Skip to main content

Ik heb een KPN kastje aangesloten met mijn nieuwe soundbar van Sony op de TV met een HDMI aansluiting en een optische kabel. Wie kan mij duidelijk uitleggen wat en hoe ik het moet doen om bij radio luisteren niet de TV moet aanstaan. Ik zie over dit onderwerp diverse antwoorden maar ik ben een leek op dit gebied en begrijp het niet helemaal,  Wie oh Wie kan mij helpen

 

Hallo @Kees Soundbar , als de soundbar alléén een set luidsprekers is kun je daar geen kabel op aansluiten om radio te luisteren buiten de tv om.

Dan moet je een kabel van de tv-decoder naar een ingang op een versterker aansluiten of op een apparaat die ook alleen als versterker gebruikt kan worden, je radio-installatie bijvoorbeeld.

Is de soundbar een combinatie van zelfstandige versterker inclusief luidsprekers dan moet het wel kunnen om radio te luisteren buiten de tv om, dan hoef je alleen maar de tv-decoder en de soundbar aan te zetten.

 

 


Je hebt een soundbar begrijp ik.

Er zijn 2 mogelijkheden.

De HDMI van de KPN decoder na de soundbar en vanaf de soundbar met een HDMI na de TV.

Of met de audio fiber van KPN decoder na de soundbar en met de HDMI van de TV na de soundbar en HDMI van KPN decoder meteen na de TV.

De eerste is meestal de makkelijkste optie, TV hoeft niet aan in beide opties. 


Reageer