luister ik altijd naar dezelfde radiozender en verandert er weinig, maar aangezien je ook tv kijkt en een andere keer weer naar de radio wilt luisteren, druk je eenvoudig op de radio-knop r.o. op de afstandsbediening en hoor je de radiozender weer buiten de tv om.

Mocht je een keer naar een andere radiozender willen luisteren, zet je even de tv aan, geef het radiokanaalnummer in en als je op je beeldscherm het logo ziet van de gewenste radiozender, zet je de tv weer uit.

 


Nog even puur uit nieuwsgierigheid….

Welke AVR gebruik je?

 


Nog even puur uit nieuwsgierigheid….

Welke AVR gebruik je?

 

Wat is een AVR @srna513006 ???

 


Mijn logica zegt dan dat ik dan alleen de AAN-knop van de KPN afstandsbeding én de Radio knop moet indrukken en daarna op de afstandsbediening de betreffende optische ingang moet kiezen.

Dan heb je het voor het kiezen van de optische ingang dus over de afstandsbediening van de AV-versterker?

En heb je al bedacht hoe je het volume gaat regelen tijdens televisiekijken?

Ter info, ik las het volgende in de laatste update:

Meer informatie in de instellingen van de afstandsbediening:

  • ...
  • tv-code (IR-code voor de tv)
  • hc-code (IR-code voor audio apparatuur)

En daardoor heb ik het gevoel, maar dat moeten anderen bevestigen, dat je de KPN afstandsbediening in kunt stellen voor zowel de televisie (een paar knoppen, ik denk TV aan/uit en misschien bronkeuze) én een home cinema systeem (andere knoppen, ik vermoed dan volume en mute). Die laatste codes vind je via kpn.com/hc (en hopen dat een van de Marantz-codes werkt). En een algemene uitleg via kpn.com/ab

 

Overigens kun je er ook voor kiezen om het volume op de TV+ Box zelf te regelen, maar dan werken andere TV-knoppen (aan/uit, bron) op de KPN afstandsbediening ook niet meer.

 

Omdat de TV dan uitstaat moet ik één van de favoriete nummers van de Radio kanalen uit het hoofd of van papier kiezen

Inderdaad. En dat zijn hoge nummers, beginnend bij 801 voor Radio 1. Je kunt ervoor kiezen om alleen favoriete zenders te gebruiken. De volgorde kun je niet zelf instellen (dus bijvoorbeeld 3FM blijft 803). Maar je kunt wel (radio)zenders verstoppen die je nooit luistert. En dan is het iets makkelijker om na drukken van “radio” via P+/P- naar een andere favoriete radiozender te gaan. (Maar er zit geen display op de TV+ Box, dus dat blijft wel een beetje een gok dan.)

 

Het aansluiten van de KPN TV box is volgens de KPN handleiding duidelijk, alleen voeg ik dan nog een Toslink kabel tussen de optische (SPDIF) aansluitingen van de KPN TV Box en de nog te bestellen AV-versterker toe.

Zie mijn reactie in je andere topic.

 

Tot slot: je wilt HDMI CEC waarschijnlijk NIET (of niet volledig) aanzetten in de TV+ Box, want dan gaat de TV+ Box uit zodra je de televisie uitzet.


Nog even puur uit nieuwsgierigheid….

Welke AVR gebruik je?

 

Wat is een AVR @srna513006 ???

 

Een Audio Video Receiver oftewel een AV-versterker, niet helemaal hetzelfde maar in elk geval dat ding dat ik nog moet bestellen en waarop alle apparaten worden aangesloten.


Nog even puur uit nieuwsgierigheid….

Welke AVR gebruik je?

 

Wat is een AVR @srna513006 ???

 

Een Audio Video Receiver oftewel een AV-versterker, niet helemaal hetzelfde maar in elk geval dat ding dat ik nog moet bestellen en waarop alle apparaten worden aangesloten.

Ik gebruik dus geen AVR als antwoord op je vraag @srna513006 .

Om radio te luisteren buiten de TV om gebruik ik een soundbar die via een S/PDIF-kabel (Toslink) met de TV+decoder is verbonden.

 


Ok helder maar de vraag ging over het gebruik icm een AV-Receiver of versterker en niet over een Soundbar dus daarvandaan mijn vraag welke AVR je beschikt.

Een Soundbar is absoluut niet aan de orde, zelf veel slechte ervaringen mee maar dat lag of ligt aan de communicatie/ protocollen tussen de Samsung TV’s en de Soundbar.

