Skip to main content

Nu zaterdag 28 mei om de haverklap slecht geluid dat daarna weer goed komt en dan weer slecht wordt alsof de speakers overstuurt raken, bij tv geluid niet .

Hoi Alfa 33, welkom terug 🙂 op het forum.

Met welke radiokanalen heb je dit ondervonden of ondervindt je dit nog steeds? Er zijn er ruim 90 en die gaan '’we'’ niet allemaal checken natuurlijk. Hier zijn 801, 806, en diverse Stingray kanalen (oa jazz en classic jazz) prima.

Verder: hoe is de versterker op de ontvanger aangesloten?

Heb je het geluidseffect ook als je radio over de tv speakers luistert??


Het probleem is er nu niet meer, maar het was op alle radiozenders en met mijn audio versterker heeft het niets te maken want een plaat of cd klonk en klinkt nog steeds perfect.


Met een probleem van de versterker had mijn vragen ook niet te maken. Maar met de uitgangen van de ontvanger. 

Wel fijn dat het weer werkt! 🙂


Dit hadden wij afgelopen zaterdag ook op radio2. Wat bleek zelfs luisteraars in het buitenland hadden hier last van.

Waar het nu zat is mij niet duidelijk  geworden blijkbaar niet bij de providers. Ook op de auto radio zowel via FM en DAB was dit rare fenomeen  waarneembaar.

 


Aha, ik hoorde het ook, ik was er al van uit gegaan dat mijn radio het op ging geven.

Het zal dus ergens in het centrale distributie punt hebben gezeten.


Aha, ik hoorde het ook, ik was er al van uit gegaan dat mijn radio het op ging geven.

Het zal dus ergens in het centrale distributie punt hebben gezeten.

Ouderwetse distributieradio dus weer terug?😉


En zojuist kwam het weer een paar keren terug, radio 1, via een niet-kpn verbinding.

Via de ether hoorde ik het niet.

 

 


Op digitenne wel

Op DAB niet


Ik vermoed dat dit allemaal het zelfde probleem is  :

 

 

 

Heeft er al iemand andere meldingen gezien, buiten dit forum ?


Ik vermoed dat dit allemaal het zelfde probleem is  :

 

 

 

Heeft er al iemand andere meldingen gezien, buiten dit forum ?

Niet gelezen, wel gehoord het werd op de zender zelf ( radio 2) ook genoemd vandaag de luisteraars  hebben de zenders zelf ook op de hoogte gebracht.


Zal dit hetzelfde verschijnsel zijn (geweest ?) :

Ik heb het overigens niet meer terug gehoord vandaag, maar het is al vaker een poosje weg geweest.

Een af-en-toe probleem, altijd lastig zoeken.


Ik heb dit gisteren ook ervaren. Ik heb de ontvanger (8001) uitgeschakeld en een aantal minuten spanningsloos gemaakt. Daarna weer aangesloten en ingeschakeld waarna de storingen niet meer zijn opgetreden. 


Het zal ook wel te maken hebben met het feit dat digitaal nou eenmaal niet ideaal is en daarbij dan ook vaak draadloos lees wifi. Het ouderwetse analoge en bekabelde signaal geeft natuurlijk nog altijd het zuiverste geluid en ook het meest dynamische geluid en zeg niet dat je dat verschil niet hoort tussen digitaal en analoog want dat is wel degelijk te horen. Een vinylplaat klinkt altijd nog beter dan een cd en mp3 is al helemaal bagger. En hiermee sluit ik af 😉 .