Skip to main content

Kan ik ook radioprogramma's terug luisteren net zoals terugkijken van tv programma's ?

Hallo @Wim West , welkom!

Voor radioprogramma's is het niet mogelijk deze via KPN iTV terug te luisteren, maar de meeste radiostations hebben op hun website vaak wel de mogelijkheid om programma's terug te luisteren.


Hallo @Wim West , welkom!

Voor radioprogramma's is het niet mogelijk deze via KPN iTV terug te luisteren, maar de meeste radiostations hebben op hun website vaak wel de mogelijkheid om programma's terug te luisteren.

Antwoord helder, maar wel jammer . Ik ken de website route.

m.vr.gr.


Gaat je dit om een eenmalige iets of wil je dit vaker doen ?
Wellicht weet ik wel iets, welke zender(s) ?


Hallo @Wim West , welkom!

Voor radioprogramma's is het niet mogelijk deze via KPN iTV terug te luisteren, maar de meeste radiostations hebben op hun website vaak wel de mogelijkheid om programma's terug te luisteren.

Leuk antwoord, dat geldt ook voor de meeste tv-stations dus waarom dan toch dat onderscheid? 


Leuk antwoord

Dankje 😁

dat geldt ook voor de meeste tv-stations dus waarom dan toch dat onderscheid? 

Ik kan me daar genoeg redenen voor bedenken:

Ten eerste: dat geldt inderdaad voor de meeste tv-stations, maar in sommige gevallen is er voor het terugkijken op z'n minst een registratieplicht, en in sommige gevallen (bijvoorbeeld bij zenders als discovery) een plicht om een abonnement hiervoor af te sluiten. De drempel om online dus een tv-programma terug te kijken ligt veel hoger dan die om een radio-programma terug te luisteren.

Ten tweede: een functionaliteit in een dienst wordt natuurlijk pas gerealiseerd als er veel vraag naar is, en de vraag naar uitzending gemist voor radio ligt voor ons heel erg laag, terwijl die voor tv eigenlijk onmisbaar is voor de meesten (ik voel de vraag al aankomen: jullie hebben het voor tv reeds ingericht, zet datzelfde systeem voor radio ook aan dan: maar hierin loop je dan tegen het feit aan dat radiostreams toch op een andere manier aangeleverd worden dan tv streams, en dat dat technisch dus niet zo makkelijk ligt, evenals dat er heel veel data opgeslagen wordt die nauwelijks gebruikt wordt. Hoe dan ook loop je tegen een enorme kostenpost op als je zoiets ook voor radio wil realiseren).

Als laatste: uitzending gemist voor tv wil je natuurlijk ook het liefst op je tv kijken, en (voor de meesten) bij voorkeur niet op een laptop of tablet, of zelfs op een smartphone 🤓. Voor radio lijkt me dat voor de meesten al minder uitmaken. Doe oortjes in of stream het naar je sonos, en dan komt het ook wel goed.