Skip to main content

Bij mijn oude KPN box kon ik het logo van de radiozenders uitzetten zodat er alleen zwart beeld zichtbaar was tijdens het luisteren.

Bij de nieuwe KPN TV+ box kan ik deze instelling niet vinden. Hoe zet ik het radio logo uit op de nieuwe TV+ box? 

Die mogelijkheid is er (nog) niet. 

Zelf zet ik met radio de tv uit. Het geluid loopt dan alleen via de versterker. Mijn moeder gebruikt een soundbar.

Overigens: bij zwart beeld blijft het scherm wel stroom verbruiken. 

Als je een Philips of Sony hebt kun je via het menu van de tv het scherm uitzetten. Dan gebruikt het scherm geen stroom meer.


@Robin55522 Druk eens op de "terug-knop” van de afstandsbediening. Het beeld wordt dan zwart.

Maar de opmerking van PeterG klopt: De tv blijft, ondanks het zwarte beeld, gewoon stroom verbruiken.


Bedankt! De "terug-knop" indrukken heeft inderdaad het gewenste effect.

Het is een OLED TV dus bij een zwart scherm zou het stroomverbruik toch al een stuk lager moeten zijn. 


Gek. Met de terug knop krijg ik alleen de vorige zender, @Katana321 .


Gek. Met de terug knop krijg ik alleen de vorige zender, @Katana321 .

Dat is als je 'm op een radio-zender hebt staan? 


Ja. Dan krijg ik de (tv) zender die ik ervoor aan had.


Dan is het hier, denk ik, de tv zelf die reageert op de terug-knop van de AB. En niet de tv+ box.


Het werkt zo te zien alleen wanneer je binnen 5 seconden nadat je de radiozender hebt opgeschakeld op de terug-knop drukt.  Zolang als de informatie onder in het beeld open staat (met de naam van het programma en de tijdbalk).

Als ik 5 sec. wacht tot de informatie onderin verdwijnt en dan op de terug-knop druk schakelt hij bij mij ook terug naar de vorige zender. 


Ah kijk, dan is dat de verklaring. Ben benieuwd of dat bij @PeterG ook werkt.

Hier werkt het in elk geval precies zoals jij @Robin55522 het beschrijft.


Aha. Het kan ook later nog @Katana321 en @Robin55522 . Dan de informatie oproepen met geel of pijltje omlaag (ring). En dan op terug drukken. 

Maar goed. Hier gaat de tv toch uit met radio. 😉 .