Zelf een Teufel Soundbar in gebruik gehad en ook met dit top-product ging het regelmatig mis.

Daarom mijn twijfels tussen de aankoop van een AVR of een Stereo versterker.

Op dit moment hel ik over naar het gebruik van een AVR omdat ik denk dat mijn zoon daar minder bedieningsproblemen ondervind.

Ik had gehoopt dat hier forumleden zijn die voor de TV en Radio weergave ook een AVR of een Stereo versterker gebruiken en die ervaring met mij willen delen.

 

 


Ik kan je dan helaas niet verder helpen @srna513006 .

Succes.

 


Hallo @srna513006, er zijn hier binnen de KPN community wel enkele deskundige users actief. Zo is @PeterG iemand die veel weet van de KPN afstandsbediening en hoe deze optimaal te gebruiken. Ik heb hem even een mention gegeven, mogelijk kan hij jou van een antwoord voorzien. 


Hier ben ik (al).

Ik heb even teruggegrepen op het eerste bericht.

TV kijken lijkt mij dan via de KPN afstandsbediening vrij makkelijk te bedienen maar hoe gaat het dan met het beluisteren van de KPN Radio zenders als de TV is uitgeschakeld?

Ook met de tv uit kun je op de kpn afstandsbediening de 3 cijfers voor een radiozender intoetsen met de tv uit. Zo wissel ik nog wel eens van zender. Geen probleem, vind ik.

Radiolijst:

Overzicht per 6 augustus 2024. Wordt niet bijgewerkt.
Maar hier wel: breedbeeldweetjes/kpn-zenderoverzicht .

Interactieve tv van kpn – radiozenders
(alle radiozenders zijn via het basispakket te krijgen)

  • 801 NPO Radio 1
  • 802 NPO Radio 2
  • 803 NPO 3 FM
  • 804 NPO Klassiek
  • 805 NPO Radio 5
  • 806 NPO Soul & Jazz
  • 807 positie niet in gebruik
  • 808 Sky radio 101
  • 809 Radio 538
  • 810 4EVER49 Radio (TOEGEVOEGD 5 APRIL ’24)
  • 811 Q-music
  • 812 ClassicNL (vh Classic FM; naamswijziging per 1 okt. ’19)
  • 813 Radio 10
  • 814 Arrow Classic Rock
  • 815 BNR Nieuwsradio
  • 816 Slam! FM
  • 817 positie niet in gebruik
  • 818 Sublime (jazz,blues,funk)
  • 819 Radio Veronica
  • 820 Sunlite radio
  • 821 FunX
  • 822 Radio Decibel
  • 823 100 % NL
  • 824 Concertzender
  • 825 Radio NL
  • 826 positie niet in gebruik
  • 827 Radio Continu
  • 828 positie niet in gebruik
  • 829 Groot Nieuws radio
  • 830 Radio 509
  • 831 Efteling Kids radio
  • 832 Grand Prix Radio
  • 833 KINK
  • 834 Radio JND
  • 835 – 840 posities niet in gebruik
  • 841 VRT Radio 1
  • 842 VRT Klara
  • 843 MNM
  • 844 Studio Brussel
  • 845, 846 niet in gebruik
  • 847 VRT Radio 2
  • 848, 849 posities niet in gebruik
  • 850 Deutschland Funk
  • 851 Radio Ujala (verwijderd 1-1-2023)
  • 861 BBC Radio One
  • 862 BBC Radio Two
  • 863 BBC Radio Three
  • 864 BBC Radio Four
  • 865 BBC World Service
  • 866 Sunrise FM

Van onderstaande regionale zenders krijgt u alleen uw eigen regio en de aanliggende. Klik hier om te zien welke regionale zenders u ontvangt.

880 Omrop Fryslan, 881 Radio Noord
882 Radio Drenthe, 883 Radio Oost
884 Radio Gelderland, 885 Omroep Flevoland
886 Omroep Brabant, 887 Radio M Utrecht
888 Radio Noord-Holland, 889 Radio West
890 Radio Rijnmond, 891 L1 Radio
892 Omroep Zeeland

900 – 950 Stingray non stop kanalen, klik hier voor overzicht.
Stingray (afk. SRAY) website.

 

Aangezien het een Samsung TV is, die niet de functie heeft scher uit en alleen geluid of doorgifte via optical, is inderdaad voor radio zonder tv aan een optical van de box naar de versterker essentieel.

