Skip to main content

Hoe kan ik via KPN-ontvanger radioprogramma's opnemen? TV is geen probleem, simpel via menu, maar radio opnemen is niet mogelijk?

 

Hallo @Evert Atmos ,

Klopt, radio opnemen is niet mogelijk via de KPN-ontvanger.


Graag tips hoe radioprogramma's zijn op te nemen. Voorheen simpel met bv bandrecorder, maar hoe nu?


Graag tips hoe radioprogramma's zijn op te nemen. Voorheen simpel met bv bandrecorder, maar hoe nu?

Werkelijk geen idee. Maar je kunt vrijwel alles terugluisteren via de apps van de betreffende radiostations. Die apps zijn niet voor een box beschikbaar maar wel voor je telefoon. En kun je dan weer casten naar de box (ingebouwde chromecast).

Zelf heb ik nog een Minidisc recorder staan. Maar al mijn schijfjes zijn vol en nieuwe schijfjes zijn nogal duur.

Een bandrecorder / cassettedeck zou ook nog steeds moeten kunnen. 

Maar ik gebruik de '’gemist'’ opties in de apps op mijn mobiel.


bedankt Peter, Ik ga jouw genoemde mogelijkheden na.


Grootste kans is denk ik inderdaad als je nog ergens een oude radio-cassetterecorder hebt staan. Die zijn anders nog wel te koop bij de Kringloop. Zelf heb ik zo’n vijftien jaar geleden al mijn oude cassettebandjes weggegooid. Die waren toch al aan het vergaan. 


Noordzee schrijft: (...) al mijn oude cassettebandjes weggegooid. Die waren toch al aan het vergaan.

Waren dan wel van slechte kwaliteit of de bewaar omstandigheden waren niet gunstig.

Ik heb hier cassettes van dik 40 jaar oud die nog prima af te spelen zijn.


Bij mij doen de cassettes het ook nog perfect.

 


Als je ze regelmatig gebruikt of bv teruggespoeld had, dan bleven ze wel bruikbaar. 
 

Maar sommige had ik wel twintig jaar niet meer beluisterd en dan kreeg ik ze niet makkelijk aan de praat. Op een bepaald moment zat mijn oude cassettedeck helemaal vol met een tape die scheef ging zitten en vastliep. Ik was er toen wel klaar mee. Je kon die muziek toch heel makkelijk beluisteren via YouTube. Het cassettedeck is ook naar de speciale kliko van de Mediamarkt gegaan. 


Als ik een tape af wil spelen, die ik (heel) lang niet gebruikt heb, spoel ik de tape eerst een keer helemaal heen en terug.

 


JanD schrijft: Als ik een tape af wil spelen, die ik (heel) lang niet gebruikt heb, spoel ik de tape eerst een keer helemaal heen en terug.

Dito hier! Ook met oude VHS banden doe ik dat.

Noordzee schrijft: Op een bepaald moment zat mijn oude cassettedeck helemaal vol met een tape die scheef ging zitten en vastliep. Ik was er toen wel klaar mee. Je kon die muziek toch heel makkelijk beluisteren via YouTube. Het cassettedeck is ook naar de speciale kliko van de Mediamarkt gegaan.

Zonde. Ik zou dan enige tientallen leuke programma's die ik, samen met anderen, voor de lokale omroep heb gemaakt niet meer hebben / niet meer kunnen afspelen.

Veel opgenomen van radio ook in de jaren '70 / '80 ook van bijvoorbeeld ‘Hilversum 3'.

Tegenwoordig niet meer nodig. Zelfs muziek uit die jaren draaien ze veel op bijv. Radio Veronica.

Heb met radio geen last van FOMO meer.


Hallo @PeterG dan heb je me verkeerd begrepen, ik schreef niet dat ik de cassette leeg maak, maar een keer wind en rewind, als die uitdrukking duidelijker voor je is, zodat de tape mooi los komt.

 

 


Ja hoor @JanD . Ik weet het verschil tussen spoelen en wissen.

Voordat ik audio of VHS cassettes draai spoel ik ze ook een keer heen en terug.

Reactie onder jouw was, in eerste instantie, op alleen Noordzee!


Hoe doe ik het nu: signaal naar HomeCinemaset en dan via rec-uitgang naar cass deck. Opgelost!