Skip to main content

Hallo, ik luister altijd radio via mijn tv door de radioknop op de afstandsbediening in te vullen. Vandaag wilde ik dit weer doen maar de tv ontvanger (HMB2260) reageert niet meer. Alle andere functies werken nog wel gewoon. Ik heb de batterijen al een keer uit de afstandsbediening gehaald, de tv ontvanger gereset maar de radioknop blijft weigeren.

Wat zou ik hieraan kunnen doen? 

Alvast bedankt. 

In te vullen moet natuurlijk zijn in te drukken.


Zou het kunnen zijn dat er een functie actief is die het schakelen naar radio blokkeert ?

BV teletekst ?

Het is maar een idee / ik weet het niet.

Anders het kastje even vd spanning halen, herstarten dus.

En als dat niet helpt, kijk met een camera naar het zend oogje van de AB, die moet dan licht geven, knipperend als je de radio knop indrukt.


Je kunt ook ‘gewoon’ het zendernummer van de radiozender intoetsen. Of via gids of zenderlijst naar een radiozender.

Licht het groene ledje op de ab op als je de knop radio indrukt danwel is de IR led te zien middels een camera (bv in je telefoon)?


. . .ik luister altijd radio via mijn tv  . . .

Goedbedoeld opmerkinkje, dan staat de TV onnodig te slijten en onnodig energie te gebruiken terwijl het geluid via een paar goede luidsprekers (van een stereo installatie) veel beter klinkt.


Beste Kees Yagi en Peter G. Bedankt voor het meedenken.

Ik heb de tv ontvanger gereset, van de stroom afgehaald dus, maar het werkt daarmee nog steeds niet.

Een stereo-installatie zou mooi zijn maar die heb ik niet.

Via de zenderlijst werkt ook niet. De radiozenderlijst komt bij mij alleen tevoorschijn als de radiofunctie is ingesteld, maar die werkt dus niet.

Ik heb iets dergelijks jaren geleden ook gehad, toen KPN nog Telfort was en met een andere afstandsbediening. Toen heeft een moderator uitgelegd welke handelingen ik moest verrichten om de radiofunctie weer terug te krijgen. Dus ik hoop dat een KPN moderator nu weet welke handelingen ik moet verrichten.

 

 


@PeterG het groene lichtje op de afstandsbediening brand wel en op de tv ontvanger knippert heel vluchtig: “rec” als ik de radioknop indruk. Ik denk dat er iets van slag is in de afstandsbediening, maar geen idee wat dus.


Dan lijkt er niks mis met de ab. Want als REC (van receive) brandt dan zendt de ab het signaal.

Doe eerst een herstart (even stroomloos) en daarna nog een reset van de ontvanger.

Heb je de mogelijkheid het met een andere ab van KPN te proberen? Bv even van buren te lenen?

Heb je je radiozender ook al op een van de andere genoemde manieren gevonden?

Via de zenderlijst werkt ook niet. De radiozenderlijst komt bij mij alleen tevoorschijn als de radiofunctie is ingesteld, maar die werkt dus niet.

Ohja, dat is waar. Maar via zendernummer intoetsen kan het wel. En daarna heb je via de OK knop ook de radiozenderlijst.
En ook via menu → gids → radiogids kun je naar radio komen. (met de ab van mijn Samsung tv die ook de ontvanger kan bedienen kan het ook alleen op die manieren)


@PeterG Het lijkt er op dat de hele radiofunctie is verdwenen. Ik heb meerdere keren gereset en van de stroom afgehaald, zonder resultaat. En als ik het zendernummer intik, dan gaat hij standaard op NPO1. Ik denk dat ik maar even ga bellen. Maar heel erg bedankt voor al je tips.


Ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen. Nu is de radio weer terug. Had ik dit maar eerder gedaan. Opgelost dus.


Reageer