Je kunt kiezen wat voor audio systeem je wilt. Enige voorwaarde is dus eigenlijk een of meer optische ingangen.

De voorlopige keuze voor een AV-versterker is gevallen op een Marantz NR1510. Waarschijnlijk zou een Stereo versterker ook goed voldoen maar dan denk ik dat de bediening minder gemakkelijk is.

Dit is een buitengewoon vreemde stelling. Waarom zou een Surround versterker makkelijker zijn dan een Stereo versterker? Lijkt mij juist dat een Stereo versie eenvoudiger is. Heeft in ieder geval veel minder instellingen!

 

Maar, wat bedoel je precies met een AVR?

Zelf ken ik de afkorting niet. Wel HTS (voor versterker met surround) en SB (soundbar). En AV systeem (deze kan ook beeld verwerken naar een tv).

Via Google kom ik ook geen steek verder op AVR met betrekking tot audio apparatuur. Eigen afkorting?


Aangezien het een Samsung TV is, die niet de functie heeft scherm uit en alleen geluid of doorgifte via optical, is inderdaad voor radio zonder tv aan een optical van de box naar de versterker essentieel.

Moet dat per se via optical? Of kan het ook via HDMI, met dan (alléén) HDMI van de TV+ Box naar AV-systeem, en vandaar via andere HDMI-kabel naar televisie, die je dan uit kunt zetten? Of gooit HDMI CEC of ARC dan roet in het eten zodra je de televisie uitzet?

(Die opstelling beschrijft @srna513006 in een ander topic, en is blijkbaar ook zoals KPN het aanraadt voor de TV+ Box volgens verwijzing in datzelfde topic.)


Via Google kom ik ook geen steek verder op AVR met betrekking tot audio apparatuur. Eigen afkorting?

Zonder iets te zoeken, kom ik op Audio Video Receiver.


Hieronder wat voorbeelden van een AVR @TDN en @PeterG 

https://www.stassen.nl/versterkers-en-receivers/av-receiver


Zeker kan het ook via de hdmi. 

Echter: Radio is stereo; tv is dolby digital 5.1. Beide gaat prima door optical.

Netflix (alleen het duurste abonnement), Disney en Amazon hebben ook Dolby Atmos. Daarbij is eigenlijk de route Box - hdmi - tv - hdm arc - HTS. Want dan staat toch ook de tv aan.

De box met hdmi via de versterker laten lopen kan tot gevolg hebben geen geluid bij weergave radio. HDCP dingetje als er geen scherm wordt gevonden. ARC voor hoogwaardige audioverbinding zit niet voor niks alleen op een televisie en een versterker. Die boxen ondersteunen dat niet echt.


Moet dat per se via optical? Of kan het ook via HDMI, met dan (alléén) HDMI van de TV+ Box naar AV-systeem, en vandaar via andere HDMI-kabel naar televisie, die je dan uit kunt zetten? Of gooit HDMI CEC of ARC dan roet in het eten zodra je de televisie uitzet?

Bij mijn hifi installatie gooit (vermoedelijk DHCP check) roet in het eten. Na ongeveer 5min verbreekt de TV+Box zonder eindgebruiker (TV) de HDMI verbinding en een nieuwe HDMI handshake wordt gestart. Geluid val kort weg tijdens HDMI handshake. Vermoedelijk voert de KPN decoder software uit copyright redenen ieder 5min een check of de eindgebruiker ook een rechtmatige apparaat is.

Bij optical gebeurt het niet, het geluid loopt continue, maar bij optical kan je geen high bitrate audio sturen (TrueHD DD, DTS HD, Dolby Atmos TrueHD)


@PeterG , zoals inmiddels wel beantwoordt betekent AV Reciver, nagenoeg hetzelfde als AV (versterker) maar dan met iets meer opties die mijn zoon niet nodig heeft.

 

 

De voorlopige keuze voor een AV-versterker is gevallen op een Marantz NR1510. Waarschijnlijk zou een Stereo versterker ook goed voldoen maar dan denk ik dat de bediening minder gemakkelijk is.

Dit is een buitengewoon vreemde stelling. Waarom zou een Surround versterker makkelijker zijn dan een Stereo versterker? Lijkt mij juist dat een Stereo versie eenvoudiger is. Heeft in ieder geval veel minder instellingen!

Deze vreemde stelling en deze vraag is gebaseerd op mijn eigen onderstaande ervaring….

Zoals al eerder geschreven gebruik ik ook KPN Internet + TV icm een Arris VIP 5202.

