Skip to main content

Sinds het 'nieuwe menu’ krijg je tijdens het beluisteren van de radio een nieuw fancy scherm met daarop de zendernaam/logo welke na een tijdje verdwijnt en daarna een logo van kpn. Deze gaat dan ook weer weg. In de avond, zeker tijdens de wintermaanden, is het gezellig donker in onze woonkamer, maar krijg je nu om de paar seconden: donker, licht, donker, licht, etc. Niet fijn om nu via de tv naar de radio te luisteren.

Kan er niet gekozen worden voor een instelling waardoor er óf niets in beeld komt (lees: zwart scherm) óf constant de zelfde hoeveelheid licht mijn woonkamer in schijnt (lees: constant een logo in beeld in plaats van paar seconden wel en dan weer paar seconden zwart scherm).

 

Mocht ik de oplossing, mocht die er al zijn, over het hoofd hebben gezien, verneem ik dit ook graag.

Nog mooier, beter, eenvoudiger, sluit er een versterker met luidsprekers op aan en zet de tv uit.

Het geluid van een eenvoudige stereo installatie zal doorgaans veel beter zijn dan dat van een platte tv.

En minder energie verbruik, en de tv slijt niet onnodig.


De tv ontvanger maar eens terug zetten naar fabrieksinstellingen brengt waarschijnlijk de oplossing 

PS hier geen last van


De tv ontvanger maar eens terug zetten naar fabrieksinstellingen brengt waarschijnlijk de oplossing 

PS hier geen last van

Helaas geen resultaat... Nog steeds hetzelfde


Nog mooier, beter, eenvoudiger, sluit er een versterker met luidsprekers op aan en zet de tv uit.

Het geluid van een eenvoudige stereo installatie zal doorgaans veel beter zijn dan dat van een platte tv.

En minder energie verbruik, en de tv slijt niet onnodig.

Dit is geen optie (voor mij in ieder geval), maar bedankt voor de tip!


Van een Philips en Sony weet ik zeker dat die TV's de optie hebben het beeldscherm uit te zetten terwijl het geluid aan blijft. Dit kan je doen met de bij de TV geleverde afst.bed. Zoek het in de ECO instellingen.

Bij een Samsung weet ik zeker dat die die optie niet heeft. Ik heb een losse versterker aan de kpn ontvanger aangesloten. Als scherm uit of versterker geen optie is...waarom koop je geen soundbar? Die zijn er van af zo'n 130 euro. Dus dat hoeft niet duur te zijn. Die vele seconden donker beeld zijn inderdaad behoorlijk irritant. Hier dus geen TV als ik radio luister, hadden we vroegah met een FM tuner ook niet.