Skip to main content

Hallo

Mijn vraag zoals velen hierĀ  is om wdr4 toe te voegen in de zederlijst deze word veel beluisterd.

En laat wdr3 eventueel vervallen

Hallo @Ron.dĀ ,

Dank voor je suggestie. In algemene zin is het zo dat KPNĀ jaarlijks kijktĀ naar de zenderpakketten en in juli worden er dan enkele wijzigingen doorgevoerd. Als er genoeg vraag is naar een specifieke zender zal dit zeker worden meegenomen. ErĀ wordt door KPN gemeten wat de populariteitĀ is van een zender aan de hand van luistercijfers.Ā Ik durf geen uitspraken te doen over hoeveel mensen er naar bepaalde zenders luisteren, maar een zender als WDR 4 is via internet al heel goed te ontvangen. Dat kan voor jou een alternatief zijn


HalloĀ @Ron.dĀ ,

Dank voor je suggestie. In algemene zin is het zo dat KPNĀ jaarlijks kijktĀ naar de zenderpakketten en in juli worden er dan enkele wijzigingen doorgevoerd. Als er genoeg vraag is naar een specifieke zender zal dit zeker worden meegenomen. ErĀ wordt door KPN gemeten wat de populariteitĀ is van een zender aan de hand van luistercijfers.Ā Ik durf geen uitspraken te doen over hoeveel mensen er naar bepaalde zenders luisteren, maar een zender als WDR 4 is via internet al heel goed te ontvangen. Dat kan voor jou een alternatief zijn

Ā 

Nee ben ik niet blij mee met dit antwoordĀ 

Dit geven jullie aan iedereen.Ā 

Liever wdr4


HalloĀ @Ron.dĀ ,

Dank voor je suggestie. In algemene zin is het zo dat KPNĀ jaarlijks kijktĀ naar de zenderpakketten en in juli worden er dan enkele wijzigingen doorgevoerd. Als er genoeg vraag is naar een specifieke zender zal dit zeker worden meegenomen. ErĀ wordt door KPN gemeten wat de populariteitĀ is van een zender aan de hand van luistercijfers.Ā Ik durf geen uitspraken te doen over hoeveel mensen er naar bepaalde zenders luisteren, maar een zender als WDR 4 is via internet al heel goed te ontvangen. Dat kan voor jou een alternatief zijn

Ā 

Nee ben ik niet blij mee met dit antwoordĀ 

Dit geven jullie aan iedereen.Ā 

Liever wdr4

Ā 

Ja, deze vraag komt regelmatig terug. Niet alleen over WDR4, maar ook wel over andere zenders.Ā 

En dan wordt ook inderdaad steeds het hierboven gegeven antwoord geplaatst. Want dat is wel zoals het beleid van KPN is.Ā 

MaarĀ zonder dollen: Persoonlijk houĀ ik er helemaal niet van dat een provider voor mij bepaalt naar welke zenders ik mag luisteren. Zelf heb ik dan ook ontvangers staan die DAB+ kunnen ontvangen en internetradio. Daarmee ontvang je dan in theorie alle zenders uit de hele wereld.Ā 
Ā 

Daarnaast heb ik ookĀ nog de mogelijkheid om WDR 4 te ontvangen via de satelliet.Ā 
Ā 

Via de satelliet en internet bepaal jij zelf wat je wilt ontvangen. Als je jeĀ aansluit bij een provider zoals KPN of Ziggo: Dan is de keuze voor jou beperkt.Ā 


WDR 3 wordt toch niet doorgegeven? WDR 4 is inderdaad een prima kanaal welke enkele jaren terug nog in het pakket zat. Of ben ik nu in de war met Ziggo waar ik tot 2 jaar geleden zat?

Gelukkig heb ik hem ook op de schotel en volgens mij kun je hem ook op internet ontvangen.


Klopt, @Alfons . WDR 3 (radio) is op 1 juni 2019 verwijderd.

Eigenlijk hoeft KPN helemaal geen radiozenders door te geven. Ze zijn allemaal prima via internet te krijgen. En ook de ontbrekende als Ɣlle Duitse radiozenders.

Waarom denken mensen zo ouderwets? We've got internet, guys.


@PeterGĀ 

Het mag dan wel zo zijn dat je heeeeel veeeeel via internet op radiogebied kunt ontvangen, maar de kwaliteit laat meestal zwaar te wensen over. Bitrate van 96 of 128 k. Daar wordt je niet vrolijk van als je ook maar een beetje installatie hebt.