Precies 2 jaar geleden stond ik na installatie van de Arris KPN box voor dezelfde vraag hoe ik het Radio geluid via luidsprekerboxen kan beluisteren. Toen ook een aantal bronnen geraadpleegd en ook daar kwam een Stereo versterker als voorkeur naar boven.

Na enig speurwerk en diversen adviezen een BlueSound PowerNode N330 besteld. Omdat dit een van de beste beschikbare Stereo versterkers was en nog steeds is moest het wel helemaal goed komen.

Helaas kwam ik na verloop van tijd achter dat de protocollen tussen de Samsung Smart TV en de BlueSound niet matchen. Dit kwam ter uiting doordat na het inschakelen van de Samsung Smart TV de met HDMI verbonden BlueSound niet automatisch via HDMI-CEC inschakelde en dit uiteindelijk aanvullend handmatig moest gebeuren.

Desgevraagd maakte de klantenservice van beide producten elkaar het verwijt dat de gebruikte protocollen niet correct werden nageleefd en daar moest ik het nu maar mee doen.

Uiteindelijk heb ik het met veel kunst- en vliegwerk allemaal voor elkaar gekregen dat bij het inschakelen van de afstandsbediening van de KPN TV box zowel de TV als BlueSond ingeschakeld werden en ik het TV geluid via de AB van de KPN TV box via de boxen geregeld word.

Uiteindelijk is dit pas gelukt toen ik ook aanvullend een Toslink kabel tussen de KPN TV box en de BlueSound had aangesloten.

Ik begrijp dat jullie het wellicht niet snappen want ik begrijp het ook niet maar het werkt en de vraag was ook niet voor mijn installatie bedoeld maar voor mijn zoon.

Nog even opnoemen wat mijn zoon wil installeren en gebruiken….

Hij wil TV kijken en Radio luisteren via de KPN TV box.

Hij wil gebruik maken van een PlayStation 3.

Hij wil het van de TV, Radio en PlayStation 3 afkomstige geluid via zijn luidsprekerboxen afspelen.

Hij wil voor het bedienen van de bovenstaande handelingen zo weinig mogelijk afstandsbedieningen gebruiken en de bediening moet eenvoudig en vooral probleemloos zijn.

Dus nu blijft de vraag….

Welk apparaat, Stereo of AV, levert de meest probleemloze bediening op ….?

 

 


Dat laatste kunnen wij niet bepalen voor je zoon. Heeft ie een beperking? Wil ie surround kunnen weergeven met minimaal 5 speakers of is stereo met 2 genoeg?

Zowel voor stereo als surround zijn gecompliceerde en eenvoudiger te bedienen apparaten te krijgen. 

Het is voor mij schier onmogelijk natuurlijk om één apparaten van één merk te noemen. Er is zoveel te koop. Ik geef daarom alleen mogelijkheden en opties aan. 

Als ook de Play Station een optische audio uitgang heeft zou je feitelijk een versterker met 3 optische ingangen nodig hebben. 


Waarschijnlijk heb ik de vraag in mijn laatste zin niet goed gesteld. Het gaat mij niet om welk merk / type apparaat maar wat de beste keuze is, dus een Stereo of AV versterker?

Met een Stereo versterker moet de Audio in de meeste gevallen via optisch lopen, alhoewel tegenwoordig steeds meer Stereo versterkers beschikbaar zijn met 1x HDMi en 1x optisch of zonder HDMI met 2x optisch.

De AV is meestal met meerdere HDMI en 1x optisch.

Als ik voor Stereo ga dan zullen de apparaten via HDMI op de TV moeten worden aangesloten dus ook KPN TV box en het geluid via Toslink.

Als ik voor AV kies dan worden alle apparaten via HDMI op de AV aangesloten dus ook de KPN TV box.

De KPN TV box fungeert in beide gevallen als centrale unit voor zowel TV als Radio.

Als je dan de KPN TV box (welke uitvoering dan ook) met de AB van de KPN TV box inschakelt dan zal ook automatisch de TV én de versterker in moeten schakelen via HDMI-CEC en daar maak ik mij zorgen over gelet op mijn vorige ervaringen.

Voorbeeld….

IK bestel een AV versterker en sluit daar het volgende op aan..

Van AV HDMI 1 naar de KPN TV box

Van AV HDMI Monitor naar TV HDMI-ARC

Van AV HDMI 3 naar PlayStation 3

Dan loopt naar mijn mening de TV en het Radio geluid via de boxen 

Dit is naar mijn mening de meest makkelijke aansluiting mits de AV automatisch ingeschakeld wordt als ik de AB van de KPN TV box gebruik of zie ik dat verkeerd?

