Skip to main content

Ik heb gezocht op receiver aansluiten en eerdere vragen op dit forum nagelezen maar kom er niet uit.

Configuratie:

Pioneer VSX527 receiver

Panasonic TX-40AX630E

KPN Arris VIP5202

De receiver heeft volgens mij alleen een optische uitgang en geen ingang. Als ik de Arris aansluit op de receiver bijvoorbeeld SAT/CBL en de TV aansluit op HDMI out moet de receiver altijd aan om TV te kunnen kijken.

Is het mogelijk deze configuratie dusdanig aan te sluiten dat de receiver niet aan hoeft om TV te kijken en radio te luisteren zonder de TV aan?

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Een receiver met optische UITGANG moet ik nog tegenkomen.

Ik heb 'm even bekeken (foto v.d. achterkant) en zie één optical ingang. Deze zal je via het menu v.d. versterker nog moeten toewijzen aan een van de ingangen en ook die ingang op digitaal instellen.


Oke ga ik naar kijken, heb het nog niet kunnen vinden in de handleiding van de VSX.

En als ik het dan goed begrijp; HDMI van de Arris naar de TV en optisch van de Arris naar de receiver?


Ik heb zelf ook een Pioneer van een jaar of 8 oud en moet het daarop zo doen. Ziet er redelijk hetzelfde uit als die van jouw. Ben nu niet thuis dus kan even type niet aflezen.

Optische ingang koppelen/toekennen aan een (analoge) ingang. En vervolgens die ingang op 'digitaal' instellen. Als je dan bv aux indrukt kiest je versterker de optische ingang ipv de bijbehorende analoge (rood/witte) ingang.


Goedemorgen Peter, het werkt!

De optische ingang hoeft niet toegekend te worden maar kan via de knop SIGNAL SEL gekozen worden. Probleem opgelost. Dank je wel.

Wel jammer dat deze Arris geen display heeft zodat je kan zien op welke zender deze staat.