Skip to main content
Vraag

Reeds gemaakte opnames kunnen via TV+ app niet meer verwijderd worden

• December 26, 2025
  • 20 reacties
  • 193 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Het is ineens niet meer mogelijk om via de tv+ app op mijn iPad en iPhone reeds gemaakte opnames te verwijderen. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen. Het kan natuurlijk via de tv, maar vind het irritant dat het via de app niet meer lukt. 

20 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 26, 2025

Wat staat er als je op de drie verticale puntjes bij een opname tikt?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Lukt het via tv.kpn.com wel, of ook niet?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

@Wartywolfs  daar lukt het wel. ​@PeterG de stipjes werken prima, maar er gebeurt niks. De gevraagde verwijdering gebeurt niet, springt weer terug naar beginsituatie, de drie stipjes.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 27, 2025

Via de drie puntjes en dan opname verwijderen lukt niet? Screenshot 1

En opname aantikken en dan verwijderen? Screenshot 2

Screenshot 1

Screenshot 2

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

@PeterG nee. Dat is ook de essentie van de vraag. Dat het zo niet lukt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 27, 2025

Ik wilde dat even weten want hier lukt verwijderen met beide routes. Ik heb Android, zie ondertekening. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

@PeterG misschien ligt het aan iOS, ik weet het niet, dat zou ik ook graag van iemand horen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

Ik ben er nu achter dat het ‘serie opnames verwijderen’ het probleem is. Dat werkt helemaal niet. Verder loopt de app na het verwijderen van losse opnames vast.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 27, 2025

Inderdaad. "Serie opname geeft"…

Via de centrale dia geen effect

Via individuele dia verwijderd het alleen de gekozen aflevering. 

Goed gevonden. Ik heb eigenlijk nooit alle afleveringen die er nog staan gezien. Aflevering gezien? Dan direct verwijderd. 

Het liep daarstraks hier ook vast, na niks meer doen na verwijderen. Maar krijg dat nu even niet meer gereproduceerd. 

App geheel sluiten door wegswipen onder de III en hij werkt weer.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

@PeterG ja, dat wegswipen doe ik ook. Maar ik vind het geen oplossing van het probleem.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

@Wartywolfs het probleem is dus serie opnames verwijderen, dat werkt niet. En een vastlopende app bij het verwijderen van losse afleveringen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 27, 2025

@PeterG ja, dat wegswipen doe ik ook. Maar ik vind het geen oplossing van het probleem.

Is het ook niet. De app mag eigenlijk niet vastlopen natuurlijk. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@RunnieDePunnie. Ik ben ook even aan de slag gegaan met de KPN TV+ app, maar dan op een Android telefoon. En het is inderdaad niet mogelijk om meerdere geplande opnames van één show/serie ineens te verwijderen. Je kunt wel kiezen voor ‘serie opname verwijderen’, maar dan lijkt er niet veel te gebeuren. Het kan ook zijn dat je dan kiest voor om toekomstige opnames niet meer op te nemen. Dat ga ik nog even controleren en navragen. Hier lukt het verwijderen van losse opnames wel en dan loopt de app niet vast. Ook niet bij een collega met een iPhone die het wilde testen. 

Ik kom er nog even op terug wat de knop ‘serie opname verwijderen’ precies doet en zou moeten doen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 29, 2025

@Arjan van KPN serie opname annuleren lukt wel in de app.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 29, 2025

@Arjan van KPN  en vastlopen op de iPad gebeurt nog steeds.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ja inderdaad. Serie opname annuleren zit ergens anders in de TV+ app. Dus de functie waar we het eerder over hadden zou alle opnames moeten verwijderen. Daar moeten we even mee aan de slag. 

Gebeurt het vastlopen ook op je iPhone of alleen op je iPad? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 30, 2025

@Arjan van KPN ook op mijn iPhone, altijd na de tweede keer een losse opname verwijderen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hm, gebeurt dit nog steeds? Een andere collega, ook met een iPhone, heeft nog geprobeerd wat losse opnames te verwijderen en dat ging goed. Geen vastlopers opgemerkt. 

Welke iPhone en welke iPad gebruik je? En welke iOS- en iPad versie staat erop? Dan kunnen we dat even noteren en checken of het na de volgende update nog steeds aan de hand is. 

Forum|alt.badge.img

iPadOS18.7.2, 3 jaar oud.

IPhone 14, 26.1

@Arjan van KPN 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dank je! Dan stel ik voor dat we even wachten op de volgende update. Tot nu toe zijn er maandelijks wel meerdere updates geweest, dus er volgt vast weer snel één. Houd daarvoor onze Product Updates in de gaten. 

Ik weet niet of dan ook gelijk het verwijderen van serieopnames weer mogelijk is. Dat kan misschien wat meer tijd nodig hebben.