Skip to main content

Ik heb een harmon kardon installatie en sinds een paar maanden kpn tv via de glasvezel.

ik wil graag radio luisteren zonder de tv te moeten aanzetten. In de bijlage zie je de achterzijde van de installatie. Hoe en wat kan ik aansluiten om radio te luisteren?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Sluit de TV ontvanger met een TOSlink optical cable rechtstreeks aan op jouw Harmon Kardon.

De HDMI kabel naar de televisie moet aan beide zijden op de ARC ingang aangesloten zijn maar misschien is dat nu ook al zo.


Het staat op het plaatje :-)

Vervang de dvd speler rechtsboven door het IPTV kastje van kpn.


Het staat op het plaatje :-)

Vervang de dvd speler rechtsboven door het IPTV kastje van kpn.

Helaas zien we dan regelmatig dat de HDCP 2.2 handshake problemen geeft waardoor er geen beeld getoond wordt.


Er zitten twee optical aansluitingen achterop, op beide geprobeerd maar geen geluid met de radio


Waar zit die 2e TOSlink aansluiting dan? 

Ik zie er maar 1 op dat plaatje van je.


 


Is dat een in of een uitgang, en de andere kant zit in het kpn kastje ?

Helaas zien we dan regelmatig dat de HDCP 2.2 handshake problemen geeft waardoor er geen beeld getoond wordt.

Voor elke oplossing is weer een probleem, ik was er al bang voor.

Maar @ Andre  heb je dat geprobeerd ?

 


Heb je nu een TOSlink van jouw TV ontvanger rechtstreeks naar de Harmon Kardon lopen?

Heb je die dan aangesloten op av-1 of op av-4?

Heb je de ingang dan ook op die av poort staan als je radio wilt luisteren?

Zelf heb ik ook een TOSlink van mijn TV ontvanger naar mijn home cinema set lopen en dat werkt prima.


Er zitten twee optical aansluitingen achterop, op beide geprobeerd maar geen geluid met de radio


Bij mijn versterker moest ik de optische aansluitingen nog instellen (danwel toekennen) aan een ingang. Die zijn standaard analoog in. En na de toekenning moest ik nog instellen dat ook daadwerkelijk de optische ingang werd gebruikt bij kiezen van “TV in" i.p.v. de analoge rca ingang (rood/wit).


Dank voor alle berichten. Het is gelukt.:slight_smile:


Reageer