Skip to main content
Beste forum leden, '

Omdat de analoge aansluiting weg is gevallen hier in de provincie, kan ik geen radio meer ontvangen via mijn stereo installatie. Nu heb ik een kabel getrokken (met groen, rood en witte stekkers) van de radio naar de box, maar ik krijg nog steeds geen ontvangst. Ook als ik de tv erbij aanzet en op de afstandsbediening 'radio' aanzet krijg ik enkel radio via de TV , Alles op aanraden van het klantcontactcentrum van KPN maar het werkt niet. Hun voorstel was om de vraag via deze weg te stellen. Weet iemand een oplossing?
Hoi Carla, je moet de KPN tuner met de door jouw genoemde kabel aansluiten op een vrije ingang op je stereo installatie. Het groene stekkertje in de KPN tuner, de rood-witte pluggen in je stereo. Op die manier kan je radio luisteren.
Dank voor je reactie Giant2000. Wat jij noemt, heb ik gedaan, maar dat werkt niet.

Dat was het voorstel van KPN ook, al hadden ze er geen pasklare oplossing. Waarschijnlijk werkt dit enkel nog bij oude Motorolla KPN boxen zoals ik zie op de KPN website.
@Giant2000, kan je niet sinds kort aangeven of je geluid via HDMI/Optisch/3,5 wilt? In instellingen ofzo?
Kun je het eens proberen om de mini-jack, nu achterin de tv-ontvanger, op de koptelefoon aansluiting van je tv in te pluggen (en natuurlijk instellen dat er volume op staat via de originele tv afst.bed.). Check 't desnoods even met een koptelefoon. Dat kan overigens ook op de uitgang van de tv-ontvanger. Via een koptelefoon zou je daarop, zei het wat zacht, geluid moeten krijgen.

Door deze handelingen kunnen we erachter komen of er niet gewoon 😉 een probleem is met de analoge audio uitgang van je Arris of Arcadyan.



@Robin. Welke instellingen je ook kiest bij HDMI / Optisch uit . . . er komt áltijd stereo geluid uit de analoge mini jack aansluiting. Tenminste, dat zou moeten.
Als het je lukt met de koptelefoon zoals Peter aangeeft dan kan je in elk geval controleren of je signaal hebt. Als je daarvan bent overtuigd dan weet je in elk geval dat je de oplossing moet zoeken in de stereo.

Waar heb je de rood/witte tulp stekkers ingeplugd op je versterker? Dat moet corresponderen met de keuzeknop aan de voorkant (dus heb je hem bijvoorbeeld op CD aangesloten dan moet je de versterker ook op CD zetten). Misschien kan je een foto plaatsen van de voor- en achterkant of noem even het type stereo installatie.
Heb je al een test gedaan met een andere geluidsbron om wat uit te sluiten ?



Hier een soortgelijke vraag

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/aansluiten-conventionele-radio-op-kpn-tv-ontvanger-442562#post562294
Kun je het eens proberen om de mini-jack, nu achterin de tv-ontvanger, op de koptelefoon aansluiting van je tv in te pluggen (en natuurlijk instellen dat er volume op staat via de originele tv afst.bed.). Check 't desnoods even met een koptelefoon. Dat kan overigens ook op de uitgang van de tv-ontvanger. Via een koptelefoon zou je daarop, zei het wat zacht, geluid moeten krijgen.

Door deze handelingen kunnen we erachter komen of er niet gewoon 😉 een probleem is met de analoge audio uitgang van je Arris of Arcadyan.



@Robin. Welke instellingen je ook kiest bij HDMI / Optisch uit . . . er komt áltijd stereo geluid uit de analoge mini jack aansluiting. Tenminste, dat zou moeten.

Ik ben niet goed in technische benamingen. De mini-jack zijn de stekkertjes waar ik over schreef? Met de groene-rode en witte kop? Ik heb net het eea net geprobeerd maar geen resultaat. Moet ik ook iets in de instellingen wijzigen zoals ik lees?
Als het je lukt met de koptelefoon zoals Peter aangeeft dan kan je in elk geval controleren of je signaal hebt. Als je daarvan bent overtuigd dan weet je in elk geval dat je de oplossing moet zoeken in de stereo.

Waar heb je de rood/witte tulp stekkers ingeplugd op je versterker? Dat moet corresponderen met de keuzeknop aan de voorkant (dus heb je hem bijvoorbeeld op CD aangesloten dan moet je de versterker ook op CD zetten). Misschien kan je een foto plaatsen van de voor- en achterkant of noem even het type stereo installatie.

Hierbij 2 foto's. Hoe ik de stekkertjes heb aangesloten in de Arris en de radio. Het is een Samsung.




Als de tv-ontvanger aan staat, op een radio- of tvzender, dan komt er geluid uit. Zet je de versterker (met de knop aan de voorkant of afst.bed.) op AUX dan zou het moeten werken. Indien niet:

Waar nu die groene plug in zit is de mini-jack aansluiting. Check die es ff met een koptelefoon - hoor je dan wat?



Waarom achterop je versterker nog de antennekabel op 'FM ANT' zit is mij niet duidelijk. Want 't FM signaal werkt ook niet meer zeg je in de eerste post . . .



Voor het geluid via de kpn ontvanger je versterker op AUX afstellen.

Zeker niet op Tuner.‼️



Via internet gevonden:

Samsung MM-D430D (vertaald), or.

Reageer