Skip to main content

Heeft de KPN ook plannen om de digitale radio te verwijderen van de kabel??

zie artikel

https://nos.nl/artikel/2388113-stekker-uit-kabelradio-doe-je-niks-dan-hoor-je-straks-alleen-ruis

KPN levert geen diensten via de kabel zoals bijvoorbeeld Ziggo dat doet. 

Bij KPN worden de radio zenders digitaal aangeboden middels je tv-kastje. vanaf kanaal 801

 


Deze toepassing is mij in het dagelijks gebruik bekend , echter Ziggo verwijderd dat in nabij toekomst uit dat zgn kastje van Ziggo. Dan blijft mijn vraag staan gaat dat ook bij de KPN Glasvezelkabel gebeuren ik had een reactie van de KPN zelf hierop verwacht, dank..


Mijn excuses, ik was niet helemaal helder in mijn vorige reactie. 

Ziggo gaat dus het analoge signaal opheffen en alleen nog maar digitale radio aanbieden middels hun tv decoders. Dit doen zij al en datsignaal verdwijnt niet, alleen het analoge signaal. 

KPN heeft geen analoog signaal en daarom zal het bij hun niet verdwijnen. 

Op een forum kunnen ook andere reageren, een reactie van een moderator (KPN medewerker) zal ook nog komen. 


Bij KPN hoef je niet bang te zijn dat de radio wordt uitgezet, die blijft gewoon via alle kastjes beschikbaar.


Goedemiddag @Golfers, 
 

Mijn excuses, ik was niet helemaal helder in mijn vorige reactie. 

Ziggo gaat dus het analoge signaal opheffen en alleen nog maar digitale radio aanbieden middels hun tv decoders. Dit doen zij al en dat signaal verdwijnt niet, alleen het analoge signaal. 

KPN heeft geen analoog signaal en daarom zal het bij hun niet verdwijnen. 

Op een forum kunnen ook andere reageren, een reactie van een moderator (KPN medewerker) zal ook nog komen. 

Ik kan enkel onderschrijven wat hierboven getypt is. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust! 


Ik heb sinds vandaag geen radio meer, oftewel hij zend niet meer uit omdat het analoge signaal niet meer werkt bij Ziggo maar ik ben klant bij KPN ,,wat moet ik doen om toch radio te kunnen luisteren


Ik heb sinds vandaag geen radio meer, oftewel hij zend niet meer uit omdat het analoge signaal niet meer werkt bij Ziggo maar ik ben klant bij KPN ,,wat moet ik doen om toch radio te kunnen luisteren


Je had het signaal van Ziggo gratis, waarschijnlijk hebben ze je ooit vergeten uit te schakelen.

Radio via KPN gaat via de tuner (het kastje). Sluit deze aan op je stereo of luister via je tv. Of je sluit je radio aan op een antenne, dan ontvang je de zenders uit de lucht.


Mijn radio dab man i 200 imperial ,internetkabel aangesloten,. Hij zoekt en even later  zie ik Mislukt. Hoe kan dat.


Mijn radio dab man i 200 imperial ,internetkabel aangesloten,. Hij zoekt en even later  zie ik Mislukt. Hoe kan dat.

Al de beschrijving er bij gepakt…? Met de informatie die je nu verstrekt kunnen we je niet verder helpen dus iets meer uitleg is welkom.

 

Handleiding:

https://www.gebruikershandleiding.com/Telestar-IMPERIAL-DABMAN-i200-CD/preview-handleiding-894133.html


Hallo @Frits12 , de netwerktoegang, bekabeld of via WiFi is om internetradio te kunnen beluisteren.

Voor het instellen en zoeken van zenders zie de handleiding.

Â