Skip to main content

De radio blijft maar uitvallen, ook als ik rechtstreeks via de televisie luister ( zonder receiver). Met tv kijken geen problemen met geluid. 

Wat een gek probleem.

Heb je dit bij alle zenders of een specifieke? Je omschrijving is wat algemeen.


Bedankt voor je reactie. met alle radiozenders valt het geluid weg, komt ook vanzelf na een seconde weer terug 


@Ester72

Je kunt twee dingen doen. Vraag hier aan een moderator of je jouw ontvanger kunt omwisselen voor een nieuw exemplaar. Vul dan wel jouw volledige forumprofiel. 

De andere optie is dat je voortaan radio gaat luisteren op een andere manier. Heb je wel eens aan een DAB+-radio gedacht? Daar zijn best hele mooie uitgaven van. En meteen prima digitaal geluid. Bijkomend voordeel is dat je dan niet jouw TV hoeft aan te doen. (als je dat tenminste op die manier deed.)  

Wil je advies over een DAB+-radio? Laat maar horen wat jouw wensen zijn…..

 


Bedankt voor je reactie. met alle radiozenders valt het geluid weg, komt ook vanzelf na een seconde weer terug 

Dan zou ik toch denken aan een defect in betreffende ontvanger. Zeker als het via dezelfde weg naar de versterker wel goed gaat met het geluid van tv-zenders.

Maar… doe eens een softwarereset. Dat zou eventuele foutjes met software eruit moeten halen.


Hoi @Ester72 . Welkom op het forum.

Heb jij tijd gehad om die reset waar peter het over heeft, te proberen. Als het probleem daarna blijft, wil ik dat graag weten zodat ik je verder kan helpen. 


Ik heb de reset uitgevoerd en vooralsnog blijft de radio het doen 👍. Bedankt. 


Top! Ik ben blij dat het oplost lijkt. Mocht de storing toch terugkomen, weet je ons te vinden!


De radio blijft maar uitvallen, ook als ik rechtstreeks via de televisie luister ( zonder receiver). Met tv kijken geen problemen met geluid. 

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds 1 jaar heb ik Interactieve tv van KPN. Ik heb mijn “ouderwetse” stereo-installatie aangesloten met geadviseerde kabel. Geen geluid via tuner maar wel  de md/tape knop. De stereo was wel weg maar verder prima geluid. Sinds  een paar weken valt echter het geluid regelmatig weg.  Via de tv blijft geluid wel constant, maar ik vind die kwaliteit niet voldoende en de tv staat de hele dag aan. Wat kan ik hier aan doen


Hallo @Jeuk . Welkom op het forum van KPN.

Heb je de ontvanger al een reset gegeven? Hoe je dat doet staat hier uitgelegd.

KPN heeft geen FM (en de kabel na dit jaar ook niet) dus het klopt dat je tuner niet gebruikt wordt en geen geluid geeft.


Goed advies van @PeterG . Als jouw geluid aldoor wegvalt kan dat ook aan de kabel liggen of het plugje. Kun je die voor de zekerheid ook even nalopen?


Dank voor de reacties. Ik zal het een en ander uitproberen.


ik heb het zelfde probleem de radio valt steeds 1 seconden weg heb van alles geprobeerd krijg nu een nieuwe ontvanger van de kpn ben benieuwd of het dan is opgelost


Hoi @zarthur . Hopelijk is dat de oplossing.

Mocht het issue hiermee niet verholpen zijn, laat het weten zodat we mee kunnen denken.


Hallo Erwin 

volgens de kpn ligt het aan de ontvanger ik krijg nu een 4 k kastje toegestuurd we gaan het zien ik hou je op de hoogte 

gr paul 


Heb hetzelfde probleem. Gisteren de oude KPN tv-ontvanger om kunnen wisselen voor de nieuwste versie en heb zowel tv-ontvanger (via hdmi) als tv (via hdmi-ARC) aangesloten op mijn AV-receiver. Aanvankelijk hetzelfde probleem: de radiozenders vallen na het uitschakelen van de tv weer uit. Na 2x de software voor de tv-ontvanger opnieuw te hebben geïnstalleerd lijkt het probleem nu verholpen. Duimen dat dit zo blijft ;-)


Helaas (zie voorgaande bericht) doet de klacht zich, na een halve dag goed te hebben gewerkt, weer voor, ook na nogmaals de software van de tv-ontvanger opnieuw te hebben geïnstalleerd…..


de radiozenders vallen na het uitschakelen van de tv weer uit.

Dit kan gebeuren als je inderdaad HDMI als verbinding gebruikt. De ENIGE juiste route voor HDMI gebruik is:

Van af de decoder naar de TELEVISIE. En van af de televisie met HDMI-ARC naar de versterker. Hierbij móet de televisie aan voor het geluid op de versterker, en dus...

VOOR RADIO LUISTEREN: de tv-ontvanger met het optische kabeltje met je versterker verbinden. Andere ingang dus ook.

Zo staat het hier en dat werkt prima.


Bij heeft de omruil maar het nieuwe kastje geholpen 

thanks voor alle tips 


Dank voor je reactie. Ga ik nogmaals proberen...


Dag Peter,

je aansluitingen opgevolgd, tv en av-receiver op de juiste hdmi/opt kanalen ingesteld. Helaas geen geluid via optische kabel. Vanmiddag ga ik deze kabel vervangen. Hoop dat het dan is opgelost... 


Zie je wel rood licht aan het eind van de kabel die in de versterker gaat?

Bij mijn versterker moest ik de digitale ingang(en) nog toekennen aan een ingang (die standaard analoog zijn) en die ingang ook nog op '’digital in'’ zetten.


Hoi Peter,

De oude optische kabel gaf blauw licht!? Vervangen voor nieuwe (rood licht)en alles werk nu goed. Moet nu inderdaad op de AV-receiver wel telkens van ingangsbron wisselen, of is er nog een handigheidje dat de receiver zijn ingangssignaal automatisch vindt?

Nogmaals dank voor je hulp.

gr. Hans


Moet nu inderdaad op de AV-receiver wel telkens van ingangsbron wisselen

Ik vrees dat je daar met 2 X optisch of 1 X optisch + 1 X HDMI niet onderuit komt.

of is er nog een handigheidje dat de receiver zijn ingangssignaal automatisch vindt?

Zelf heb ik op dezelfde knop v.d. versterker de TV optisch en de ontvanger analoog aangesloten. Zodra de versterker geen optisch signaal krijgt (bij uitzetten TV) schakelt deze nu automatisch over naar de analoge input onder die knop.
De optische ingang is gekoppeld met die knop (tv input) en de instelling staat op “AUTO” voor optisch of analoog.