Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig foutmelding KBX-APK-9050 op KPN TV+ Box

• July 31, 2025
  • 8 reacties
  • 166 keer bekeken

Sinds ik ben overgestapt naar de knp+box krijg ik regelmatig storing melding (KBX-APK-9050) 

Het is al 4 a 5 keer gebeurd. Het wordt opgelost maar het is storend.

Beste antwoord door Erik van KPN

Ik denk dat het hiervoor het handigst is om even telefonisch contact op te nemen, ​@Heung Han. De collega kan dan direct dingen doormeten en met je meekijken wat er aan de hand is. Plan hiervoor makkelijk een terugbelafspraak. Dan bellen we je direct terug of op een later moment dat jou uitkomt.

8 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 4, 2025

Hallo ​@Heung Han, welkom! Zeker storend als je vaker een foutmelding te zien krijgt. Deze specifieke foutmelding geeft aan dat de TV+ Box geen goede verbinding kan maken met ons tv platform. Om te kijken waar dat probleem dan vandaan komt ben ik benieuwd naar hoe jouw TV+ Box is aangesloten op je modem. En ook welke modem je hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

De Box is met een ethernetkabel en de het is de zwarte modem die ik kreeg bij aanschaffing van KPN. het is door de kpn monteur geïnstalleerd.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 7, 2025

Zwart modem, dus dat zal de Box 12 zijn. Die ethernetkabel tussen de TV+ Box en je modem, is dat een rechtstreekse? Of zit daar nog iets anders tussen. Bijvoorbeeld een switch, of een draadloze verbindingsset via het stopcontact?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 7, 2025

Nee het is rechtsreeks. Boven heb ik de standaard module. Daar heb ik het niet.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 11, 2025

Wat bedoel je met standaard module, Heung Han?

Heb je daar ook een TV+ Box aangesloten? Zo ja, zou je eens die Box willen omruilen met de Box beneden? Ik ben dan benieuwd of de foutmelding beneden blijft, of dat die meeverhuist naar boven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 11, 2025

Boven heb ik de tv "standaard” kast zonder box.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 19, 2025

Ik denk dat het hiervoor het handigst is om even telefonisch contact op te nemen, ​@Heung Han. De collega kan dan direct dingen doormeten en met je meekijken wat er aan de hand is. Plan hiervoor makkelijk een terugbelafspraak. Dan bellen we je direct terug of op een later moment dat jou uitkomt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Thanks, ik zal dat doen.