Skip to main content

Hallo, ik heb recent een nieuwe Arris tuner. Echter gebeurt het soms dat spontaan het radiogeluid wegvalt en niet meer hervat wordt. ook niet op een andere zender. Tuner verbonden via jackplug naar boxen. Lampje blijft groen. Idem gebeurde op de oude tuner. Alleen bij reset tuner doet ie het weer.

 

Hoe staat het met dat “probleem”?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Johny-xxx. Wat vervelend dat dit steeds gebeurd. Wat gebeurd er wanneer je het geluid van de radio via jouw tv laat lopen en de jackplug eruit haalt? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen?


Hoi @Johny-xxx. Wat vervelend dat dit steeds gebeurd. Wat gebeurd er wanneer je het geluid van de radio via jouw tv laat lopen en de jackplug eruit haalt? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen?

-tv ontvanger zit direct aangesloten met kabel aan het modem. Volgens mij heb ik dan via de tv wel (radio)geluid, dat loopt immers via een scartkabel. Het geluid tijdens tv kijken valt ook nooit weg.

-ik weet het niet helemaal zeker voor radio via tv, omdat ik eigenlijk nooit de tv aanzet als ie wegvalt.


Welke zender of zenders luister je naar als ie wegvalt?

Schakel je dan wel eens naar een andere zender als de zender die je aan hebt stil wordt?

Zet eens de tv aan op zo'n moment. Gaat daar het radiogeluid dan wel door?
Ik denk het wel. Je zegt dat het met de vorige ontvanger ook al gebeurde. Daardoor zit ik nu eerder aan de versterker te denken dan aan de kpn apparatuur.

Euh, scartkabel??? Nog niet eens HDMI?


Welke zender ….Nog niet eens HDMI?

925 en 907. Andere zenders doen het dan ook niet, ook niet de tv zenders. 

Zoals gezegd zet ik bijna nooit de tv aan maar dacht wel dat die het dan gewoon doet, zoals altijd. 

Bij reset werkt het weer dus hoezo de versterker (in dit geval computerboxen).

Daarnaast is het probleem nogal incidenteel, maar het hoort niet. Lijkt eerder een soort bug van het signaal.  (verder niks mis met scart).


(verder niks mis met scart)

Wel beetje zonde. Meeste zenders krijg je HD binnen. Met scart wordt het SD cvbs doorgegeven. 

Nog een mogelijkheid om de ontvanger uit te sluiten (of juist niet). Als geluid wegvalt even koptelefoon in de mini-jack uitgang doen. Volume weliswaar niet regelbaar maar je hoort het toch (als het goed is).


ok zal ik doen