Skip to main content
Beantwoord

Radiozenders NPO Soul en Jazz en NPO Campus verdwijnen per 1 september

• August 3, 2026
  • 56 reacties
  • 998 keer bekeken

Toon eerste bericht

56 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 14, 2026

Misschien wat OT: maar het geluid van NPO Politiek op kanaal 806 is sinds dag of 4 verdwenen.

En nog iets over Radio bij Kpn: het was zo superriant dat op de EPG werd aangegeven welk radioprogramma speelde, dat is niet meer. Dat zijn bezuinigingen die erin hakken. Nee ik ga niet naar een ander, ben namelijk gek op mijn Arris 2952 met display vd zender waar die op staat….plus hij sluit zo mooi aan bovenop mijn DAC (fysiek/qua maat dus).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2026

Hoi, ​@Otto70 

Zo ben je vast voorbereid. 

Kpn stopt de ondersteuning van de HD ontvangers met zo'n lelijk storend display. (Ik had 'm afgeplakt 😂)

Er loopt een omruil actie. Je krijgt een e-mail. Kan nog wel een paar maanden duren. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • September 15, 2026

@PeterG 

Ok, jij vond dus display kloten en plakte hem af, ik vind het ideaal en mooi, laten we zeggen dat dat persoonlijk is. Maar ik heb geen ervaring met de 7022…..hoe doe je het daar dan met je weten van welke zenders opstaan als je radio aan hebt? Met de Epg die na 3 seconde dan wegvalt en donker is (en dat je dus met je korte termijn geheugen weet welke zender aanstaat?) Dat je het met de Tv uitzendingen wel weet omdat je beeld hebt snap ik ook wel. Zit er op de 7022 een modus die bij radio de zender in beeld heeft, zoals ik dat nog van Ziggo ken?

Ik zit dus bij Budget Thuis (waarop al wat commentaar is gekomen), en krijg een 5202, waarvan ik me afvraag “what’s in it for me”? Dat het goed is voor de lui die naar Kpn H265 willen snap ik, en heb ik ook begrip voor (alleen minder mochten ze in bitrate omlaag gaan). Wat ik ook kan doen is naar Kpn VVdsl gaan (4 euro duurder dan waar ik nu zit (Budget)) en dan de 7022 krijgen die tenminste nog Ziggo app kan doen (Uefa voetbal).

Keuzes. Wil niet meer naar Ziggo,  en heb glasvezelsprietjes voor trappenhuis liggen, maar ‘t ligt nog niet tot in huiskamer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 15, 2026

hoe doe je het daar dan met je weten van welke zenders opstaan als je radio aan hebt? 

Hoi, ​@Otto70 

Radio geeft geluid,  en ze draaien heel vaak jingles.... je weet toch wel welke zender je hebt aangezet? De nummers van m'n favorieten weet ik uit het hoofd.

Al sinds in 2019 de Arris VIP5202 is gekomen is er al geen display meer. Ziggo kreeg de display loze Next ook in 2019.

Odido heeft nooit een display gehad. (Mijn buurvrouw heeft dat al sinds jaren voor Corona.)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 16, 2026

De uitzendingen van Campus zijn nog steeds te horen. Vandaag, woensdag, 10:00 - 13:00; 19:00 - 21:00. Tussendoor is het wel stil.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Vanavond wederom een ‘nieuwe’ zender ontdekt op het web. Het heet ‘CartouchRadio.com’. Afkomstig van de bekende discotheek aan de Mariaplaats in Utrecht. Inmiddels is deze reeds in de jaren negentig gesloten.

Veelal oude muziek stijlen, zoals soul en disco. In mijn jeugd veel geweest tijdens opnames van de TROS Soulshow en later op zondagmiddag de Disco Action Top 20. Deze locatie stond bekend om zijn goede geluidskwaliteit.