Skip to main content

Wanneer komt WDR 4 weer terug in het radioprogramma zenderlijst? 

Die is er nooit geweest. Wel WDR 3, maar die is ook weg.

Ze zijn gewoon beschikbaar via internet! (dat scheelt KPN doorgiftekosten)

Hier heb je alle streams bij elkaar: https://www.deutschland.fm/ .

KPN heeft via de decoder: 850 Deutschland Funk


Beste Peter G, 

Als jarenlange trouwe KPN-klant kan ik je zeggen dat WDR 4 altijd analoog te ontvangen was. Helaas is dat eruit gegooid. Toen kwam WDR 3 op de glasvezel. Voor mij een raadsel. Veel mensen in Oost Nederland luisteren naar WDR4, maar WDR3 ???

Via Internet is alles wel te beluisteren, maar ik zit niet de hele dag achter dat scherm. Dus vandaar mijn lobby al een aantal jaren voor WDR4!!! 

Ik hoop dat de KPN een keer luistert naar een trouwe klant uit het Oosten van het land. 

 

 


Dan wordt het tijd voor een internet radio.

Via Internet is alles wel te beluisteren, maar ik zit niet de hele dag achter dat scherm.

Dat hoeft ook niet als je radio luistert :-)

Een verbinding naar een goede geluidsinstallatie is wel sterk aan te bevelen.

 


Radio is zowel bij KPN als bij Ziggo een ondergeschoven kindje, het beste ben je af als je het heft zelf in de hand neemt door een internet radio aan te schaffen. Als je oostelijk genoeg zit zou een DAB radio ook nog een idee kunnen zijn, maar dan zal je waarschijnlijk minimaal een buitenantenne nodig hebben.

… als je je niet conformeert aan de massa val je altijd buiten de boot. :yum:

 


Harm47: Als jarenlange trouwe KPN-klant kan ik je zeggen dat WDR 4 altijd analoog te ontvangen was.

Dat was dus bij de kabel (Ziggo?). Ik heb vrijwel v.a. de begintijd ITV van KPN en daar is WDR 4 nooit geweest. En zeker niet analoog (dus FM) want dat kan KPN niet aanbieden.

Zo'n radio-aanbod is eigenlijik wat ouderwets nu alle zenders gewoon via internet te krijgen zijn. Maar ja, wel makkelijk. Hier gebruik ik 't ook via de ontvanger.

Harm47: Via Internet is alles wel te beluisteren, maar ik zit niet de hele dag achter dat scherm.

Ook dat is weer wat ouderwets. Voor radio kan je gewoon streamen op diverse manieren naar je stereoset. V.a. laptop, tablet, smartphone. Bv met een BT ontvanger. Of koop een internetradio bijvoorbeeld. Dan kun je 1000-en radiozenders gratis van internet halen. W.o. 10-tallen Duitse.

Aanvulling 21-6; 17:38

Je kan tot best ver in Nederland via DAB+ ook heel veel Duitse radiozenders krijgen. Gewoon op een spriet. O.a. WDR 3 en 4 ontvang ik daarmee in de gemeente Brummen, Gelderland.


Reageer