Skip to main content

RAI in HD

  • October 24, 2019
  • 0 reacties
  • 91 keer bekeken

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Enkele maanden geleden kondigde de Nederlandse vertegenwoordiging van RAI aan dat RAI 1 bij KPN naar HD-kwaliteit zou worden opgewaardeerd. Dit is tot op heden niet gebeurd. De huidige aankondiging van RAI maakt de weg echter wel vrij voor alle Europese aanbieders om vanaf volgend jaar RAI 1 in HD-kwaliteit aan te gaan bieden. Veel Europese aanbieders gebruiken namelijk de satellietverspreiding van dit kanaal via Hotbird satelliet als aanvoersignaal – dus bronsignaal – van verspreiding van de zender via eigen netwerken.

 

BRON: TotaalTV

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.