Skip to main content

Iemand die mij kan helpen.

Ik heb een arris 2952 en net een nieuwe jbl 9.1.

Nu heb ik de arris met een hdmi verbonden naar de tv.

Tussen de arris en de jbl heb ik een optische kabel.

Dit omdat als ik radio luister graag de tv uit heb. Nu lukt het mij niet om zonder de tv aan geluid te krijgen. Wat doe ik fout?

Want ik dacht dat ik het goed had aangesloten. Er kwam geluid uit de box toen de tv uitstond maar zodra ik de tv aan gezet had en het nogmaals probeerde lukte het niet meer

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @J0rnoo , wat jij wilt moet gewoon kunnen. Zelf heb ik een eenvoudige Samsung soundbar via de digitale uitgang op de tv-decoder van KPN aangesloten, nadat mijnradio-installatie het begaf.

Concreet zoals ik e.e.a. heb aangesloten:

tv-decoder <--->tv-toestel via HDMI-kabel

tv-decoder<--->soundbar via S/PDIF-kabel

Ergens bij de instellingen van de tv en/of de soundbar iets nakijken???


Hallo @J0rnoo , wat jij wilt moet gewoon kunnen. Zelf heb ik een eenvoudige Samsung soundbar via de digitale uitgang op de tv-decoder van KPN aangesloten, nadat mijnradio-installatie het begaf.

Concreet zoals ik e.e.a. heb aangesloten:

tv-decoder <--->tv-toestel via HDMI-kabel

tv-decoder<--->soundbar via S/PDIF-kabel

Ergens bij de instellingen van de tv en/of de soundbar iets nakijken???

Dit is ook precies zoals ik het ook heb aangesloten. Volgens mij heeft de soundbar niet echt instellingen waar ik dit kan wijzigen. Kan nog eens naar de tv instellingen kijken maar was het nog niet tegengekomen 


Zit er ook een HDMI kabel verbinding ARC tussen TV en SB? Door de HDMI kabel (met ARC en CEC (!) ) gaat de soundbar ook uit als je de TV uitzet. Daarna zul je dus los de SB, met diens eigen ab, weer aan moeten zetten op Optical In. Of hoe de SB die ingang ook aanduidt natuurlijk.


Zit er ook een HDMI kabel verbinding ARC tussen TV en SB? Door de HDMI kabel (met ARC en CEC (!) ) gaat de soundbar ook uit als je de TV uitzet. Daarna zul je dus los de SB, met diens eigen ab, weer aan moeten zetten op Optical In. Of hoe de SB die ingang ook aanduidt natuurlijk.

Klopt er zit idd ook een hdmi kabels verbinding ARC tussen tv en sb. Maar zodra ik de soundbar aanzet en de decoder ook komt er geen geluid uit de soundbar. Trek ik vervolgens de hdmi arc eruit wel.. maar lijkt me dat dit ook moet kunnen zonder de kabel eruit te halen


Hallo @J0rnoo , zoals ik gisteren in je andere topic schreef, die kabel tussen soundbar ent v toestel hoort er niet, zoals je zelf al aangeeft, als je die kabel verwijdert, werkt het wel. Probleem opgelost dus.

Â