Als ik hetzelfde wil doen met een Stereo versterker lijkt het mij veel moeilijker om alles werkend te krijgen.

Misschien dat ik maar moet wachten totdat KPN de aansluiting bij mijn zoon heeft voltooid en ik dan gewoon beide opties bestel en bij hem test, als het niet functioneert gaat het gewoon weer terug.


Met een Stereo versterker moet de Audio in de meeste gevallen via optisch lopen, alhoewel tegenwoordig steeds meer Stereo versterkers beschikbaar zijn met 1x HDMi en 1x optisch of zonder HDMI met 2x optisch.

Ik denk dat je het met een stereo versterker helemaal oké vindt dat alles dan stereo is. Dus alleen voor de zekerheid: de geluidsinstelling waarmee je in de TV+ Box voor stereo kiest, geldt tegelijkertijd voor zowel optisch als voor HDMI. Alles in de TV+ Box is dan dus stereo. (Zie ook punt 38 van de feature requests.)

 

… dat je de KPN afstandsbediening in kunt stellen voor zowel de televisie (een paar knoppen, ik denk TV aan/uit ...) én een home cinema systeem (andere knoppen, ik vermoed dan volume en mute).

Dat blijkt inderdaad te kloppen.

En bij de installaties die ik ken werkt HDMI CEC ook prima om de televisie aan/uit te zetten zodra de TV+ Box aan/uit gaat, en vaak ook, maar niet altijd, om de juiste HDMI-ingang te kiezen. (Daar loopt HDMI wel van TV+ Box naar de televisies, en geen losse versterkers.) Ik ken ook een installatie waar het volume compleet geregeld wordt in de TV+ Box (en de televisie weer aangaat via HDMI CEC), maar dat is niet handig voor de Playstation die jij ook beschrijft.


Het nadeel van "alles aan en uit" via hdmi cec is dat radio luisteren met de tv uit onmogelijk is.

Want als ik hier die hdmi cec functie gebruik is of alles aan of alles uit.

Ik gebruik hdmi cec dus alleen voor onderling bedienen, maar niet aan/ uit. Daar gebruik ik liever de respectievelijke afstandsbedieningen voor. 


Ik gebruik hdmi cec dus alleen voor onderling bedienen, maar niet aan/ uit. Daar gebruik ik liever de respectievelijke afstandsbedieningen voor. 

Ja, zo doe ik ook, maar bij TV kan ik de apparaten inschakelen indien ik bij de HDMI bron keuze de gewenste apparaat kiest, het uitschakelen kan niet via TV.


@PeterG en @TDN ,

Interessante opmerkingen, die laat ik nog even tot mij doordringen.

 


Na de vele raadgevingen, adviezen begin ik er steeds meer van te begrijpen.

Vandaag heeft mijn zoon het KPN installatiepakket ontvangen en daarin is naast de V12 modem / router de DIW7022 TV+ box geleverd dus nu nog even wachten voordat ik de KPN monteur kan bestellen.

Intussen hebben wij de definitieve keuze gemaakt voor de aankoop van een Stereo versterker i.p.v. een AV, dus de titel klopt niet meer helemaal.

Onze voorlopige keuze is gevallen op de DENON CEOL RCD-N12DAB.

Voordat ik deze bestel heb ik een vraag t.a.v. de bediening / aansluiting.

Zoals al eerder vermeld gebruikt mijn zoon een recent model Samsung Smart TV.

Wat zou ik moeten doen….

Ik sluit een HDMI kabel aan tussen de KPN TV box en de TV (HDMI 1).

Ook sluit ik een HDMI kabel aan tussen tussen de TV (HDMI-ARC) en de Denon versterker.

Dit lijkt mij mbt het weergeven van het TV geluid inclusief de daarop aangesloten apparaten zoals de PlayStation 3 geen probleem, toch?

Om de Radio kanalen van de KPN TV box via de Denon te beluisteren plaats ik een Toslink kabel tussen de KPN TV box en de Denon.

Deze laatst genoemde verbinding moet dan bewerkstelligen dat hij naar de Radio zenders kan luisteren zonder dat de TV moet aanstaan, correct?

Hoe moet je nu uiteindelijk de TV en de DIW7022 configureren, waar gebruik je nu b.v. HDMI-CEC?

 


Reageer