Skip to main content
Vraag

Radio luisteren via de KPN TV+ app

• July 31, 2026
  • 33 reacties
  • 403 keer bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 31, 2026

@Noordzee waar het omgaat is dat je ook voor die radiokanalen betaald via het abonnement dan wil je ze ook via de app kunnen luisteren.  

En juist daarom vind ik het persoonlijk helemaal geen goed idee dat KPN radiozenders doorgeeft. Ook niet via de TV-ontvanger. Ik blijf het merkwaardig vinden dat iemand via de TV naar een radiozender wil luisteren. 

Zelf doe ik dat via een radio of een internetradio. Dat is helemaal gratis.

Maar goed, dat heb ik hier op het forum al wel 100 keer verkondigd. Er zijn andere klanten die er anders over denken en dat is hun goed recht.   

Ik stop hier nu met reageren, want we komen er toch nooit uit. 

Als je goed hebt gelezen is dit niet om op de tv te beluisteren, maar om te casten naar een soundbar.

• July 31, 2026

Apart waarom is de reactie van Noordzee bestempeld tot beste antwoord? 

Dan is de eerste reactie van PeterG toch beter.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • July 31, 2026

Jeetje, ik moet hier even bij stilstaan ☝️. Denkend aan de tijd dat KPN nog een goede EPG leverancier had die ook de EPG vulde bij de radiozenders. En nu... helemaal leeg.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 1, 2026

Ik zou graag een antwoord van een moderator lezen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@BasT, radiozenders zitten inderdaad niet in de TV+ App. Voor de mobiele versie van de app zien we daar geen meerwaarde in, omdat er genoeg alternatieven zijn zoals al genoemd is. Voor de smart tv zie ik er zelf wel meerwaarde in, aangezien mensen dat ook kunnen gebruiken in plaats van een tv-ontvanger. Ik hoop dat het daar in de toekomst mogelijk gemaakt kan worden, maar daar is geen verdere informatie over. Dat is mijn hoop.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 4, 2026

Datzelfde geldt ook voor de tv-kanalen. Daar zijn ook voldoene apps voor. En bv XITE is niet dmv andere apps te beluisteren.

• August 4, 2026

De radiokanalen in de kpn tv  app hebben onderweg mogelijk juist nog meer nut dan een smart tv  thuis. De tv aan zetten en en tv app starten voor alleen  audio is raar, daar heeft KPN genoeg muziekzenders voor met beeld.

De use case van BasT thuis casten naar een soundbar is nog logisch te noemen.

Jasper van KPN
Moderator

We geven alle feedback altijd door, dus dit geef ik ook door aan te ontwikkelaars. Ik verwacht niet dat het in de mobiele app komt door genoemde redenen, maar ik geef het sowieso door. Er is vraag naar laten jullie zien, en door het door te geven zien de ontwikkelaars dat die vraag er is 🙂