Skip to main content

En wat als je je home cinema set nodig hebt voor meerdere bronnen? Bv Netflix, Disney+ en PlayStation? Als je je optische kabel aansluit vanuit de kpn decoder naar home cinema set werkt dat allemaal niet. Ik luister graag radio via de tv dus en bij m’n vorige tv kon ik het beeldscherm uitzetten bij deze qled niet. Ik zie flinke zwarte balken waar het u luistert nu naar 538 verspringt en rechts onderin kpn. Ik zou graag willen dat dit weg zou zijn. En ook graag willen weten of dit aan de kpn instelling ligt of aan de tv instellingen.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

En wat als je je home cinema set nodig hebt voor meerdere bronnen? Bv Netflix, Disney+ en PlayStation? Als je je optische kabel aansluit vanuit de kpn decoder naar home cinema set werkt dat allemaal niet. Ik luister graag radio via de tv dus en bij m’n vorige tv kon ik het beeldscherm uitzetten bij deze qled niet. Ik zie flinke zwarte balken waar het u luistert nu naar 538 verspringt en rechts onderin kpn. Ik zou graag willen dat dit weg zou zijn. En ook graag willen weten of dit aan de kpn instelling ligt of aan de tv instellingen.


Nee, dit kunt je niet instellen in de KPN tuner, dus wil je geen beeld tijdens het radio luisteren dan is het of beeldscherm uitschakelen indien mogelijk op de tv of de tuner rechtstreeks aansluiten op de geluidsinstallatie. In het nieuwe toekomstige menu ziet de radio er overigens wat mooier uit dan nu.


@Ronald1987 

Het is bij Samsung niet mogelijk om het beeldscherm uit te zetten. Daar kwam ik ook achter ná aankoop v.d. tv in september vorig jaar.

Zwart via de decoder zou niet hetzelfde effect geven, daarmee is het scherm v.d. tv nog niet uit natuurlijk.

Voor radio gewoon de decoder analoog met je versterker verbinden. Die zijn allemaal stereo. Dan zet je de versterker op de analoge ingang bij radio luisteren en kan de tv uit. Zo doe ik het hier ook i.c.m. de nieuwe Samsung tv.


Hoi @Ronald1987. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat Giant2000 en PeterG al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Is jouw vraag hiermee beantwoord? Als je toch nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Hoi @Ronald1987. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat Giant2000 en PeterG al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Is jouw vraag hiermee beantwoord? Als je toch nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd, dus ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden. 


Excuses allemaal.

bedankt voor jullie hulp, het probleem is niet opgelost omdat mijn homecinema set niet veel aansluit opties heeft. Het blijft dus zoals het is.

 

 


Jammer dat je te weinig aansluitingen (ingangen) hebt.

Ik heb er op mijn zeker 8 jaar oude set 7. Allemaal analoog en 3 digitale ingangen die toe te wijzen zijn aan zo’n knop. Drie van die ingangen zijn dus dubbel, analoog én digitaal, met één knop op de ab te schakelen. In totaal dus 10 apparaten aan te sluiten.

Voor radio is het bij mij analoog (radio is toch stereo) en televisie optisch digitaal i.v.m. Dolby 5.1. Versterker schakelt automatisch naar analoog (radio via decoder) als ik de tv uitzet.

Ik ben toch benieuwd welke HTS je hebt. Echt geen analoge ingang vrij voor radio?


Reageer