Skip to main content

Ik heb een nieuwe TV ontvanger gekregen nl een DIW 7022. Hierop heb ik met een optische audio kabel mijn Pioneer Receiver VSX-C301 aangesloten, zodat ik radio kan luisteren zonder de (Samsung) TV aan te zetten. 

Bij de vorige TV ontvanger, een Arris Vip 2952 ging dat probleemloos.

Bij de nieuwe TV ontvanger echter, stopt het radiogeluid na ca 15 minuten. Na het uitzetten van de TV ontvanger en weer aanzetten gaat het weer ca 15 minuten goed, waarna het radiogeluid wederom ophoudt.

Weet iemand hoe dit komt en of hier een oplossing voor is, en zo ja welke? 

 

 

Ik liep daar ook tegen aan. En het bleek het indrukken van de ok knop te zijn. Nu zet ik em aan, druk op het radioknopje en daarna op ok. Of dat de weg is weet ik niet maar het werkt wel.


Joep1965 bedankt.

Het lijkt bij mij ook te werken.

Als er nog anderen zijn die (nog) betere suggesties hebben, dan hoorik graag.

Maar Joep nogmaals bedankt.


In principe start je met het hoofdscherm op de ontvanger en met de ok knop bevestig je de keuze van de zender die je hebt gekozen. Graag gedaan uiteraard!


@Melrsoe .

Dat is de Google screensaver die na 15 minuten (default instelling) inschakelt zolang er nog het STARTSCHERM op staat (tv even aanzetten 😉). In het startscherm is een PREVIEW van de laatst gekozen radio- of tvzender, maar is ie niet “echt” gestart.

Beste oplossing:

Schakel bij de instellingen onder ‘Startscherm’ de optie starten met laatst gekozen tv of radiozender in. De ontvanger start dan door met de zender op “volledig” scherm. Ook van belang bij radio.

Verder mogelijk:

Start je van uit eco: zodra je de zender hoort druk je 2 x op ok.

Start je vanuit snelstart: zodra je de zender hoort druk je 1 x op ok.

Verleng de screensaver tijd naar 2 uur. Het maximum.