Skip to main content
Beantwoord

Rai Uno weer opnemen in het zenderpakket

• October 8, 2025
  • 6 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik ben zeer teleurgesteld dat RAI Uno is vervangen door Mediaset. Wie dit heeft besloten snapt niks van het Italiaanse medialandschap. Mediaset (destijds opgezet door Berlusconi) is een platvloerse, domme en soms ranzige zender. Ongelooflijk goedkoop vermaak en geen sprankje niveau. 

RAI Uno heeft tenminste nog een normale programmering met nieuws, cultuur en aardige tv-series. Dus zo snel mogelijk weer terug in het KPN-pakket! 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Rudolf Vos. welkom allereerst bij onze community. 

Goed dat jij je voorkeur hier laat weten. We passen het zenderaanbod regelmatig aan op basis van kijkgedrag en contracten met zenders. Soms verdwijnen daardoor zenders en worden andere zenders weer toegevoegd. Het is bij ons ook bekend dat er af en toe verzoeken komen om Rai Uno weer op te nemen in ons pakket. Wij houden dit aandachtig in de gaten, er is zelfs een topic hiervoor: Welke zenders wil jij dat KPN in 2025 toevoegt, en wat kan er van af? 

Ik moedig iedereen aan om daar ons te laten weten wat wij kunnen verbeteren. Ik kan op dit moment niets beloven, maar we lezen mee! 

6 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Hoi ​@Rudolf Vos , helaas kan KPN niet aangeven waarom Rai Uno is verdwenen uit het pakket. Dat het leeft onder de klanten van KPN is wel duidelijk als je ziet hoeveel topics erover worden geopend.

Ik denk dat KPN hierin een misrekening heeft gemaakt en dat belangen daardoor niet helemaal juist zijn afgewogen.

Mocht je perse Rai Uno willen blijven kijken, dan kan dat in Nederland alleen via de satelliet (waar 2, 3 en 4 ook te ontvangen zijn). Online uitzendingen worden beperkt tot enkel Italiaanse IP-adressen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Hi ​@Rudolf Vos. welkom allereerst bij onze community. 

Goed dat jij je voorkeur hier laat weten. We passen het zenderaanbod regelmatig aan op basis van kijkgedrag en contracten met zenders. Soms verdwijnen daardoor zenders en worden andere zenders weer toegevoegd. Het is bij ons ook bekend dat er af en toe verzoeken komen om Rai Uno weer op te nemen in ons pakket. Wij houden dit aandachtig in de gaten, er is zelfs een topic hiervoor: Welke zenders wil jij dat KPN in 2025 toevoegt, en wat kan er van af? 

Ik moedig iedereen aan om daar ons te laten weten wat wij kunnen verbeteren. Ik kan op dit moment niets beloven, maar we lezen mee! 

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Er is maar één logische verklaring voor het niet doorgeven van Rai Uno. KPN vindt deze zender net als TV5 te duur. Precies de reden waarom Rai Uno, net als TV5, niet meer terug komt.

Ziggo is een betere optie met meerdere Rai zenders in het pakket. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

Te duur … blijft dan toch wel heel apart dat zenders zoals Rai Uno, TV5, TVE, BBC Three en BBC Four voor een prijsvechter kennelijk niet duur zijn …

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 1, 2025

Enkele jaren geleden was ook tijdelijk ingezet op Mediaset en dit was gelukkig weer teruggedraaid. Nu is het helaas opnieuw zo dat RAI 1 is vervangen door mediaset en dat vind ik echt heel jammer. Rai 1 is een heel fijne manier om het Italiaanse nieuws, de taal, cultuur en goede series vanuit Nederland te volgen. Mediaset is beslist geen aanwinst, integendeel.

Graag RAI Uno terug.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

Te duur … blijft dan toch wel heel apart dat zenders zoals Rai Uno, TV5, TVE, BBC Three en BBC Four voor een prijsvechter kennelijk niet duur zijn …

Als ik het goed heb, zit jij bij Odido.

En is Odido een prijsvechter dan?

Helaas hoor ik wel heel erg veel klachten over Odido, ook van kennissen en familie van mij.