Skip to main content

De vraag is vast al eerder gesteld.
Op mijn oude box VIP1853 had ik met een jack plug speakers aangesloten, zodat ik radio kon luisteren zonder de TV te hoeven aanzetten. Op de nieuwe VIP 5202 (die onderweg is) lijkt daarvoor geen aansluiting te zijn. Is radio luisteren op deze manier dan niet meer mogelijk…?

1853, dat is wel een hele oude KPN tv decoder.

Die had je jaren geleden al mogen omruilen.😊

 

Op de Arcadyan HMB 2260, Arris 2952, Arris 5202 en de nieuwe DIW7022 zit geen jack plug. (de laatste 2 hebben ook geen display meer. 

Maar ze hebben wel een optische uitgang.

Via KPN kan je hiervoor een adapter bestellen, zie hier. 


Hartelijk voor je snelle reactie en goede tip.
Wel een beetje jammer dat ik nu bij de gratis omruil nog een extra uitgave moet doen, maar oké.

Over onze oude 1853: we hebben (dacht ik) nooit eerder het aanbod gekregen om deze om te ruilen.


Hartelijk voor je snelle reactie en goede tip.
Wel een beetje jammer dat ik nu bij de gratis omruil nog een extra uitgave moet doen, maar oké.

Over onze oude 1853: we hebben (dacht ik) nooit eerder het aanbod gekregen om deze om te ruilen.

 

Vergeleken met de Arris VIP 5202 die je gaat krijgen, is de 1853 een echte slak.

 

I.v.m. ruimte is de 3,5 jack en de RCA (tulp stekers) er lang af.

Vanaf de Arris 5202 is er ook geen Display meer.


Als er ook geen display meer op zit heb je dus sowieso de TV nodig om te zien welke zender aan staat. Is daarmee de beloofde energie zuinigheid wel optimaal bereikt…?


Als er ook geen display meer op zit heb je dus sowieso de TV nodig om te zien welke zender aan staat. Is daarmee de beloofde energie zuinigheid wel optimaal bereikt…?

Nee hoor. Je kunt gewoon radio luisteren zonder tv aan. Is hier de hele dag zo met decoder zonder display. No problemo.

En als je tv kijkt zie je aan het logo welke zender je aan hebt.


Als er ook geen display meer op zit heb je dus sowieso de TV nodig om te zien welke zender aan staat. Is daarmee de beloofde energie zuinigheid wel optimaal bereikt…?

Nee hoor. Je kunt gewoon radio luisteren zonder tv aan. Is hier de hele dag zo met decoder zonder display. No problemo.

Ja, als je de zender eenmaal gevonden hebt heb je de tv natuurlijk niet meer nodig.


Radiozenders hoef je toch niet te zoeken. Van je favorieten weet je het zendernummer wel ( daar heb je op de 1853 lang genoeg naar gestaard). En toets je dat in. Daar hoeft de tv niet voor aan.

Ik mis de display op de ontvanger niet


Vol verwachting klopte mijn hart toen ik mijn oude TV ontvanger VIP1853 bij Post NL ging omruilen. De doos die ik kreeg was al kleiner dan ik verwachtte en thuis gekomen was ik heel verbaasd en teleurgesteld dat er een Arris VIP2952 V2 in zat.
Ik dacht een VIP 5202 te krijgen, zoals alle nieuwe KPN tv abonnees die nu blijkbaar krijgen, maar dat is blijkbaar niet het geval.
De nieuwe 2952 ziet er exact hetzelfde uit als de oude 1853 en werkt zo op het eerste oog prima. Maar dat deed de oude ook nog. Wel één grote meevaller…..! deze heeft nog een jack ingang voor audio.
Over de verdere kwaliteiten kan ik nog niet oordelen. Ik gebruik hem (nog) voor een wat oudere HD tv, terwijl ik in de woonkamer een ZXV8001 heb aan mijn 4K televisie. Dus misschien zou ik ook niets gehad hebben aan die 5202.
Weet iemand hoe dit zit en wat het beleid van KPN is?


teleurgesteld dat er een Arris VIP2952 V2 in zat.

Als je abonnement Alles-in-1 of “Internet+TV” is krijg je een Arris VIP2952 V2

Ik dacht een VIP 5202 te krijgen, zoals alle nieuwe KPN tv abonnees die nu blijkbaar krijgen, maar dat is blijkbaar niet het geval.

Alleen klanten die Hussel hebben krijgen de Arris VIP5202

nieuwe klanten

Als het abonnement vanaf 23 januari 2023 is afgesloten (of verlengt) dan krijgt men de allernieuwste Sagemcom DIW7022. Deze propositie heet (vaag) Combivoordeel.

De Arris VIP2952 heeft nog een jack uitgang voor audio.

Dat heeft de VIP5202 en de DIW7022 inderdaad niet. Alleen optische audio (omvormer naar analoog beschikbaar).

Zelf heb ik de Arris VIP2952. Die werkt gewoon uitstekend! (en nog ietsje beter en stabieler dan het allernieuwste type ook nog!)


teleurgesteld dat er een Arris VIP2952 V2 in zat.

Als je abonnement Alles-in-1 of “Internet+TV” is krijg je een Arris VIP2952 V2

Ik dacht een VIP 5202 te krijgen, zoals alle nieuwe KPN tv abonnees die nu blijkbaar krijgen, maar dat is blijkbaar niet het geval.

Alleen klanten die Hussel hebben krijgen de Arris VIP5202

nieuwe klanten

Als het abonnement vanaf 23 januari 2023 is afgesloten (of verlengt) dan krijgt men de allernieuwste Sagemcom DIW7022. Deze propositie heet (vaag) Combivoordeel.

deze heeft nog een jack ingang voor audio.

Dat heeft de VIP5202 en de DIW7022 inderdaad niet. Alleen optische audio (omvormer naar analoog beschikbaar).

Zelf heb ik de Arris VIP2952. Die werkt gewoon uitstekend! (en nog ietsje beter en stabieler dan het allernieuwste type ook nog!)

Dank voor je bericht. Ik ben al wel over mijn teleurstelling heen. Ik zag niet goed waarom deze omruil aangeboden werd. Ik vermoed dus de stabiliteit en energieverbruik.
Verder gaat het mij er vooral om dat het probleemloos werkt en dat doet ie.
Nogmaals dank voor je reactie.