Skip to main content

Hallo,

 

Ik wil de radio van het KPN + kastje rechtstreeks verbinden met de sony BDV-NF620 via en optische kabel maar ik krijg er geen geluid uit. iemand enig idee wat ik fout doe?

 

Gr. Henri

 

Hoi @Henri Kraats . Hebben we het over dit apparaat: https://tweakers.net/pricewatch/300502/sony-bdv-nf620/specificaties/  ?

Ik moet je bekennen dat ik daar niks vanaf weet.  Heb je wel in het menu van TV+ de geluidsbron veranderd naar spdif?

 

zie ons kennisbank artikel voor alle relevante informatie: 

 


Beste Erwin,

 

Deze optie staat aan. maar ik heb een converter besteld die van optisch naar 2 x tulp stekkers. dit schijn te moeten werken.

 

Gr. Henri

 


Volgens de handleiding (helaas Engels) heeft deze audio set wel een optische audio ingang. Herhaaldelijkop de knop Function drukken totdat optical in verschijnt.

Maar heb je wel een nieuw optisch kabeltje gebruikt? Ondanks dat er rood licht uit komt kán het toch defect zijn. En ik heb een klein vermoeden dat ie alleen werkt met PCM stereo en niet als er Dolby geluid uit de box komt. Audio TV+ al eens ingesteld op PCM stereo?

Voetnoot.

Ik heb toevallig onlangs exact dezelfde bij iemand op de TV aangesloten maar wel via de analoge route.

Het ding, uit 2012 dus, is geheel volgens de traditie van “alles in een” apparaten dramatisch slecht voorzien van extra aansluitingen. Vergezeld door een heel beperkte handleiding.


Ik heb het opgelost met Sounix Digitaal naar Analoog Converter - 192KHz - DAC - Coaxiaal naar Analoog - Audio Converter - 3.5mm - Zwart - USB00105, dit werkt wel. Maar bovenstaande reactie leverde niks op.

Ik heb hem nu gewoon lopen volgens de audio tulp aansluitingen.

 

Gr. Henri