Skip to main content

Op de 31e augustus werden mijn audio-signalen ineens afgesloten door KPN, zonder voorinformatie. Vorig jaar ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. Er werd toen gesproken over deze afsluiting, terwijl men tien al wist, dat Ziggo de audio vergeten was af te sluiten. Hoe verzin je het. Contact gezocht met KPN, maar een bevredigd antwoord kreeg ik niet. Ik moest maar een pakketje snoeren kopen en de AUX-knop indrukken op de stereo. Ik ben niet de jongste meer en heb een prachtige stereo-installatie, wat doet KPN mij aan.

Wie kan mij in begrijpelijke taal hoe en wat ik moet doen ?

Hallo,
 

Peter G heeft mij vorige week goed uitleg gegeven over de radiozenders digitaal. Ik heb, zoals misschien velen, een 2e tuner/versterker. Mijn vraag is; zijn alle fm-ingangen, buiten de coaxiale ingang, dezelfde ? Ik heb zoveel snoertjes in de loop der jaren bewaard, dat degene die ik nodig heb best daar tussen zit. Een nieuw lintkabeltje kost niet veel, maar misschien koop ik iets, wat ik nog heb. Ik vraag dit, om mijn 2e stereo is in een kast ik heb geïnstalleerd en er moeilijk bij kan.

Wie heeft mij advies !

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

 

 


Hallo @Gerard Brussen ,

Nee, er zijn veel verschillende antenne-aansluitingen in gebruik geweest in de loop der tijd. Ik ken in ieder geval diverse varianten bij de FM-radio’s die ik in .de loop der tijd heb gebruikt. 

Het handigst is als je een foto van de achterkant van jouw tuner maakt of het plaatje van de achterkant opzoekt op internet. 

 

Admin: meeverplaatst


Overigens @Gerard Brussen ,

Ik heb dat topic van negen dagen geleden teruggelezen. 
 

Ik ben het eens met @PeterG . FM is niet meer van deze tijd. Zonde om daarin te investeren. Je kunt veel beter een mooie DAB+-radio kopen. Dan heb je een mooie digitale ontvangstkwaliteit en vooral ook veel meer keuze. 
 

Zenders als NPO Radio 5, Arrow Classic Rock, NPO Radio 2 Soul and Jazz, Radio 10 Gold (60-70) en Kink! zijn wel via DAB+ te beluisteren, maar niet via de FM. 

 

PeterG schreef:

Voor de stereo in de kantoorruimte, daar is vast geen kpn ontvanger in de buurt. Dan kun je bv een nieuwe tuner kopen. Het is niet anders. FM is over en uit. Maar DAB+ (antenne) en internet-radio in die tuner zijn dan wel handig natuurlijk.
Een FM antennetje (draadje) aan de tuner in het kantoor kan natuurlijk ook. Dan heb je een stuk of 15 zenders. NPO radio 1, 2, 3 en 4. Diverse commerciële en een lokale en regionale zender.

 

Admin: meeverplaatst


zijn alle fm-ingangen, buiten de coaxiale ingang, dezelfde ?

Er is maar één '’ingang'’ voor FM: de coaxiale antenne ingang.


Heb in mijn tuinhuis een FM/DAB+ setje met een eigen gemaakte antenne van een Ziggo-doos naar Ziggo modem coax-kabel (10 jaar oude kabel). Afgezien van atmosferische omstandigheden heb ik een zeer goede ontvangst.

Google op "zelf dab+ antenne maken". Have fun.