128 kbps ligt zelfs boven FM kwaliteit. Dus slechtā€¦ nee. Op sets met 100 watt uitgangsvermogen per kanaal meer dan uitstekend hoor.

Er is geen FM kanaal bij Ziggo die dat haalt. En 96 is gelijk aan FM.

De audiostreams die kpn voor de decoder gebruikt zijn 256 kbps mp2 layer audio.

Het hele ARD-radiopakket waaronder ook de WDR-zenders (Eins Live, Eins Live Diggi, WDR 2, WDR2 Klassik,Ā  WDR3, WDR 4, WDR 5 & Funkhaus Europopa) is in een hoge ā€˜CD-kwaliteitā€™ van 320 KbpS ongecodeerd en dus gratisĀ  te ontvangen via de Astra-1 satelliet op 19 graden oost. (bron radio.nl)


We hadden het niet over FM, daar heb je op zich gelijk in, maar analoog 1op1 overzetten naar digitaalā€¦. en tot de conclusie komen dat FM maar 96 Kbps is, discutabel.

Tja we hadden het over de streams op internet en die zijn van mindere kwaliteit dan wat op de satelliet doorkomt (behalve die via Canaal Digitaal komen, die zijn op 160 Kbps geknepen) En wat uitgangsvermogen met geluidskwaliteit te maken heeft???

Het geluid van de meeste duitse zenders op sat is inderdaad bijna CD kwaliteit met 320 Kbps en beter dan wat Ziggo en KPN aanbieden!


beosound schrijft: En wat uitgangsvermogen met geluidskwaliteit te maken heeft???

Het maakt toch wel verschil of je luistert met 2 X 5 watt, 2 X 10 watt, 2 X 25 watt of 2 X 100 speakerkanalen. Maar ja, gezien je forumnaam ben je Bang & Olufsen liefhebberā€¦. Melkpakjes met een subwoofer; hier Ć©cht niet.


beosound schrijft: En wat uitgangsvermogen met geluidskwaliteit te maken heeft???

Het maakt toch wel verschil of je luistert met 2 X 5 watt, 2 X 10 watt, 2 X 25 watt of 2 X 100 speakerkanalen. Maar ja, gezien je forumnaam ben je Bang & Olufsen liefhebberā€¦. Melkpakjes met een subwoofer; hier Ć©cht niet.

Maakt mij helemaal niet meer uit hoor Peter.Ā 

Maar hij praat volgens mij over Analoog en Digitaal. Ik heb ooit mijn vrij ruime platencollectie (Bruckner, Ravel, Tjakowski)Ā Ā weggedaan omdat iedereen vertelde dat ik over moest op DVD. Ik vond het toen maar flat klinken, maar ik dacht dat het aan mijn oren lag die toen al achteruitgingen. Achteraf blijkt dat dat toendertijd niet aan mijn oren lag.Ā 


@PeterG Bij mijn weten heeft B&O nooit melkpakjes met sw op de markt gezet, dat was/is BOSE!!!!!!!

En de ls wat ik heb, zijn meer dan kunnen meer dan 100 echte watts toegestuurd krijgen en zijn volgens stereoplay niet de slechtste wat je voor geld kunt krijgen (en dan heb ik het niet over 3 cijfers voor de komma! Gelukkig snapt Corl het vermoedelijk wat beter.


Bij mijn weten heeft B&O nooit melkpakjes met sw op de markt gezet, dat was/is BOSE!!!!!!!

@beosound100. Okee. Inderdaad gaat het licht wat dit betreft bij mij nu ook weer voluit branden :wink: . SOLLY!

Gelukkig snapt Corl het vermoedelijk wat beter.

Nee hoor. Ik heb alleen een andere mening. Radio is n.m.m. nooit high end natuurlijk. Met radiodistributie zijn er andere belangen.
Je gaat niet naar radio luisteren voor een super mooi en warm geluid. Dan zet ik wel een SACD op. Of, inderdaad, een grammofoonplaat.


Hallo

Mijn vraag zoals velen hierĀ  is om wdr4 toe te voegen in de zederlijst deze word veel beluisterd.

En laat wdr3 eventueel vervallen

Ā 

Ziggo geeft sinds kortĀ WDR zenders ongecodeerdĀ Ā door met 320Kbits/sec. De kwaliteit is fantastisch. Daar kan het internet niet tegenop. Helemaal als jeĀ een externe DAC aansluit.Ā 

Sinds 2008 te ontvangen via de Astra satellietĀ http://radio.nl/50593/wdr-nu-online-te-horen-in-hoge-kwaliteit. Ā https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio. Ā